Gå til innhold

Forslag til fiskemiddag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dårlig med kreativiteten her i huset. Sikkert mangel på kunnskap også. Går som regel i fiskepinner, sånne panerte rødspetter, laks(i pasta eller på "tradisjonelt" vis) og litt torsk. Og tilbehøret er like kjedelig; poteter og kokt brokkoli, blomkål og gulrot. Noen ganger wok til.

Jeg liker fiskekaker og fiskegrategn, men samboeren min er ikke like glad i det, så det blir bare en gang i blant.

Hjelp er dere snille :)

Anonymous poster hash: 9dd7e...838
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fisk florentin er hvertfall min favoritt: http://m.klikk.no/oppskrift/fisk-florentine/2815/

Tar litt lang tid, men det er verdt det. (jeg pleier å ha i litt pepperrot på tube også, men det trengs ikke.)

Fiskesuppe er jo også godt. Du kan jo prøve en indisk eller thailandsk kokosmelk-versjon? :)

Skrevet

Torsk med søtpotetmos (ha i hvitløk og pepper), og bacon over torsken. Utrolig lettvint, sunt og smaker veldig godt!

Skrevet

Enig med hun over. Søtpotetmos er veldig godt til fisk, spesielt torsk, men også godt til laks :)

Laks i form med karrisaus er også godt. Kutt laksebiter, fenikkel, purre og paprika i biter og hell over karrisaus. La stå i oven i ca. 30 min. Veldig godt med ris ved siden av :)

Karrisausen laget jeg med smør, hvetemel, karri, kokosmelk, litt vann, salt og pepper.

Skrevet

Torsk med søtpotetmos (ha i hvitløk og pepper), og bacon over torsken. Utrolig lettvint, sunt og smaker veldig godt!

Glemte å legge til at du fint kan steke noen asparges lett, så får du litt ekstra grønnsaker med på kjøpet ;)

Hele retten ser veldig fin, og pyntelig ut!

Skrevet

Fiskesuppe. 2terninger med grønnskasbuljong, gulerøtter, løk, purre, kålerot, selleri. kok opp, ha i seipillet i terninger, og mot slutten 2 spiseskjeer med creme fraiche. Godt med hjemmelaget focaccia til.

Skrevet

Masse gode forslag fra de over! Fiskesuppe er genialt, du kan ha suppene kremet, klare, med masse ulike grønnsaker og fiskesorter, tilsette skalldyr osv. Andre fiskeretter som jeg liker og spiser ganske ofte:

1) Fres løk, tomater i skiver og saft av en sitron i stekepanne, legg hvit fiskefilet på toppen. Legg på lokk til fisken er ferdig, og spis med pasta og parmesan.

2) Liksom- curry: Stek hvitløk, løk, ingefær, grønn paprika og grønn chili, hell over kokosmelk, limesaft og legg i hvit fisk i biter. Krydre etter smak (jeg bruker diverse krydder som spisskummin og fenikkelfrø), og ha gjerne i usaltede cashewnøtter og koriander. Spis med ris.

3) Usunn, men deilig(!) fiskerett fra Ingrid Espelids blårutede: hvit fisk med gratinerte majoneslokk... Kok fisk, pisk eggehvite, bland med majones, revet ost, muskatnøtt og litt fiskekraft, legg alt i ildfast form og gratinér til lokket er gyllent.

4) Hjemmelaget seibiff med kokte poteter, gulrøtter og broccoli. Lag saus ved å koke ut panna med smør, vann, pepper og soyasaus.

5) Stekt makrell med tradisjonelt tilbehør: agurksalat, sitronskiver, salat, poteter og rømme.

6) Sushi og sashimi

7) Røkt kolje med poteter og masse, masse eggesmør

Skrevet

Er de greit om jeg (som ikke er TS) spør om tips til fiskeretter som er gode å spise kalde? Jeg bor alene og lager alltid middag for to slik at jeg spiser det samme til middag og lunsj dagen etter, men jeg synes ikke noe om å varme opp fisk. Da smaker det nesten bare tran.

Anonymous poster hash: 0031d...adf

Skrevet

En laksebit til hver,litt gulerot,purre, brokkoli, potet ++, salt pepper soyasaus

Del alt i små biter. og skjær potene i tynne skiver. Ha på salt, pepper og 2-3 ss soyasays. Bland sammen i en skål og fordel i porsjoner i folie. Klem sammen folien og stek på 200 gr i 40 min. Superenkelt, lite oppvask og billig.

Skrevet

På Rema får du kjøpt fisk i firerpakning. Sei til 35 kr. Og torsk til 40 kr.

En til hver.

Kok en gryte med en halvdel gulrøtter og den andre halvdelen søtpotet eller vanlig potet. Lag mos av dette. Lager du dobbel porsjon og setter i kjøleskapet så har du til neste dag, og. Da kan du variere med ulik fisk, fiskekaker osv. Kyllingfile er og godt inntil med tyttebærsyltetøy.

Anonymous poster hash: 70112...7d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...