Gå til innhold

huslån som alenemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror dere at jeg kan få dette lånet i banken?

Boliglån til enebolig, pris 900.000

Brutto inntekt 380.000 + overtid og bonus, så ligger er sted mellom 420-450

Egenkapital 150.000 (100.000 på BSU)

Ingen andre lån, aldri engang hatt et kredittkort.

1 barn i barnehage og bil, om de ser på sånt.



Anonymous poster hash: 553a4...9dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke så mye om sånt, så er dessverre ikke til hjelp. Men hvor i all verden får man eneboliger til 900 000? :sjokkert::sjokkert:



Anonymous poster hash: da827...017
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger 750 i lån? Er overtid/bonus faste utbetalinger, eller kan det variere stort? Du har fast stilling, ikke vikar el?

Hvis man tar i utgangspunkt at du er fast ansatt, fast overtid/bonus, så kan jeg egentlig ikke se at det skulle være noe problem. Men, bare en bank kan gi fasiten :fnise:

Så ring kundekontakten din du, evnt hør med alle aktuelle banker, så får du svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym:

vi bor i en mindre by og det er da snakk om en bolig 20-30 min utenfor denne byen igjen, så rimlig langt utpå landet. 3 timer kjøring fra Oslo. Her får man lett et hus på 100-150 kvadratmeter for omtrent en million, billigere hvis det har behov for oppussing. Tilfeldig eksempel (ikke huset jeg ønsker å kjøpe): http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=53056449&searchclickthrough=true

Pinkee:

jeg er fast ansatt og kan jobbe "så mye overtid jeg vil", jobber i et meget solid firma som har mer jobb enn vil klarer å få gjort unna, og jeg har en høyere utdannelse som er relativt etterspurt så jeg ville nok uansett ikke vært arbeidsledig lenge. Jeg har så lite egenkapital (150.000) siden det er vanskelig å rettferdiggjøre for seg selv å jobbe så mye overtid når jeg har barn, når pengene uansett bare går på en sparekonto. Men om jeg hadde hatt utgifter som måtte betales der og da så har jeg alltid mulighet til å tjene det dobbelte i måneden i en kortere periode. Bonusen er "fast" (jeg har iallefall fått bonus alle år jeg har jobbet der) og utbetales i desember. På forrige års selvangivelse står jeg med 400.000 i inntekt, men jeg har gått opp i lønn siden da.

Jeg har ingen kundekontakt, det eneste bankkontoret innen 30 min kjøring herfra er dessverre nedlagt.Mulig jeg har en "kundekontakt" hvis jeg ringer hovedkontoret til banken?

Takk for positivt svar, vil gjerne høre flere meninger :D



Anonymous poster hash: 553a4...9dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror helt sikkert du får det, er det ikke tre ganger inntekt som gjelder fortsatt da? Spørs om du har andre lån også men hvis ikke tror jeg det skulle være mulig. Ja, de tar bil og barn med i beregningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror helt sikkert du får det, er det ikke tre ganger inntekt som gjelder fortsatt da? Spørs om du har andre lån også men hvis ikke tror jeg det skulle være mulig. Ja, de tar bil og barn med i beregningene.

beklager, ser at du skriver du ikke har lån. Men det kommer an på boligen du vil kjøpe også tror jeg. Mulig du har litt lite egenkapital hvis boligen skulle synke i verdi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym:

Jeg har ingen kundekontakt, det eneste bankkontoret innen 30 min kjøring herfra er dessverre nedlagt.Mulig jeg har en "kundekontakt" hvis jeg ringer hovedkontoret til banken?

Anonymous poster hash: 553a4...9dc

Kundekontakter er oppskrytt og kostbare, og finnes i liten grad i de rimeligste bankene.

Begynn med en sjekk på finansportalen.no, og se hva lånekalkulatoren hos Skandiabanken sier. Eller ta en telefon til din egen bank.

De tallene du oppgir gjør at du bør være optimistisk....

(Jeg bor en plass med masser av bankfilialer. Men i vår familie ordner vi likevel alt slikt via nettet.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med dem, men du vil nok mest sannsynlig få beskjed om at du har for liten egenkapital.

Du må kunne tåle at renta di hopper opp til ca 7% (ikke noe krav men VELDIG greit å tenke på) og at du fortsatt kan leve som vanlig. :)

Renta går nok ned nå, men alltid greit å være på den sikre siden.



Anonymous poster hash: 08e2b...6d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma hadde ikke noe særlig med ek, men hun snakket med kommunen for å få startlån som da dekket ek :)



Anonymous poster hash: ec712...2ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med kommunen din. Som enslig forsørger kan du være midt i målgruppen for kommunalt startlån. Reglene varierer litt fra kommune til kommune, men småkommuner er lettere å få økonomisk hjelp hos enn i de store bykommunene.

Anonymous poster hash: e848a...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med dem, men du vil nok mest sannsynlig få beskjed om at du har for liten egenkapital.

Hun har over 15 %, det burde holde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...