Gå til innhold

P-pilleslutt og kviser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å slutte på p-piller og har prøvd flere ganger. Men hver gang får jeg så mye kviser. Har holdt ut en stund i håp om kvisene skal forsvinne, men det gjør ikke det, og jeg begynner da på p-piller igjen.

Noen som har erfaring med dette? :sukk:

Anonymous poster hash: a54c1...d4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ingenting om dette, men det har skjedd med meg også. Har gått uten å ta p- piller i ca 2 uker og har fått masse små kviser. Tenkte at det kanskje var tilfeldig, men kanskje det ikke er det??

Gjest daisydaisy
Skrevet

Hva med å ikke begynne på de igjen etter du har sluttet? Se om det går over etter noen måneder.

Skrevet

Jeg har gått uten p-piller i 3 mnd. Det blir verre hver gang det nærmer seg mensen...

Skrevet

Jeg lurer på det samme.

Tenkte bestille time til legen snart og høre om det finnes noe annet som kan holde hormonene i sjakk...

Jeg tror at et steg kan være å kutte ut melk,da det er flere studier som viser at det kan være hormonforstyrrende.

En ting som jeg uansett kommer til å gjøre er å dra innom hudpleier jevnlig. Har tidligere god erfaring med fruktsyrepensling(mildt men effektivt!) og at de klemmer ut de verste kvisene.

Vet at det å klemme ut kviser er no-no, men det er faktisk (til min store overraskelse) de kvisene som har fått stått i fred lenge som har laget arr i huden min, ikke de som ble effektivt klemt ut av hudpleier.

Så er det bare å finne en god og seriøs klinikk med erfarne hudpleiere som kan jobben sin...

Anonymous poster hash: 5e5da...5af
Skrevet

Kan dere oppdatere meg om dere finner en løsning på det?

Hadde vært bra med noe som erstattet hormonene på en måte.

Jeg taklet ikke kvisene denne gangen heller, så begynte på pillene igjen.

Jeg får ikke kun kviser, men også mer fet hud og fett hår! Har aldri slitt med fett hår i hele mitt liv. Faen asså.

Skrevet

Fett hår, hårtap, fet hud, kviser, også på rygg. Hormonsvingninger. Mer stressa

• Liker 1
Skrevet

Fett hår, hårtap, fet hud, kviser, også på rygg. Hormonsvingninger. Mer stressa

Har det ikke blitt noe bedre på 3 måneder?

Skrevet

Ånei, høres ikke gøy ut.

Var det sånn før du brukte piller også, eller har kroppen bare "blitt avhengig" av dem?

Skrevet

Før p-pillene, det er 9 år siden. Jeg var 15 og husker ikke hvordan jeg var da ;) en tenåring har jo typisk mye kviser og fett hår ;) de to siste årene har jeg gått på diane som skal hjelpe mot kviser(som jeg fikk utbrudd av etter en operasjon). Huden har vært nydelig, og håret blir fett 3 dagen. Nå MÅ jeg dusje håret hver dag for å ikke ha fett hår. Noen som har lengre erfaring og kan si om det blir bedre? Savner p-pillene <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...