Gå til innhold

lån


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ærlig talt, forstår godt at trådstarter er irritert når det påstås at hun ikke vet hva leiligheten koster og ikke skjønner hva fellesgjeld er.

Da leser du det nok i verste mening, for jeg påstår ikke det. Men for meg høre det sannsynlig ut at det er mere til enn at en leilighet selges så lavt under byggekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer veldig på hvor TS vil kjøpe, siden hun også skal begynne å studere.. Men oppe i nord ser jeg på finn at man kan kjøpe for under 500 000. Er imponert over de lave prisene!



Anonymous poster hash: aa652...af4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tror jeg nok er helt realistisk. Men som du sier, prisene er de samme nå, ingen vekst, et realprisfall. Det å bygge nye boliger i området vil være ulønnsom, for markedet er ikke villig til å betale det det koster å bygge. Ergo vil det ikke være et samfunn i vekst, så fremt det ikke etableres en hjørnesteinsbedrift eller annen industri som bidrar med arbeidsplasser som gjør at det blir tilflytting. Dessverre. På sikt forringes verdier og man må tenke seg godt om før man investerer i et slikt marked.

Det betyr ikke at man ikke skal, men ta inn over seg risikoen før man gjør det.

Å herre min. Det er uansett ikke enorme summen å investere. Noen ønsker å bli i hjembygda eller flytte til et annet mindre sted. Som du ser er ikke prisene så høye så TS kan fint fortsette å ha det som feriested om alt skulle gå ad dundas.

Anonymous poster hash: ef4ea...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg ikke tar råd fra deg. Bare en leilighet kan bli nesten som ny med et fint malestrøk. Du trur fortsatt et er fellesgjeld på en leilighet på bygd som koster 500.000kr. Du har kunnskap om boligmarkedet ser jeg :D

Anonymous poster hash: 2c01b...924

Har nå søkt gjennom hele finn på leiligheter med minimum 80 kvadrat og pris på maks 500 000 inkl fellesgjeld. Hele landet. Resultat : 0 Jeg fant en leilighet på Rjukan med 3000 i felleskostnader hver måned til 480 000 (borettslag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tror jeg nok er helt realistisk. Men som du sier, prisene er de samme nå, ingen vekst, et realprisfall. Det å bygge nye boliger i området vil være ulønnsom, for markedet er ikke villig til å betale det det koster å bygge. Ergo vil det ikke være et samfunn i vekst, så fremt det ikke etableres en hjørnesteinsbedrift eller annen industri som bidrar med arbeidsplasser som gjør at det blir tilflytting. Dessverre. På sikt forringes verdier og man må tenke seg godt om før man investerer i et slikt marked.

Det betyr ikke at man ikke skal, men ta inn over seg risikoen før man gjør det.

De fleste kjøper seg bolig for å bo der. Ikke for å investere.

Å være på leiemarkedet er utrygt. Man vet aldri hvor lenge man kan bo et sted før man må flytte (huseier skal pusse opp, sønnen til utleier skal flytte inn, utleier skal selge osv). I en kjøpt bolig derimot har man et trygt hjem. Det er for mange hovedgrunnen til å kjøpe, ikke det økonomiske.

Anonymous poster hash: d9e7d...7f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå søkt gjennom hele finn på leiligheter med minimum 80 kvadrat og pris på maks 500 000 inkl fellesgjeld. Hele landet. Resultat : 0 Jeg fant en leilighet på Rjukan med 3000 i felleskostnader hver måned til 480 000 (borettslag)

Over 80 kvm? Det finnes da massevis av bra leiligheter under 80 kvm.

Anonymous poster hash: 46ff9...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Over 80 kvm? Det finnes da massevis av bra leiligheter under 80 kvm.

Anonymous poster hash: 46ff9...d30

Dette var en kommentar til TS som hevdet det var enkelt å finne leilighet på over 80 kvadrat i distriktene til under 500 000 inkludert egenandel osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...