AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #1 Skrevet 8. november 2014 Ser mange som har urinveisinfeksjon, no dritt.jeg har nettopp hatt en urinveisinfeksjon fra h....... ! Tisset rent blod, var litt for sen med å komme meg til legen, det gjør jeg aldri igjen!!! Men det jeg lurer på :etter en så kraftig urinfeksjon, når kan en regne med enn blir helt god..de verste symptomer som kramper og store smerter i blære når jeg tisser er borte.men har nå en kløende ubehag i urinrør .og kjenner bitte litt i blæren..men ikke direkte smertefult, men kjenner liksom noe..har tatt ny urinprøve, den var nå negativ på uiv.er nå på min 4dag på kuren selexid. .hva kan dette ubehaget være? Trodde man ble kjapt god av en uiv, men kommer kanskje hvor kraftig den er..noen som har hatt det på samme måte?Anonymous poster hash: be4ff...fad Anonymous poster hash: 4584a...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #2 Skrevet 8. november 2014 Jeg har hatt det mange ganger, har alltid blitt helt fin etter 2-3 dager på medisiner. Ta kuren din ferdig, blir det for ubehagelig eller du ikke merker bedring når du er ferdig bør du dra tilbake til legen. Anonymous poster hash: c5616...3b0
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #3 Skrevet 8. november 2014 Jeg har hatt det mange ganger, har alltid blitt helt fin etter 2-3 dager på medisiner. Ta kuren din ferdig, blir det for ubehagelig eller du ikke merker bedring når du er ferdig bør du dra tilbake til legen.Anonymous poster hash: c5616...3b0 Har du hatt det kraftig, med å tisse blod?Anonymous poster hash: 4584a...5cb
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #4 Skrevet 8. november 2014 Jeg har hatt utallige uvi, også så ille at jeg har tisset blod. Det er veldig vondt. Jeg får skrevet ut antibiotika på forhånd, så jeg alltid har i bakhånd om det bryter ut. Det gjør det gjerne på de mest ubelelige tidspunkt. Man blir helt bra igjen, men det kan ta noen dager å komme seg. Noen ganger må man ha en annen type antibiotika, men det har aldri hendt meg.Anonymous poster hash: f7b1a...900
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #5 Skrevet 8. november 2014 Har du hatt det kraftig, med å tisse blod?Anonymous poster hash: 4584a...5cb Broddråper ja, men har adlri tisset rent blod, takk gud. Anonymous poster hash: c5616...3b0
lillemeg90 Skrevet 9. november 2014 #6 Skrevet 9. november 2014 Det kan ta litt tid, spesielt siden du har vert så dårlig. Kommer det seg ikke til mandag/tirsdag ville jeg kontaktet legen igjen:) men du vil nok kunne ha ubehag i blæren din noen dager fremover:) god bedring! Ble det foresten tatt dyrkning før du startet på antibiotika?
Gjest constance90 Skrevet 9. november 2014 #7 Skrevet 9. november 2014 Jeg har også bare fått et par dråper men så kler jeg meg fryktelig varm, drikker 1-2 liter vann i timen og bor på do. Det verste har pleid å gått over etter et halvt døgn, "restene" sitter 2-3 døgn. Det er nok bare veldig svake uvi jeg får, så unner ingen av dere så får så sterke smerter
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #8 Skrevet 9. november 2014 Det kan ta litt tid, spesielt siden du har vert så dårlig. Kommer det seg ikke til mandag/tirsdag ville jeg kontaktet legen igjen:) men du vil nok kunne ha ubehag i blæren din noen dager fremover:) god bedring! Ble det foresten tatt dyrkning før du startet på antibiotika? Ble ikke sendt til dyrkning, men tok test hos lege på fredag, ikke tegn på uiv kun bitte litt mikroskopisk blod, har mensen også , hun sa d var vanskelig å unngå å få blod spor da.skal levere ny urinprøve om 1, 5 uke:-)Anonymous poster hash: 4584a...5cb
lillemeg90 Skrevet 9. november 2014 #9 Skrevet 9. november 2014 Ble ikke sendt til dyrkning, men tok test hos lege på fredag, ikke tegn på uiv kun bitte litt mikroskopisk blod, har mensen også , hun sa d var vanskelig å unngå å få blod spor da.skal levere ny urinprøve om 1, 5 uke:-)Anonymous poster hash: 4584a...5cb Når man tar stix etter påbegynt kur vil det som regel aldri gi utslag:) man skal ta en test en uke etter avsluttet kur ja for å se om det er borte. Det jeg tenkte på var om du fikk rett antibiotika. Selexid er ganske generell og tar en del av de typiske UVI bakteriene, men når det ikke er tatt dyrkning kan man ikke være sikker. Derfor, blir det ikke bedre over et par dager, så bør det ev vurderes å bytte type antibiotika. Men det ser jo legen hvis du kommer tilbake og fremdeles har symptomer:)
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #10 Skrevet 9. november 2014 Når man tar stix etter påbegynt kur vil det som regel aldri gi utslag:) man skal ta en test en uke etter avsluttet kur ja for å se om det er borte. Det jeg tenkte på var om du fikk rett antibiotika. Selexid er ganske generell og tar en del av de typiske UVI bakteriene, men når det ikke er tatt dyrkning kan man ikke være sikker. Derfor, blir det ikke bedre over et par dager, så bør det ev vurderes å bytte type antibiotika. Men det ser jo legen hvis du kommer tilbake og fremdeles har symptomer:) Har ikke på langt ned så store symptomer nå som jeg hadde før jeg begynte på kuren.ringte legevakten i går, og han sa at etter en så kraftig uiv som jeg hadde, så ville jeg nok kjenne litt i noen dager..for blæren og urinrlr har vært skikkelig irretert.og han mente at det kunne nok kjennnes som litt kløe og ubehag når det leger seg.blir vel som alle andre sår når de gror så klør det;-)Anonymous poster hash: 4584a...5cb
Gjest lillelarve Skrevet 9. november 2014 #11 Skrevet 9. november 2014 (endret) Har hatt kraftige urinveisinfeksjoner. Gjør ferdig kuren og se om det går over eller ikke. Hos meg gikk det over etter 1-2 dager. Hvis du fortsatt har smerter/ubehag et par dager etter kuren, dra til lege og få sjekket Endret 9. november 2014 av lillelarve
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #12 Skrevet 9. november 2014 Jeg har også bare fått et par dråper men så kler jeg meg fryktelig varm, drikker 1-2 liter vann i timen og bor på do. Det verste har pleid å gått over etter et halvt døgn, "restene" sitter 2-3 døgn. Det er nok bare veldig svake uvi jeg får, så unner ingen av dere så får så sterke smerter Går det over uten bruk av antibiotika? Anonymous poster hash: f7b1a...900
Gjest constance90 Skrevet 9. november 2014 #13 Skrevet 9. november 2014 Går det over uten bruk av antibiotika? Anonymous poster hash: f7b1a...900 Fikk antibiotika første gangen, har ikke gått til legen de andre gangene
FrkHermansen Skrevet 9. november 2014 #14 Skrevet 9. november 2014 Drikk og drikk og drikk. Vann, appelsinjuice og tranebærjuice. Få renset blæra skikkelig så går det fortere. Sånn kan du også forebygge hvis det begynner igjen en annen gang. Og tiss alltid etter sex!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå