Gå til innhold

Vurderer å starte nytt parti


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem vil være med å starte et nytt parti? Jeg føler at tiden er inne for noe nytt. Partiet jeg vurderer å starte skal ha følgende saker. Åpen for flere forslag.

- Bedre skole

- Bedre eldreomsorg

- Bedre sykehus

- Billigere boliger for unge

- Billigere sunn mat

- Flere arbeidsplasser

- Mer rettferdig fordeling

- Sekstimersdag

- Nei til avgiftstyranni



Anonymous poster hash: 18f5a...af5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem vil være med å starte et nytt parti? Jeg føler at tiden er inne for noe nytt. Partiet jeg vurderer å starte skal ha følgende saker. Åpen for flere forslag.

- Bedre skole

- Bedre eldreomsorg

- Bedre sykehus

- Billigere boliger for unge

- Billigere sunn mat

- Flere arbeidsplasser

- Mer rettferdig fordeling

- Sekstimersdag

- Nei til avgiftstyranni

Anonymous poster hash: 18f5a...af5

Jeg likte det helt til det siste punktet. Hvor skal du ta pengene fra hvis du ikke vil benytte skattlegging som inntektskilde?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dahaaa... Vi har jo sinnsykt mye oljepenger, det er en utømmelig kilde pga leieinntekter og denslags. Selv om utlendingene tar det fra oss med all familiegjenforeningene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var arbeiderpartiet helt til siste punktet. Og jeg er enig med Mann42 her.



Anonymous poster hash: de1e3...6bc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dahaaa... Vi har jo sinnsykt mye oljepenger, det er en utømmelig kilde pga leieinntekter og denslags. Selv om utlendingene tar det fra oss med all familiegjenforeningene sine.

utømmelig kilde my ass

Anonymous poster hash: de1e3...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøø.. Vi er verdens rikeste land. Har ikke vi råd til å lempe på avgiftene samtidig som vi krever en velferdstat ingen har sett før??? du skjønner jo at det kan bære i mange år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva med dyrene våres? Betyr de ingenting? Fuck alle partier som ekskluderer våre dyr.



Anonymous poster hash: 5cc29...c24
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil være med å starte et nytt parti? Jeg føler at tiden er inne for noe nytt. Partiet jeg vurderer å starte skal ha følgende saker. Åpen for flere forslag.

- Bedre skole

- Bedre eldreomsorg

- Bedre sykehus

- Billigere boliger for unge

- Billigere sunn mat

- Flere arbeidsplasser

- Mer rettferdig fordeling

- Sekstimersdag

- Nei til avgiftstyranni

Anonymous poster hash: 18f5a...af5

Her vil jeg gjerne vile hva du definerer som 'bedre skole', og hvordan skal det gjøres?

Hva er 'bedre eldreomsorg' og hvordan skal det gjøre?

Etc

Og hvordan skal det finansieres? Og hvor skal arbeidskraften komme fra?

Anonymous poster hash: 91dee...9b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil altså starte et parti som mener akkurat det samme som absolutt alle etablerte partier, utover å lene deg langt til idiot-venstre på nest siste punkt og langt til idiot-høyre på siste punkt. Lykke til.



Anonymous poster hash: 8e42a...388
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare bra for demokratiet med flere partier.

Akkurat dette partiet deler dessverre ikke mine verdier, jeg er for dårligere skole, enda verre eldreomsorg og dyrere og mer usunn mat. Men jeg respekterer at du tenker nytt selv om det blir en smule for radikalt for meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil stemme på et parti som er for

- dårligere skole

- dårligere eldreomsorg

- dårligere sykehus

- mindre velferd

- mer omfordeling over skatteseddelen.

Enkelt og greit: fortsatt reduksjon av skille mellom folk, men samtidig reduksjon av størrelsen på staten og byråkratenes rolle for tjenesteproduksjon.



Anonymous poster hash: ad809...92c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil være med å starte et nytt parti? Jeg føler at tiden er inne for noe nytt. Partiet jeg vurderer å starte skal ha følgende saker. Åpen for flere forslag.

- Bedre skole

- Bedre eldreomsorg

- Bedre sykehus

- Billigere boliger for unge

- Billigere sunn mat

- Flere arbeidsplasser

- Mer rettferdig fordeling

- Sekstimersdag

- Nei til avgiftstyranni

Anonymous poster hash: 18f5a...af5

- Bedre skole

svar: la folk beholde det de betaler idag for utdanning og la skoler, elever og foreldre selv få velge pensum, fokus, prinsipper og tilbud. Om barnet ditt da blir mobbet og skolen ikke bryr seg vil renomeet til denne falle kraftig og den vil bli upopulær og gå konkurs. Om barnet ikke får utfordringer og utdanning tilpasset behov og nivå gjør det samme. Noen vil proritere mer teori - andre igjen vil ha mer fokus på kreativitet. Alle er vi forskjellige og dette vil gi et langt bedre tilbud enn dagens offentlige kjøttkvern

- Bedre eldreomsorg

Svar: la folk som nevnt over få beholde egen verdiskapning og spare til egen eldreomsorg. Det er ingen grunn til at folk først skal fratas størstedelen av sin verdiskapning gjennom hele livet for deretter å ta til takke med dobbeltrom, ligge på gangen, ha 0 mulighet for å klage og bli ansett som et rødt tall i regnskapet. Ansatte og ledelse burde krype for å tilfedsstille deg på samme måte som hotell og restaurantansatte gjør når du faktisk er kunde og ikke trenger stå med lua i hånda

- Bedre sykehus

Svar: igjen se over. I tillegg vil prisen på helseomsorg stupe som følge av dette. En ser at de enorme reguleringene i blant annet USA, England og Norge medfører at det meste av kostnadene innen helseomsorg forsvinner innen papirarbeid og ikke-helserelatert arbeid/virksomhet.

- Billigere boliger for unge

Svar: Norge er et enormt land med enorme arealer sammenlignet med befolkningstallet. Det er ingen logisk grunn til at boligprisene skal vokse så mye som de gjør (en må idag jobbe dobbelt så lenge for å betale den samme boligen som for 20 år siden - da har en justert for lønnsvekst). Problemet er tilbud og etterspørsel. Tilbudet er elendig som følge av politikere som forhindrer utbygging ved å forby høyhusbebyggelse, som forbyr utbygging og frislipp av tomter på privat eiendom, som innfører stadig fordyrende reguleringer for boligutbygging og attpåtil bedriver rentedumping gjennom statlig pengemonopol.

- Billigere sunn mat

Svar: fjern avgifter som moms og fjern tollgrensene.

- Flere arbeidsplasser

svar: jo friere et arbeidsmarked er jo høyere velstandsvekst og mer suksess for nyoppstartede firma. Altså jo mindre skattelegging, byråkrati og offentlig innblanding jo bedre.

- Mer rettferdig fordeling

svar: hva er "rettferdig fordeling"? Om du mener at folk skal få størst mulig sjanse til å skape egne verdier og stå på egne ben - se over.

- Sekstimersdag

svar: så de som ønsker å jobbe 4 timer, 8 timer eller 12 timer eksempelvis skal måtte tvinges til å jobbe 6? Hva er "6timersdag"? En slik tankegang er problemet som skaper alle symptomene du nevner over. Altså hvis du virkelig ønsker at en skal gå inn og regulere arbeidsmarkedet, bestemme hva folk skal få i lønn, bestemme hvor mye folk kan jobbe, forby frivillige avtaler og bedrive planøkonomi er _du_ en del av problemet.

- Nei til avgiftstyranni

svar: det virker som du er litt prinsippløs når du ønsker en ting og deretter prater varmt om det motsatte.

http://liberalistene.org/politikk/kjernesaker/

Endret av Guybrush
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva med dyrene våres? Betyr de ingenting? Fuck alle partier som ekskluderer våre dyr.

Anonymous poster hash: 5cc29...c24

Dyr er og blir idag eiendom. Mennesker skiller seg ut fra alt annet av levende vesner av flere årsaker. Og de viktigste er evnen til å kreve enkelte rettigheter og samtidig respektere de samme rettigheter.

Et dyr vil derimot ikke gjøre det. Det vil ikke kunne respektere og forstå (og ei heller kan vi forvente det) eiendomsretten og den respekt for andre levende vesens liv som du selv etterspør fra mennesker. Hvis en sidestiller dyr med mennesker i rettsstaten. Hvordan har du da tenkt å sikre at katter og kakkerlakker får samme behanling? Hva med dyr som er drept og torturert av andre dyr? Eller er det slik å forstå at dyr skal ha rettigheter de selv ikke forstår og ikke respekterer?

Når mennesker bryter de regler som settes blir de straffet. I ytterste konsekvens holdes de vekke fra samfunnet gjennom lang fengselsstraff. En kan si at mennesker som ikke forstår, ikke følger og ikke respekterer andres rett til liv og eiendom er kriminelle og farlige. Et menneske som ikke skjønner konsekvensen vil bli ansett å være farlig og psykotisk.

Anonymous poster hash: f0001...3ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøø.. Vi er verdens rikeste land. Har ikke vi råd til å lempe på avgiftene samtidig som vi krever en velferdstat ingen har sett før??? du skjønner jo at det kan bære i mange år!!

Hva er "et land" i din verden? Snakker du om regionen som kalles Norge geografisk (som ikke eier noe som helst),eller snakker du om staten med politikere, offentlig ansatte og byråkrater? eller sikter du til befolkningen som en stor kollektiv gruppe?

For å si det sånn. Nordmenn er idag syltet ned i gjeld. Vi troner vel på toppen i vesten når det gjelder gjeld per innbygger i snitt om jeg ikke husker feil. Det hjelper ikke med høye lønninger på papiret om skatte og avgiftsnivået reduserer kjøpekraften kraftig. Fjerner du gass og oljeinntektene fra GDP havner "vi" også langt nede på internasjonal ranking.

Spør deg selv, hva ville skjedd om gass og oljemarkedet forsvant samtidig som vi fikk et ras i boligmarkedet? Om "vi" hadde vært så rike som du påstår ville det vært et lite problem. Det er det selvsagt ikke. Folk har ikke hatt noen stor mulighet til å spare egen verdiskapning da det meste forsvinner i boligkostnader og skatter/avgifter. Mange tror vi er så himla rike fordi vi jo "får alt gratis". Men det er jo kun pga skatte og avgiftsnivået som vokser for hvert år. Formuen til folk er gjerne knyttet opp mot overprisede boliger som egentlig er forbruksvarer og egentlig blir dårligere for hvert år som går. Det er litt som å satse pengene sine på et pyramidespill og håpe at fremtidige generasjoner klarer å betale inn mer enn det du håper å få utbetalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det helt til det siste punktet. Hvor skal du ta pengene fra hvis du ikke vil benytte skattlegging som inntektskilde?

Forskjell på skattlegging og avgiftstyranni ;)

Anonymous poster hash: 18f5a...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hva med dyrene våres? Betyr de ingenting? Fuck alle partier som ekskluderer våre dyr.

Anonymous poster hash: 5cc29...c24

Jeg tar gjerne med dyrevelferd som et ekstra punkt.

Anonymous poster hash: 18f5a...af5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne vile hva du definerer som 'bedre skole', og hvordan skal det gjøres?

Hva er 'bedre eldreomsorg' og hvordan skal det gjøre?

Etc

Og hvordan skal det finansieres? Og hvor skal arbeidskraften komme fra?

Anonymous poster hash: 91dee...9b4

Vi må bevilge mer penger til forskning for å finne ut.

Anonymous poster hash: 18f5a...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dahaaa... Vi har jo sinnsykt mye oljepenger, det er en utømmelig kilde pga leieinntekter og denslags. Selv om utlendingene tar det fra oss med all familiegjenforeningene sine.

Lille vennen. Du får sette deg ned å regne litt, så får du vel en oppvåkning. Økonomien til Norge styres ikke bare utfra oljeinntektene. Vi må nok betale skatter og avgifter skal vi klare å ha helsetjenester, bygge veier samt andre goder.

Du høres ikke særlig gammel ut. Vil tippe du er rundt 18...?

Anonymous poster hash: dc7d7...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...