Gå til innhold

Arrplaster / arrbehandling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om Mepiform arrbehandling som kjøpes på apoteket kan brukes på "nye" arr eller om det kun skal brukes på lukkede sår? Noen som vet?

http://www.apotek1.no/produkter/mepiform-arrbandasje-30cm-5stk-974121p?gclid=CL_I5o396sECFaH4cgodBDIAzQ

Kjøpte dette på apoteket og tenkte jeg skulle bruke det nå etter at jeg har vært på laserbehandling, men ble litt bekymret når jeg leste at det skal brukes på lukkede sår / arr og de sårene jeg har etter laserbehandlingen har nok ikke lukket seg helt enda.

Anonymous poster hash: e7d53...152
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lest lenken din, men generelt skal man bruke en behandling om gangen.

Anonymous poster hash: 213c4...0c9

Skrevet

De skal brukes på lukkede sår ja, i mellomtiden kan du f.eks. bruke kelo-cote på den delen av arret som er lukket og så begynne å bruke mepiform når alt er lukket.

Anonymous poster hash: b9805...95f

Skrevet

TS:

Jeg fikk beskjed om å holde sårene / arrene tildekket hele tiden med plaster, derfor jeg lurte.

Kanskje best at jeg bare kjøper vanlige plaster da, og så bruker jeg heller arrbehandlingen når sårene har blitt leget.

Anonymous poster hash: e7d53...152
Skrevet

TS:Jeg fikk beskjed om å holde sårene / arrene tildekket hele tiden med plaster, derfor jeg lurte.Kanskje best at jeg bare kjøper vanlige plaster da, og så bruker jeg heller arrbehandlingen når sårene har blitt leget. Anonymous poster hash: e7d53...152

Det høres ut som en plan ja :) Jeg bruker kelo-cote under plasteret nå jeg, mesteparten er helt grodd men det er en bitteliten del som ikke er grodd ferdig. Når det er det går jeg over til mepiform.

Anonymous poster hash: b9805...95f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...