AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #1 Skrevet 8. november 2014 Altså, den "indre monologen" din, ikke stemmer du hører i hodet i forbindelse med en psykose. Tenker du i det hele tatt i stemmer, og hvordan høres stemmen din i så fall ut? Er det den vanlige stemmen din? Grunnen til at jeg spør, er at jeg hadde min egen stemme som tenkestemme som bitteliten, men jeg syntes det var så rart å ha sin egen stemme inni hodet hele tiden, så jeg forandret den indre stemmen min til østlandsdialekt, som var vanlig på barne-tv da jeg var liten. Et lite problem med dette, er at enkelte ting som funker fint på min dialekt, ikke fungerer i det hele tatt på østlandsk, og vice versa. Må ofte oversette setninger til fortid eller gjøre andre justeringer for at det skal fungere. Jaja, der gjorde jeg nok i hvert fall en god jobb med å bli sett på som en raring. Anonymous poster hash: 1e67b...da3 1
Gjest HeiHade Skrevet 8. november 2014 #2 Skrevet 8. november 2014 Tror ikke jeg har noen tenkestemme, da jeg ikke tenker i ord. Tenker forøvrig heller ikke i bilder da jeg rett og slett ikke er i stand til å visualisere ting i det hele tatt (hvis du ba meg om å lukke øynene og se for meg en firkant hadde jeg ikke klart det). Jeg tror jeg bare tenker i... tanker. Vanskelig å forklare.
Chizue Skrevet 8. november 2014 #3 Skrevet 8. november 2014 Min "Indre stemme" er ofte på ett annet språk Irsk går ofte igjen o_o 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #4 Skrevet 8. november 2014 Jeg tenker ikke heller bare i ord, selv om det er i overvekt. Skaper komiske situasjoner inni hodet mitt når jeg er fly forbanna på noen og ikke kan bli enig meg meg selv om hvordan jeg best skal skjelle ut vedkommende. Jeg har ingenting imot min egen dialekt, men den er no-go inni hodet mitt. Min "Indre stemme" er ofte på ett annet språk Irsk går ofte igjen o_o Irsk? Du er en å gå på fylla med, med andre ord? Anonymous poster hash: 1e67b...da3 2
Chizue Skrevet 8. november 2014 #5 Skrevet 8. november 2014 Jeg tenker ikke heller bare i ord, selv om det er i overvekt. Skaper komiske situasjoner inni hodet mitt når jeg er fly forbanna på noen og ikke kan bli enig meg meg selv om hvordan jeg best skal skjelle ut vedkommende. Jeg har ingenting imot min egen dialekt, men den er no-go inni hodet mitt. Irsk? Du er en å gå på fylla med, med andre ord? Anonymous poster hash: 1e67b...da3 Jeg går nesten aldri på fylla lengre Blir så dyrt Særlig når jeg bor på en plass hvor det ikke går nattbuss og ender opp med en taxitur hjem til drøye 500kr >.< /sukk Men ja! :D Irsk er gøy ^^
QueenOfTheSidewalk Skrevet 8. november 2014 #6 Skrevet 8. november 2014 Den er ofte sånn jeg tror stemmen til personen er
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #7 Skrevet 8. november 2014 Er jeg sur,forbanna alene "tenker" jeg uskarpe bilder/farge, har jeg vedkommende foran meg tenker jeg som regel på engelsk eller somalisk. Da jeg var liten kunne jeg plutselig begynne å snakke somalisk på skolen hvis det var noe som gjorde meg veldig opprørt. Beste venninna pleide å si "nå har det klikka for deg, og snakk norsk så jeg forstår" Hvis jeg diskuterer med meg selv er det som regel to personligheter som jeg har laget. Den ene snakker somalisk og den andre norsk. Jeg har tenkt sånn siden jeg var liten og fik beskjed fra bestemor om at det var en engler på hver min skulder. Jeg reagerte med å gi dem personlighet. Jeg er ateist i dag men de to hjelper meg forsatt med å sortere tanker. Jeg er definitivt en raring, ser jeg Anonymous poster hash: 6eaa5...9d0 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #8 Skrevet 8. november 2014 Er jeg sur,forbanna alene "tenker" jeg uskarpe bilder/farge, har jeg vedkommende foran meg tenker jeg som regel på engelsk eller somalisk. Da jeg var liten kunne jeg plutselig begynne å snakke somalisk på skolen hvis det var noe som gjorde meg veldig opprørt. Beste venninna pleide å si "nå har det klikka for deg, og snakk norsk så jeg forstår" Hvis jeg diskuterer med meg selv er det som regel to personligheter som jeg har laget. Den ene snakker somalisk og den andre norsk. Jeg har tenkt sånn siden jeg var liten og fik beskjed fra bestemor om at det var en engler på hver min skulder. Jeg reagerte med å gi dem personlighet. Jeg er ateist i dag men de to hjelper meg forsatt med å sortere tanker. Jeg er definitivt en raring, ser jeg Anonymous poster hash: 6eaa5...9d0 Nå ja, jeg holder på å lære meg et bittelite europeisk språk nå, og nevnte språk kryper ofte inn i tenkestemmedialoger (eller skal vi si krangler?) I det minste glad for at ikke mammas dialekt (trønder, er veldig glad i trøndersk, altså, bare ikke inni hodet mitt) ikke hjemsøker meg. Og så kommer det jo iblant noen polske gloser, da, jeg banner mye på polsk inni hodet mitt. (Polsk stemor og polske kolleger) Anonymous poster hash: 1e67b...da3
Ulveedderkopp Skrevet 8. november 2014 #9 Skrevet 8. november 2014 Jeg tenker i både bilder og ord. Avhenger av situasjonen jeg er i.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #10 Skrevet 8. november 2014 Jeg tenker med min vanlige stemme. Men irriterer meg at jeg ofte tenker slik jeg ville skrevet eller sagt høyt. Skulle ønske at tankene fløt friere.Anonymous poster hash: fd110...ac2 1
kapteinNorge Skrevet 8. november 2014 #11 Skrevet 8. november 2014 Tenker hovedsakelig i ord, men mesteparten av den indre monologen foregår på engelsk. Det er vel fordi jeg har lettere for å utrykke meg på engelsk. Når jeg får ideer eller tenker på noe spesifikt så må jeg på en måte forklare det for selv, selv om det er jeg selv som får ideen/tanken. Når det gjelder praktiske løsninger så tenker jeg stort sett i bilder med en og anen forklarende kommentar her og der.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #12 Skrevet 8. november 2014 Jeg tenker med min vanlige stemme. Men irriterer meg at jeg ofte tenker slik jeg ville skrevet eller sagt høyt. Skulle ønske at tankene fløt friere.Anonymous poster hash: fd110...ac2 Nettopp det som ikke fungerer for meg. Skulle også gjerne sett at tankene fløt litt friere. Anonymous poster hash: 1e67b...da3
Chizue Skrevet 8. november 2014 #13 Skrevet 8. november 2014 Om jeg f.eks holder på med innlevering, så klarer jeg å tenke fra start til slutt.. Hvordan den skal være bygd opp, hva den skal handle om, akkurat som om jeg leser en bok inni hodet mitt... Men å få det skrevet ned på papiret... Det...Fungerer dårlig "Hva tenker du på" -Vet du...Jeg tenker på masse akkurat nå, men jeg klarer ikke å si eller skrive det o_o 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #14 Skrevet 8. november 2014 Jeg tenker vanligvis med min vanlige snakkestemme. Men for tiden snakker og skriver jeg en del på engelsk, så da har tenkestemmen jammen meg også blitt engelsk Anonymous poster hash: c840f...715
Sølvrosen Skrevet 8. november 2014 #15 Skrevet 8. november 2014 Tenkestemmen min er stort sett på norsk, men ofte glir den over i engelsk. Jeg pleier ofte å snakke med meg selv, spesielt når jeg sykler, og da går det stort sett i engelsk. Noen ganger tenker jeg også i bevegelser og relative plasseringer.
Scoop Skrevet 8. november 2014 #16 Skrevet 8. november 2014 Tenker både i bilder og ord. Mest på min egen dialekt, men når jeg leser er stemmen østlandsdialekt.
Gjest Rhaegar Targaryen Skrevet 8. november 2014 #17 Skrevet 8. november 2014 Jeg tror min tankestemme er rundt 60% norsk og 40% engelsk. jeg tenker både i bidler og ord.
SardintrollReturns Skrevet 9. november 2014 #18 Skrevet 9. november 2014 Jeg tenker med min egen, vanlige stemme. Språket varierer mellom norsk og dansk.
hjertesukka Skrevet 9. november 2014 #19 Skrevet 9. november 2014 Tenker også i både bilder og ord, og en del engelsk og tysk.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #20 Skrevet 9. november 2014 Tenker mye på engelsk, nesten hele tiden. Anonymous poster hash: ce99b...e2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå