Gå til innhold

Utnyttet som tilkallingsvikar.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1) Du har ikke krav på sykepenger for 23. september, da du må ha (aktivt) jobbet i de siste fire ukene forut for sykdom for å ha krav på det.

2) Man strekker seg svært langt for å møte på foreldrekonferanser, som er svært sjeldent. Du måtte jo uansett hatt barnevakt for dette tidspunktet, så jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor du ikke kunne møte (nei, du kunne ikke hatt med deg barnet ditt på dette om hun var frisk).

3) Dersom du ikke har noen kontrakt, men jobber som tilkallingsvikar fra uke til uke, så har du ingen rettigheter. Teamleder burde så absolutt ha opptrått på en mer profesjonell måte, men det kan gå ei kule varmt for hvem som helst når det er mye sykdom og vikarene også blir syke. Når du da i tillegg tydeligvis hadde planlagt å ikke delta på foreldrekonferansen uten å si ifra (du hadde ikke ordnet med barnevakt), så skjønner jeg at det bikket over for teamleder. Man kan ikke ha så uansvarlige ansatte.

Om det er noen trøst, så er det rene barneskirennet å jobbe i skolen i forhold til i det private næringsliv. Hilsen ei som har erfaring fra begge steder.

Anonymous poster hash: b4965...2f9

Nei, jeg sa klart og tydleig ifra at jeg kan ikke reise fra et barn som har 40 i feber og ikke er noe i form. Jeg hadde heller ingen barnevakt som ville ta på seg det ansvaret med å passe et barn med så høt feber som har en tendens til å få feberkramper. Hadde hun vært frisk så hadde det ikke vært noe problem. Er dette virkelig så vanskelig å forstå?

Anonymous poster hash: 6668b...9f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Du har ikke krav på sykepenger for 23. september, da du må ha (aktivt) jobbet i de siste fire ukene forut for sykdom for å ha krav på det.

2) Man strekker seg svært langt for å møte på foreldrekonferanser, som er svært sjeldent. Du måtte jo uansett hatt barnevakt for dette tidspunktet, så jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor du ikke kunne møte (nei, du kunne ikke hatt med deg barnet ditt på dette om hun var frisk).

3) Dersom du ikke har noen kontrakt, men jobber som tilkallingsvikar fra uke til uke, så har du ingen rettigheter. Teamleder burde så absolutt ha opptrått på en mer profesjonell måte, men det kan gå ei kule varmt for hvem som helst når det er mye sykdom og vikarene også blir syke. Når du da i tillegg tydeligvis hadde planlagt å ikke delta på foreldrekonferansen uten å si ifra (du hadde ikke ordnet med barnevakt), så skjønner jeg at det bikket over for teamleder. Man kan ikke ha så uansvarlige ansatte.

Om det er noen trøst, så er det rene barneskirennet å jobbe i skolen i forhold til i det private næringsliv. Hilsen ei som har erfaring fra begge steder.

Anonymous poster hash: b4965...2f9

Og hvor står det at jeg ikke har gitt beskjed om foreldrekonferansen? Jeg ga beskjed om jeg ikke ville ha mulighet til å delta pga sykt barn opptil flere ganger.

Anonymous poster hash: 6668b...9f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Du har ikke krav på sykepenger for 23. september, da du må ha (aktivt) jobbet i de siste fire ukene forut for sykdom for å ha krav på det. 2) Man strekker seg svært langt for å møte på foreldrekonferanser, som er svært sjeldent. Du måtte jo uansett hatt barnevakt for dette tidspunktet, så jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor du ikke kunne møte (nei, du kunne ikke hatt med deg barnet ditt på dette om hun var frisk). 3) Dersom du ikke har noen kontrakt, men jobber som tilkallingsvikar fra uke til uke, så har du ingen rettigheter. Teamleder burde så absolutt ha opptrått på en mer profesjonell måte, men det kan gå ei kule varmt for hvem som helst når det er mye sykdom og vikarene også blir syke. Når du da i tillegg tydeligvis hadde planlagt å ikke delta på foreldrekonferansen uten å si ifra (du hadde ikke ordnet med barnevakt), så skjønner jeg at det bikket over for teamleder. Man kan ikke ha så uansvarlige ansatte. Om det er noen trøst, så er det rene barneskirennet å jobbe i skolen i forhold til i det private næringsliv. Hilsen ei som har erfaring fra begge steder. Anonymous poster hash: b4965...2f9

Man strekker seg ikke langt for å gå på foreldrekonferanser som tilkallingsvikar. Dette er bare tull. Selvsagt har man rettigheter om man har jobbet hver dag over tid. Du burde ha visst mer som tidligere teamleder.

Anonymous poster hash: 1ccd7...a0f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Du har ikke krav på sykepenger for 23. september, da du må ha (aktivt) jobbet i de siste fire ukene forut for sykdom for å ha krav på det.

2) Man strekker seg svært langt for å møte på foreldrekonferanser, som er svært sjeldent. Du måtte jo uansett hatt barnevakt for dette tidspunktet, så jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor du ikke kunne møte (nei, du kunne ikke hatt med deg barnet ditt på dette om hun var frisk).

3) Dersom du ikke har noen kontrakt, men jobber som tilkallingsvikar fra uke til uke, så har du ingen rettigheter. Teamleder burde så absolutt ha opptrått på en mer profesjonell måte, men det kan gå ei kule varmt for hvem som helst når det er mye sykdom og vikarene også blir syke. Når du da i tillegg tydeligvis hadde planlagt å ikke delta på foreldrekonferansen uten å si ifra (du hadde ikke ordnet med barnevakt), så skjønner jeg at det bikket over for teamleder. Man kan ikke ha så uansvarlige ansatte.

Om det er noen trøst, så er det rene barneskirennet å jobbe i skolen i forhold til i det private næringsliv. Hilsen ei som har erfaring fra begge steder.

Anonymous poster hash: b4965...2f9

Synes du overtolker til de grader. Jeg har ikke vært uærlig en plass. Har gitt klart og tydelig beskjed om at jeg ikke kan komme flere ganger. De vet også godt at jeg kommer til å være utilgjengelig for å arbeide i slutten av november og begynnelsen av desember pga eksamen, dette har de visst fra dag 1! Jeg kan jo ikke foruste at jeg blir syk og i tillegg må operere bort cyster, ei heller at min datter da ble syk og jeg måtte være hjemme med henne noen dager.

Anonymous poster hash: 6668b...9f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Du har ikke krav på sykepenger for 23. september, da du må ha (aktivt) jobbet i de siste fire ukene forut for sykdom for å ha krav på det.

2) Man strekker seg svært langt for å møte på foreldrekonferanser, som er svært sjeldent. Du måtte jo uansett hatt barnevakt for dette tidspunktet, så jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor du ikke kunne møte (nei, du kunne ikke hatt med deg barnet ditt på dette om hun var frisk).

3) Dersom du ikke har noen kontrakt, men jobber som tilkallingsvikar fra uke til uke, så har du ingen rettigheter. Teamleder burde så absolutt ha opptrått på en mer profesjonell måte, men det kan gå ei kule varmt for hvem som helst når det er mye sykdom og vikarene også blir syke. Når du da i tillegg tydeligvis hadde planlagt å ikke delta på foreldrekonferansen uten å si ifra (du hadde ikke ordnet med barnevakt), så skjønner jeg at det bikket over for teamleder. Man kan ikke ha så uansvarlige ansatte.

Om det er noen trøst, så er det rene barneskirennet å jobbe i skolen i forhold til i det private næringsliv. Hilsen ei som har erfaring fra begge steder.

Anonymous poster hash: b4965...2f9

Jeg skal si deg en ting jeg, og det er at jeg har strukket meg LANGT som tilkallingvikar hos dem. Og dette vet de! Allikevel er dette takka jeg får når man da opplever å bli syk selv og må være hjemme med sykt barn. Hvis jeg skal strekke meg som tilkallingsvikar når jeg har sykt barn for å delta på foreldrekonferansen, s bør jo de lærerne som er sykmeldte ha samme krav.

Anonymous poster hash: 6668b...9f8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tusen takk for at du tok deg tid til dette :) Jeg har jobbet der non stop siden 1.september frem til 22 oktober, med unntak av høsteferien da skolen er stengt. Jeg var da syk første dagen den 23 september. Jeg var også da på jobb igjen 30 og 31 september før min datter ble syk den fredags ettermiddagen.

Nå har ikke jeg legeerklæring fra lege på det jeg har vært syk siden jeg ærlig talt ikke trodde jeg hadde rett på noe. Mulig han kan etterføre noe av dette? Men jeg kan vel uansett ta ut de sykt barn dagene? Som da vil gjelde for denne uken? Hvordan finner jeg ut hvem som er verneombud, det jobber jo så mange der, kjenner ikke alle lærerne. Kan jeg skrive i denne setningen: så jeg ser meg rundt etter annet arbeidssted hvor det å bli syk selv og ha barn ikke er et problem som tilkallingsvikar.?

Det virker liksom som om dem har null toleranse for at vikaren kan bli syk.

Anonymous poster hash: 6668b...9f8

Mente selvfølgelig 23 oktober, gikk litt fort her sent i går kveld :P altså jeg jobbet fra 1.september til 23 oktober da jeg ble syk.

Anonymous poster hash: 6668b...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du må jobbe litt med deg selv, holdningene dine og evnen din til å være løsningsorientert før du skal ut i arbeidslivet. Særlig derwom du ønsker å jobbe med barn og unge.

Anonymous poster hash: b5162...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må jobbe litt med deg selv, holdningene dine og evnen din til å være løsningsorientert før du skal ut i arbeidslivet. Særlig derwom du ønsker å jobbe med barn og unge.

Anonymous poster hash: b5162...2bf

Ja jeg må jobbe med meg selv fordi jeg blir syk og må være hjemme med sykt barn - når jeg i tillegg har gitt utallige beskjeder om dette. Skjønner ikke hvordan du kan påstå at jeg er problemet. Jeg har gitt beskjed om at vi er syke, jeg har gitt beskjed om hva elevene skal jobbe med. Hva annet skal jeg gjøre? jeg har ingen andre til å passe mitt barn når hun blir syk. Hvordan skal jeg kunne være mer løsningsorientert. Folk blir syke, og barn blir syke. Sånn er det. Jeg setter uansett ikke pris på å bli kjefta på, få usakelige sms og mail.

Anonymous poster hash: 6668b...9f8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritisk

Tror du må jobbe litt med deg selv, holdningene dine og evnen din til å være løsningsorientert før du skal ut i arbeidslivet. Særlig derwom du ønsker å jobbe med barn og unge.

Anonymous poster hash: b5162...2bf

Du kan ikke være seriøs? Herregud! TS har da gjort alt hun kan omstendighetene tatt i betraktning. Man kan da ikke trylle heller! Synes de forventer for mye av en tilkallingsvikar.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke være seriøs? Herregud! TS har da gjort alt hun kan omstendighetene tatt i betraktning. Man kan da ikke trylle heller! Synes de forventer for mye av en tilkallingsvikar.

Ja du kan så si. Merkelig at jeg skal være problemet og tenke løsningsorientert når jeg virkelig ikke kan trylle bort sykdom og sykt barn. Kjenner jeg blir oppgitt.

Anonymous poster hash: 6668b...9f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver mail til avdelingsleder med kopi til rektor og verneombud med en hyggelig tone

"Hei hei. Jeg viser til tidligere kontakt vedrørende innlevering av nøkler ognpc siden jeg ikke lenger er ønsket som vikar hos dere. Jeg beklager så mye at jeg ikke kom før helga, som du etterspurte. Men jeg tenkte at å ta med et lite barn med 40 i feber ikke var forsvarlig. Jeg minner om at pc og materiell ligger på arbeudspulten om dere trenger det, og nøkler leveres så snart jeg kan ta barnet med meg ut. Pc-en står på skolen så jeg antas at jeg ikke faktureres for denne.

Jeg vil takke så mye for en spennende og lærerik tid hos dere. Jeg viser til arbeidsmiljøloven som sier at jeg har rett på sykepenger (ved sykemelding) etter 4 ukers arbeidstid og sykt barn dager etter 4 uker (nb: notat til ts- dette gjelder bare dersom du ikke har hatt to ukers opphold i vikariatet), samt rett på bruk at egenmeldingsdager etter 2 mnd arbeid. (ts: bruk det som passer her, du hadde kanskje ikke 2 mnd arbeid der før du ble syk?). Legger ved timeliste for de planlagte arbeidsdagene jeg var syk samt egenmelding (om du hadde rett på det, samt for melding for sykt barn som du uansett hadde rett på)som jeg ikke fikk mulighet til å levere da jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde krav på noe.

Jeg beklager at jeg ikke kunne stille på konferansen, men jeg antar det ville vlitt vanskelig for dere når mitt syke barn måtte delta siden jeg ikke har barnevakt. Jeg beklager at min livssituasjon med barn ikke var forenelig med de krav dere stiller til tilkallingsvikarer, og beklager at jeg har måttet bruke min rett på sykt barn dager mens jeg var hos dere. Jeg forstår at avdelingsleder mener vikarer hos dere ikke har denne rettigheten, så jeg ser meg rundt etter annet arbeidssted hvor det å ha barn ikke er et problem som tilkallingsvikar.

Skulle det være videre behov for kontakt med meg, ut over levering av nøkler, kan dere nå meg på denne adressen. Jeg foretrekker saktlig skriftlig kontakt, og ikke usakelige beskjeder på telefonsvarer. Jeg forventer at lønnen ordnes opp i jamfør arbeidmiljøloven.

Mvh llllllll"

Sakelig og hyggelig tone og rektor og verneombud må inkluderes.

Anonymous poster hash: b3454...9bd

Hadde du sendt dette brevet i løpet av helgen AB? Eller vente til mandag?

Anonymous poster hash: 6668b...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sa klart og tydleig ifra at jeg kan ikke reise fra et barn som har 40 i feber og ikke er noe i form. Jeg hadde heller ingen barnevakt som ville ta på seg det ansvaret med å passe et barn med så høt feber som har en tendens til å få feberkramper. Hadde hun vært frisk så hadde det ikke vært noe problem. Er dette virkelig så vanskelig å forstå?

Anonymous poster hash: 6668b...9f8

Denne holdningen må du gjøre noe med. Som alenemor må du ha en barnevakt som også kan passe barnet når det er sykt.

Anonymous poster hash: b4965...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente selvfølgelig 23 oktober, gikk litt fort her sent i går kveld :P altså jeg jobbet fra 1.september til 23 oktober da jeg ble syk.

Anonymous poster hash: 6668b...9f8

Ja, hvis du har sykemelding får du da sykepenger. Men siden sykemelding ikke kan tilbakedateres kan du ikke få det.

Anonymous poster hash: b4965...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne holdningen må du gjøre noe med. Som alenemor må du ha en barnevakt som også kan passe barnet når det er sykt.

Anonymous poster hash: b4965...2f9

Hvis du tror det er så enkelt så kan du ikke vite mye. Hvis mitt barn blri sykt så må jeg være hjemme med det. Det må også andre foreldre med barn. Dette sier seg selv. Jeg skaffer barnevakt om det er noe jeg må etter bhg tider, men min datter hadde høy feber, hadde hatt feberkramper dagen i forveien, jeg kunne ikke overlate ansvaret til noen andre, såpass bør du da forstå? Eller hvordan tror du verden fungerer? Og når hun må være hjemme fra bhg kan ikke jeg be andre mennesker ta seg fri fra sin jobb for å kunne være hjemme med mitt barn som er sykt. Unnskyld meg, men hvilken verden lever du i? Hvis regelen skal være slik at ingen grunn er gydig for fravær, spesielt på denne konferansen da (jeg er ikke kontaktlærer bare så det er sagt - jeg har undervist i et par fag over en kort periode) må jo alle som er sykmeldte o.l også møte. DET ER IKKE ALLTID SLIK AT MAN KAN OVERLATE ET SYKT BARN TIL ANDRE! Forstår at du ikke har barn selv, da du ikke evner til å se det.

Anonymous poster hash: 6668b...9f8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritisk

Ja, hvis du har sykemelding får du da sykepenger. Men siden sykemelding ikke kan tilbakedateres kan du ikke få det.

Anonymous poster hash: b4965...2f9

Herregud er alt jeg har og si. Noen er virkelig blotta for virkelighetspersepektiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritisk

Ja, hvis du har sykemelding får du da sykepenger. Men siden sykemelding ikke kan tilbakedateres kan du ikke få det.

Anonymous poster hash: b4965...2f9

Hun har uansett krav på sykt barn dager og med erklæringer på innelggelse for operasjon av cyster fungerer også som sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du tror det er så enkelt så kan du ikke vite mye. Hvis mitt barn blri sykt så må jeg være hjemme med det. Det må også andre foreldre med barn. Dette sier seg selv. Jeg skaffer barnevakt om det er noe jeg må etter bhg tider, men min datter hadde høy feber, hadde hatt feberkramper dagen i forveien, jeg kunne ikke overlate ansvaret til noen andre, såpass bør du da forstå? Eller hvordan tror du verden fungerer? Og når hun må være hjemme fra bhg kan ikke jeg be andre mennesker ta seg fri fra sin jobb for å kunne være hjemme med mitt barn som er sykt. Unnskyld meg, men hvilken verden lever du i? Hvis regelen skal være slik at ingen grunn er gydig for fravær, spesielt på denne konferansen da (jeg er ikke kontaktlærer bare så det er sagt - jeg 9har undervist i et par fag over en kort periode) må jo alle som er sykmeldte o.l også

møte. DET ER IKKE ALLTID SLIK AT MAN KAN OVERLATE ET SYKT BARN TIL ANDRE!

Forstår at du ikke har barn selv, da du ikke evner til å se det. Anonymous poster

hash: 6668b...9f8 [/

acronym]

Nå begynner dette å ta ganske mye av. Hadde barnet feverkrampe dagen før, så er første bud å gi febernedsettende. Et barn med tendens til feberkrampe SKAL IKKE ha så høy feber uten å få febernedsettende. Det er og vanlig å kontakte lege med feberkrampe og vedvarende feber dagen derpå. En qnsvarlig lege ville lagt barnet inn på sykehus. Ingen sykehus sender hjem igjen et barn med 40 i feber slik du TS hevder.

Anonymous poster hash: b5162...2bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner dette å ta ganske mye av. Hadde barnet feverkrampe dagen før, så er første bud å gi febernedsettende. Et barn med tendens til feberkrampe SKAL IKKE ha så høy feber uten å få febernedsettende. Det er og vanlig å kontakte lege med feberkrampe og vedvarende feber dagen derpå. En qnsvarlig lege ville lagt barnet inn på sykehus. Ingen sykehus sender hjem igjen et barn med 40 i feber slik du TS hevder.

Anonymous poster hash: b5162...2bf

Vi var på sykehus dagen før, dette ga jeg beskjed om til leder. Vi ble sendt hjem med febernedsettende, men feberen kom og gikk dagen etter. Fikk beksjed på sykehuset at det var vitkig å følge med da det er lett å få slike kramper igjen når man har hatt det en gang. Så nei det tar ikke av. Det som tar av her, er at DU mener at man skal sette bort et sykt barn uansett. Jeg kjenner jeg blir kraftig provosert. Jeg fikk beskjed om denne foreldrekonferansen på mandag denne uken, altså den første dagen jeg var hjemme med barnet mitt som var sykt. Jeg sa da at jeg må nesten vente til i morgen med å gi beskjed om jeg får kommet eller ikke siden min datter er syk, men at jeg trodde det skulle gå i orden. For meg som er alenemor som du tydeligvis har noe imot, så er dette ganske kort frist for meg til å ordne barnevakt i utgangspunktet! Vi har ei nabojente på 14 som kan sitte, men da formen på min datter var så dårlig som den var kunne jeg ikke overlate et barn med feber og så dårlig allmenntilstand til en 14-åring! Jeg ga da beskjed om dette tirsdag, at siden hun fortsatt er like dårlig så har jeg ikke mulighet til overlate henne til en barnevakt. Dette sier seg selv! Og nei, det finnes flere grader av feberkramper. Du må gjerne ringe Sørlandet sykehus for info om det hvis du er så i tvil. Jeg har gjort alt riktig etter boka, jeg har gitt beskjed og prøvd å ordne det jeg har kunnet ordne. Jeg har nedprioritert mine egen forelesninger slik at jeg har kunnet hjelpe denne skolen da de fikk inn den ene sykmeldingen etter den andre. Jeg har STÅTT på for denne skolen og strukket meg LANGT! Og når jeg får så stygge kommentarer på mail og sms så blir jeg oppgitt. Jeg kan ikke forutse sykdom.

Anonymous poster hash: 6668b...9f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke å diskutere dette mer, da det ofte kommer inn så mye usakelige anonyme brukere! Jeg har fått svar på det jeg lurer på. Tråd avsluttet.



Anonymous poster hash: 6668b...9f8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne holdningen må du gjøre noe med. Som alenemor må du ha en barnevakt som også kan passe barnet når det er sykt.

Anonymous poster hash: b4965...2f9

Dette er bare sagt for å provosere. Ingen overlater syke barn til andre, samme om man er alene eller to om det. Det er nettopp derfor aleneforeldre har dobbelt så mange sykt-barn-dager som to samboende foreldre. (Altså både mors og fars dager tilfaller den som har den daglige omsorgen.) Syke barn skal være hjemme med mor eller far, det forstår alle oppegående folk. :)

Du skal ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet for noe TS, og det virker som du har krav på betalt både for sykt-barn-dagene og for de dagene du hadde egen sykdom. Men husk når du er innom lege/sykehus å skaffe sykemelding når du kan, feks ved operasjon. De fleste spør om man trenger sykemelding, men hvis de glemmer det så be om det. Da kan du klaske i bordet til arbeidsgiver hvis det blir noe tull.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...