AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 Har ei "venninne" som er 22 år gammel. Hun går på vgs. I gangen/kantinen på skolen kan hun plutselig bare skrike ut "hore, hore, HORE!!!" Uten at hun sier det til noen eller at det er noe grunn til det. Hun er alltid veldig oppmerksomhetssyk, kan sitte i klasserommet å synge, skrike ut ting osv.. Hun klarer aldri å konsentrere seg om det vi skal drive med i i timen. Hvis noen bare ser på henne kan hun finne på å si(skrike) "HVA FAEN ER DET DERE GLOR PÅ A??" Eneste grunnen til at jeg omtaler hun som min venninne er fordi jeg må se henne/være med henne 5 dager i uka.. Hun er utrolig irriterende og virker som om hun ikke eier sosiale anetenner.. Hva kan være problemet her?Anonymous poster hash: 6fd59...be6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #2 Skrevet 7. november 2014 Tourettes? Anonymous poster hash: 7f293...08f 4
Gjest crem Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 det høres veldig ut som tourettes.. og dette høres veldig ut som en trolletråd, da de fleste skjønner hva dette er og skjønner fort når folk har det, og ingen pleier å dømme en som har det da det er en sykdom som man ikke har kontroll over selv..
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Tourettes?Anonymous poster hash: 7f293...08f Tenkte på det jeg også, men hun har ikke tics.. Trodde det dominerende i denne sykdommen var tics..?Anonymous poster hash: 6fd59...be6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #5 Skrevet 7. november 2014 det høres veldig ut som tourettes.. og dette høres veldig ut som en trolletråd, da de fleste skjønner hva dette er og skjønner fort når folk har det, og ingen pleier å dømme en som har det da det er en sykdom som man ikke har kontroll over selv.. Se forrige svarer mitt. Tror du jeg har mangel på liv eller? Lager ikke såkalte "trolletråder" jeg er 17 år og er ikke noe lege.Anonymous poster hash: 6fd59...be6 1
Gjest crem Skrevet 7. november 2014 #6 Skrevet 7. november 2014 Se forrige svarer mitt. Tror du jeg har mangel på liv eller? Lager ikke såkalte "trolletråder" jeg er 17 år og er ikke noe lege.Anonymous poster hash: 6fd59...be6 man trenger ikke være lege for å skjønne når noen har tourettes.. og tics er ikke nødvendigvis knyttet til tourettes.. jeg syntes virkelig synd på denne jenta hvis alle tenker det du tenker.. hun har det nok ikke greit.. tourettes anfall kommer som oftest når er person er nærvøs, oppspillt, sinna eller veldig glad.. dette er en sykdom som er veldig knyttet til følelser, og det kan hende hun har flere utbrudd på skolen enn det hun har hjemme fordi hun kanskje er veldig flau over sykdommen sin... syntes du skal prøve å bli litt mer kjent med henne, hvis hun ikke har så mange venner.. får vondt inni meg hvis de fleste tenker som deg.. hadde selv en venninne tidligere med tourettes, og hun var også irriterende helt til jeg ble godt kjent med hun og det viste seg at hun var en fantastisk person og hun hylte bare når hun var nærvøs eller veldig sjenert
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #7 Skrevet 7. november 2014 man trenger ikke være lege for å skjønne når noen har tourettes.. og tics er ikke nødvendigvis knyttet til tourettes.. jeg syntes virkelig synd på denne jenta hvis alle tenker det du tenker.. hun har det nok ikke greit.. tourettes anfall kommer som oftest når er person er nærvøs, oppspillt, sinna eller veldig glad.. dette er en sykdom som er veldig knyttet til følelser, og det kan hende hun har flere utbrudd på skolen enn det hun har hjemme fordi hun kanskje er veldig flau over sykdommen sin... syntes du skal prøve å bli litt mer kjent med henne, hvis hun ikke har så mange venner.. får vondt inni meg hvis de fleste tenker som deg.. hadde selv en venninne tidligere med tourettes, og hun var også irriterende helt til jeg ble godt kjent med hun og det viste seg at hun var en fantastisk person og hun hylte bare når hun var nærvøs eller veldig sjenert Ja, hun er veldig grei osv til vanlig, men er bare når hun er i et spesielt humør at hun blir helt forjævlig å forholde seg til.. Jeg han invitert henne flere ganger på fest hos meg, og hun har flere venner/bekjente, men ikke på skolen her i og med at hun går i klasse med 16 år gamle jenter og er 22 selv.. Kjenner jeg blir flau av å omgås med henne når hun får disse "utbruddene", men jeg har aldri vært personen som dropper en potensiell venn selv om de kanskje ikke er på toppen av tronen på skolen.. Ellers er hun en oppegående og grei jente, men tviler på at hun klarer å få fullført videregående og i det heletatt første året sånn hun holder på.. Skulker/driter i alt osv.. Jeg har forresten ikke noe forhold til tourettes fra før, så visste ikke noe om det og hvordan de som har det kan oppføre seg TsAnonymous poster hash: 6fd59...be6
Gjest crem Skrevet 7. november 2014 #8 Skrevet 7. november 2014 Ja, hun er veldig grei osv til vanlig, men er bare når hun er i et spesielt humør at hun blir helt forjævlig å forholde seg til.. Jeg han invitert henne flere ganger på fest hos meg, og hun har flere venner/bekjente, men ikke på skolen her i og med at hun går i klasse med 16 år gamle jenter og er 22 selv.. Kjenner jeg blir flau av å omgås med henne når hun får disse "utbruddene", men jeg har aldri vært personen som dropper en potensiell venn selv om de kanskje ikke er på toppen av tronen på skolen.. Ellers er hun en oppegående og grei jente, men tviler på at hun klarer å få fullført videregående og i det heletatt første året sånn hun holder på.. Skulker/driter i alt osv.. Jeg har forresten ikke noe forhold til tourettes fra før, så visste ikke noe om det og hvordan de som har det kan oppføre seg TsAnonymous poster hash: 6fd59...be6 nei, greit, jeg tok en forhastet besluttning da jeg regnet med at det var allemennkunnskap jeg tror nok at hun skulker mye og sånt fordi hun er rett og slett flau over sykdommen sin, og det er nok derfor hun får disse utbruddene på skolen. hun er nok mye mer stille på privaten med de vennene hun har utenfor skolen. så jeg syntes du skal ta en sjangse og hoppe i det og prøve å bli venn med henne, er jo selvfølgelig ikke sikkert hun ønsker å være venn med deg, men er jo verdt et forsøk. og kanskje hun går hjem fra skolen med en god følelse inni seg fordi noen fra klassen hennes var snille mot hun isteden for å kikke rart på hun. jeg regner også med at utrbuddene vil roe seg ned, hvis de fleste i klassen tar et intiativ til å være god mot hun og kanskje prøve å bli vennen med henne. snakk med vennene dine i klassen og gjør et forsøk i det minste.. jeg vet at jeg hadde satt kjempe pris på det hvis jeg hadde vært et "utskudd" i klassen.. men som sagt så kan det hende hun ikke ønsker å være venn med dere, men da har dere ihvertfall prøvd og DET er bedre enn ingen ting
minister-mio Skrevet 7. november 2014 #9 Skrevet 7. november 2014 man trenger ikke være lege for å skjønne når noen har tourettes.. og tics er ikke nødvendigvis knyttet til tourettes.. jeg syntes virkelig synd på denne jenta hvis alle tenker det du tenker.. hun har det nok ikke greit.. tourettes anfall kommer som oftest når er person er nærvøs, oppspillt, sinna eller veldig glad.. dette er en sykdom som er veldig knyttet til følelser, og det kan hende hun har flere utbrudd på skolen enn det hun har hjemme fordi hun kanskje er veldig flau over sykdommen sin... syntes du skal prøve å bli litt mer kjent med henne, hvis hun ikke har så mange venner.. får vondt inni meg hvis de fleste tenker som deg.. hadde selv en venninne tidligere med tourettes, og hun var også irriterende helt til jeg ble godt kjent med hun og det viste seg at hun var en fantastisk person og hun hylte bare når hun var nærvøs eller veldig sjenert Tics er absolutt knyttet til tourettes! Ingen tics, ingen tourettes. Å skrike ut ord kan være en vokal tics. Vokale tics og motoriske tics er begge tilstede ved tourettes. Hvor har du det fra at tics ikke nødvendigvis er knyttet til tourettes? 1
Gjest crem Skrevet 7. november 2014 #10 Skrevet 7. november 2014 Tics er absolutt knyttet til tourettes! Ingen tics, ingen tourettes. Å skrike ut ord kan være en vokal tics. Vokale tics og motoriske tics er begge tilstede ved tourettes. Hvor har du det fra at tics ikke nødvendigvis er knyttet til tourettes? nå tenkte jeg på motorisk tics da.. siden det var det ts tenkte på, og jeg beklager at jeg uttalte meg feil ang. dette.. har ikke lest meg opp på dette og kan ikke så mye om det, husker bare at venninna mi hadde vokal tics (som du forklarte at det het), jeg ble bare fortalt at dette het tourettes og moren hennes hadde motorisk tics og da ble jeg forklart at dette var tics.. derfor jeg sa feil..
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #11 Skrevet 8. november 2014 Tror ikke en trenger å ha tics for å ha Tourettes. Anonymous poster hash: 32444...ed4
Kosemose Skrevet 8. november 2014 #12 Skrevet 8. november 2014 Tror ikke en trenger å ha tics for å ha Tourettes. Anonymous poster hash: 32444...ed4 Jo det må man. Man må ha både motoriske og vokale tics over en lengre periode, det er diagnosekriteriet for tourettesyndrom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå