Gå til innhold

Øst ukraina har fått et stort problem.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Noen ganger skal man være forsiktig med hva man ønsker, man kan bli kvitt et problem og få et nytt. Nylig hadde de folkedomstol hvor en man ble dømt til døden ved håndsopprettning. Moren tryglet for mannens liv. Om han er skyldig eller ikke, er heller ikke så lett å si.

http://www.newsweek.com/east-ukrainian-rebels-sentence-child-molester-death-first-court-case-new-282084

I tillegg har de begynt å innføre taliban lover. Kvinner og jenter skal ikke være ute etter det har blitt mørkt, de skal være hjemme hos familien å brodere.

En av de militante tilbyr seg og voldta de som trosser forbudet.

http://www.express.co.uk/news/world/532351/Taliban-Women-Arrest-Ukraine-Russia-Pub-Home-Cafe

Endret av kat-e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror Øst-Ukraina blir en stor utgiftspost for Russland. På sikt tror jeg det at denne delen av landet ikke er med i Ukraina, egentlig er det beste som kunne skje landet.

Anonymous poster hash: 44ebe...3c6
Skrevet

Jeg hadde sympati med anti-Maidan-bevegelsen, for Janukovitsj gjorde bare det han faktisk var gått til valg på, og han jukset neppe så mye mer ved valg enn f.eks. Tymosjenko. Derfor hadde jeg forståelse for at østukrainerne følte seg forbigått da "deres" president ble kastet bare fordi han først hadde virket å dreie i pro-europeisk retning og deretter ombestemt seg, når han fikk en bedre avtale fra Russland og hadde gått til valg på tettere bånd til Russland.

Nå, derimot, kunne jeg ikke heid mer på regjeringen enn jeg gjør. Opprørerne i øst er ikke frihetskjempere som rettmessig står opp mot behandlingen fra vest, de er forfyllede klovner. Det er bare å se hvordan enkeltsoldatene fremsto etter nedskytingen av Malaysia Airlines-flyet: Vodkaflaske i en hånd og verdisaker til de avdøde i den andre, med våpenet hengende over skulderen.

Så er det klart det skjer en del også fra regjeringsstyrkene som ikke burde skjedd, men de kjemper i det minste for å gjeninnføre et akseptabelt lovverk: En integrasjon i et vestlig tankesett med gode verdier (nei, ikke alle verdier er like gode og bare "forskjellige"), fremfor å gå bakover og bakover tilbake til undertrykkelse av både minoriteter og kvinner (jeg er mann selv, forøvrig). De er i ferd med å bli Russland anno 1850. Avskum. De væpnede opprørerne, altså, befolkningen er jo mektig lei av og sinte på både dem og den ukrainske regjeringen.

Anonymous poster hash: cffe1...a55
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...