Gjest TomKrus Skrevet 20. juli 2004 #1 Skrevet 20. juli 2004 Hva er parmiddag for noe egentlig? Skyt meg den dagen jeg bare må invitere "parvenner" til middag, og ikke venner. Gjerne må du invitere en perifer venninne av dama også, bare fordi hun har fått seg type. Greit nok å bli kjent med nye mennesker, men hva er det som får folk til å tro at man har noe felles bare fordi man har en kjæreste? Hallo! Hehe, har faktisk en gift venn som nærmest ser skyldbetynget ut de gangene de skal ha partilstellinger (beklager Tom, du vet jeg liker deg, men du vet, du har jo lissom ingen dame å ta med). Og hvorfor finnes det slike semipartilstellinger hvor noen godkjente single kan komme (jeg er en av dem), men ikke andre? Er noen av oss mer pardresserte enn andre? Og hva er det med damer som skal styre kamerater? En kompis er forlover til en fyr. Han trodde han skulle få sette i gang et heidundrende utdrikkingslag, men den gang ei. Det var visst dama som skulle sette premissene for den festen :-? Og hva er det med par (les, mest sannsynlig jenter) som får dem til å tro at det er spennende å se på bilder fra ferien deres? Er ikke jeg, eller ti drita fulle kamerater med på bildet, så er det ikke så spennende. Og hvorfor mååå man absolutt passe perfekt sammen med vennene til dama? Er det ikke bedre å ha mine og dine venner da? Og de må ikke møte hverandre. Vennene altså. Alle vet jo at det blir en katastrofe (iallfall når vennekriterier er fullstendig forskjellig fra kjærestekriterier). Nei, kjekt å være singel Om vi bare var to.
Rapitap Skrevet 20. juli 2004 #2 Skrevet 20. juli 2004 hehe. Flott innspill! Mange fine tanker og spørsmål her. *Food for thoughts* Skulle gjerne svart deg - hadde jeg bare sittet med fasiten.
aline Skrevet 20. juli 2004 #3 Skrevet 20. juli 2004 tusen svar på spørsmålene Tommern, skal komme med noen syn fra meg da: Partilstelninger; -kan komme av at partneren (uansett kjønn) er redd den andre skal bli sjekket opp av den single og være utro? -tror de at single ikke diskuterer det samme som folk i forhold? (nå gjør vi kanskje heller ikke det bestandig, men vi KAN jo!! det er jo vårt valg) -er de redd for at den single skal føle seg utenfor? og hvor mye mindre utenfor føler vedkommende seg når den ikke engang blir bedt? -er det slitsomt for parforhold å måtte forholde seg til en singel? slik at det legger en demper på festen fordi alle føler de må ta hensyn til den single? -det går ikke opp rundt bordet med en singel tilstede. Utdrikningslag; -skal bestemmes/styres av forlover, kun med hensyn til hva han/hun VET den som skal utdrikkes finner seg i for sin egen del. Damer som skal styre kamerater; -damer og menn som skal styre partnerens gjøren og laden i ett forhold, når de ikke selv skal med på sakene, har kanskje ett bittelite problem med tillit til sin kjære? (og tro det eller ei, dette kommer fra begge kjønn!) Feriebilder; -JEG synes andre feriebilder er interessante! både fordi det er steder jeg ikke har vært og vil se om er noe å reise til og fordi jeg kan synes det er artig å se igjen steder jeg selv har vært. - jeg er ikke nødt til å se meg selv på bilder (generellt) for å synes det er interessant. - mine kjæres minner og turer er interessant fordi jeg ønsker å ta del i deres liv og gleder!! Hvorfor endel ikke gidder bry seg med det som ikke dreier seg kun om dem selv kan kanskje du svare bedre på en meg tommern? passe sammen med venner; -mine venner er viktige for meg, de er en viktig del av livet mitt. Min kommende partner MÅ ikke passer perfekt overens med dem, men de BØR like hverandre rett og slett fordi mine venner kommer til å være med i en del anledninger i mitt liv!! har kjærsten også lyst til å være med i disse anledningene (runde dager, bryllup, dåper, etcetc) så er det greit at de liker hverandre. Missliker jeg, eller aldri få møte min kommendes venner, ville jeg lurt på hvorfor han var sammen med meg om jeg ikke engang fikk møte hans gode venner, eller hvor gode venner de ER dersom de ikke deler NOEN store anledninger i livet hans! såh!!
Gjest TomKrus Skrevet 20. juli 2004 #4 Skrevet 20. juli 2004 Hvorfor endel ikke gidder bry seg med det som ikke dreier seg kun om dem selv kan kanskje du svare bedre på en meg tommern? Nei, da må du spør dem som liker å vise fram feriebildene sine Selv sier et bilde meg fryktelig lite, iallfall tatt av en amatør, og gjerne er settingen ganske falsk og personene på bildet stilt opp. Man glemmer at det er øyeblikket man skal fange med kameraet.
aline Skrevet 20. juli 2004 #5 Skrevet 20. juli 2004 Hva med at det er minnene og gledene til noen du kanskje bryr deg om? Jeg synes feriebilder sier mye jeg, selv tatt av amatørfotografer!! men der det bare er bilder av de som reiser, så blir det kjedelig. det må være bilder som viser litt av stedet. men det er det da ofte?
Gjest TomKrus Skrevet 20. juli 2004 #6 Skrevet 20. juli 2004 Hva med at det er minnene og gledene til noen du kanskje bryr deg om? Jeg synes feriebilder sier mye jeg, selv tatt av amatørfotografer!! men der det bare er bilder av de som reiser, så blir det kjedelig. det må være bilder som viser litt av stedet. men det er det da ofte? Blir folk flinkere til å fortelle selve historiene rundt bildene, går det greit, men bilder som sendes i ekspressfart på runde gir meg lite.
Miss-X Skrevet 20. juli 2004 #7 Skrevet 20. juli 2004 Blir folk flinkere til å fortelle selve historiene rundt bildene, går det greit, men bilder som sendes i ekspressfart på runde gir meg lite. Høres ut som et lususproblem spør du meg.... :o
Gjest TomKrus Skrevet 20. juli 2004 #8 Skrevet 20. juli 2004 Høres ut som et lususproblem spør du meg.... :o Sef er det det Og mer en kvinne/mann-ting, enn en singel/parforhold ting.
LilleBille Skrevet 20. juli 2004 #9 Skrevet 20. juli 2004 Hva er parmiddag for noe egentlig? Skyt meg den dagen jeg bare må invitere "parvenner" til middag, og ikke venner. Gjerne må du invitere en perifer venninne av dama også, bare fordi hun har fått seg type. Greit nok å bli kjent med nye mennesker, men hva er det som får folk til å tro at man har noe felles bare fordi man har en kjæreste? Hallo! Hehe, har faktisk en gift venn som nærmest ser skyldbetynget ut de gangene de skal ha partilstellinger (beklager Tom, du vet jeg liker deg, men du vet, du har jo lissom ingen dame å ta med). Og hvorfor finnes det slike semipartilstellinger hvor noen godkjente single kan komme (jeg er en av dem), men ikke andre? Er noen av oss mer pardresserte enn andre? .. dette var noe jeg ikke tenkte over før jeg "ble" singel. Det kom vel av at folk rundt oss alltid var par.. Men nå .. - ting som det ville vært naturlig å be "oss" på ... bes ingen av oss som single.. - men de andre i "gruppen" fortsatt inviteres.. Har faktisk følelsen av at dette er "regelen" - Med noen hedelige unntak - det skal innrømmes ... Men det er snodig .. akkurat som om vi ikke har noe å bidra med - om vi ikke har en partner som sitter et eller annet sted.. (For hva med "Per eller Kari".. som har med partner som enten ikke sier et ord .. eller slukner allerede under middagen - de er jo et par de.. så da ber vi dem)
aline Skrevet 20. juli 2004 #10 Skrevet 20. juli 2004 Blir folk flinkere til å fortelle selve historiene rundt bildene, går det greit, men bilder som sendes i ekspressfart på runde gir meg lite. Settes i album slik at det er lett å få oversikt og ses selvfølgelig sammen med den som har vært på reisen slik at denne kan fortelle og forklare, det er jo det som er gøy med å se på feriebilder!!
Gjest Poirot Skrevet 20. juli 2004 #11 Skrevet 20. juli 2004 Kjenner INGEN menn som liker å se på bilder ei heller å ta bilder eller vise de frem, med mindre de er på de selv, dette er derfor ikke noe stort problem i vår vennekrets. Parmiddager er det lite av, men par inviteres, akkurat som single. De siste årene har vi eks feiret nyttår med 2 andre par og en kamerat eller to. Veldig koselig. Imidlertid kan parmiddager fungere bra dersom min venninde har fått seg ny kjæreste, og vi ønsker at våre menn skal bli bedre kjent. Og hva er det med damer som skal styre kamerater? En kompis er forlover til en fyr. Han trodde han skulle få sette i gang et heidundrende utdrikkingslag, men den gang ei. Det var visst dama som skulle sette premissene for den festen Finnes mange av denne rasen her på KG, det har jeg jo lest med egne sjokkerte øyne. Min konklusjon: handler dette egentlig om par som sådann? Eller kan det ha med personlighet å gjøre?
aline Skrevet 20. juli 2004 #12 Skrevet 20. juli 2004 ... Min konklusjon: handler dette egentlig om par som sådann? Eller kan det ha med personlighet å gjøre? veldig mye med personlighet!!
Melissa Gioberti Skrevet 20. juli 2004 #13 Skrevet 20. juli 2004 Jeg ble også positivt overrasket etter at jeg ble single: jeg ble fortsatt invitert på middager og fester hvor det var aller flest par- (litt kjipt likevel- for det hadde jo vært stilig om det var noen ungkarer der ) Utrolig hyggelig å fortsatt bli invitert selv om en er single!
Arkana Skrevet 20. juli 2004 #14 Skrevet 20. juli 2004 veldig mye med personlighet!! Det tror jeg også.
Xtra_lilje Skrevet 21. juli 2004 #15 Skrevet 21. juli 2004 En ting er middager der alle er par, desto verre er det når noen tar med seg sin single kompis i forsøk på spleising..
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2004 #16 Skrevet 21. juli 2004 Ja jeg var selv enslig for noen år siden. Skilt. Helgene ble jeg alene. Man blir ikke invitert til par i helger som enslig kvinne. Hva grunnen er? Aner ikke, men kan det være at de blir oppfattet som en trussel? Jeg var et formiddags og ettermiddagsbesøk. Ang. kvinner/menn som styrer livet til den andre. Nå har jeg sett en del kvinner der. Enkelte tar over styringen helt. Det er grusomt å se/høre. Har opplevd at mannen ikke rekker å svare på spørsmål fra andre. HUN svarer for han. Han blir nektet og ha noe fritid med kompiser. Bestemmer det meste i hjemmet. Forteller typen når han har fått nok å drikke. Forteller når VI er trette og skal hjem. Verst er det da de får barn. Da må ikke han prøve å mukke engang. Dette er menn som har klart seg selv på alle måter. Både når det gjelder hus/hjem og hage. Kontroll på alkohol/uteliv. Den dagen dama flytter inn, da kan han ikke noe lengre? Joda, men det er ikke bra nok. Det skal gjøres på henne måte. Derfor er det så mye krangling i forhold. Jenter er livredd for å miste kontrollen. Dette er de samme jentene som sitter igjen skilt og bitter. Ikke skjønner de hva som gikk galt heller. I dag passer jeg meg vel for å ikke utelukke noen. Uansett sivil status. Man kutter ikke ut noen til invitasjon bare for at de er single.
Bauche Skrevet 21. juli 2004 #17 Skrevet 21. juli 2004 Tom...du tok ordene ut av min munn omtrent! Kunne ikke ha vaert mer enig (er i NYC naa, ingen ae, oe og aa her...) Selv er jeg i par, men likevel synes jeg at aa invitere folk fordi de er i par er helt idiotisk! MEN, jeg har opplevd noe andre veien..ikke at jeg ikke er blitt invitert fordi jeg er i par, men at noen av mine single venner ikke vil komme paa middager hvor det er flere par tilstede. Det synes jeg er trist, for det gjoer parsettingen saa tydelig... De vennene jeg har og liker best er egentlig de jeg har hatt lenge - par eller ikke...
Tusenfryd Skrevet 22. juli 2004 #18 Skrevet 22. juli 2004 Jeg opplevde ofte, da jeg var alene, å ikke bli invitert i såkalte parmiddager. Av venninner som jeg har kjent i årevis. Og det verste var at par sluttet å ha navn. Det var litt morsomt. De fikk navneet "et vennepar av oss" - vi skal ha "noen vennepar" på middag! Pføy! Jeg har alltid hatt en broket vennekrets. Med single og doble og triple og legninger i alle retninger. Vi har alltid invitert vennene våre, uavhengig av livssituasjon. Det er faktisk et stort poeng for oss og noe jeg er stolt av. Men så da - hvorfra blir jeg eksludert nå? Jo, fra venninnefester, venninneturer, weekendturer etx med single jenter. For jeg er jo gift og sikkert ikke interessert i å være med! Visst er jeg det! Det er jo venninner av meg som jeg liker å være sammen med. Hvorfor vil ikke dere single leke med meg da? Hæh? Hæh? HÆH? 1
Gjest Poirot Skrevet 22. juli 2004 #19 Skrevet 22. juli 2004 Ja jeg var selv enslig for noen år siden. Skilt. Helgene ble jeg alene. Man blir ikke invitert til par i helger som enslig kvinne. Hva grunnen er? Aner ikke, men kan det være at de blir oppfattet som en trussel? For noe generaliserende tull. Har selv vært singel og har flere single venninder. De er like mye på middager som de av oss som har kjærester.
nyibyen Skrevet 22. juli 2004 #20 Skrevet 22. juli 2004 Er invitert på bryllup nå i helga. Som ENESTE single. På invitasjonen sto det "du er invitert - med følge". Skulle ønske jeg kunne ta med meg en el. annen one night stander bare for å fylle den tomme plassen. Nå må jeg nok sitte på enden av et el.annet bord, gjestene er oddetall i stedet for partall. Gruer meg til dansen og festen etterpå. Når alle de flotte parene skal svinge seg. Da får jeg vel henge i baren...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå