Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tydelig at du har blitt kraftig påvirket av medias svartmaling av NAV. Snakk om å dra alle over en kam. Hilsen oppgitt NAV-ansatt

Anonymous poster hash: e4d7b...28e

HAHAHAH, da vil jeg gjerne komme på kontoret ditt og prate, for jeg har vært på nav opp til flere ganger, og hjelpen der kan ikke kalles hjelp en gang. Ubrukelig gjeng, enkelte! Har dere så opp i halsen -at jeg har ikke ord.. Aldri vært borti et foretak som går så til de grader mot sine egne verdier..

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsatt veldig få stillinger å søke på i Bergen, lover dårlig for neste år.

Dere andre arbeidsledige i Bergen, har dere håp?

Anonymous poster hash: 6dec8...b7c
Skrevet

Fortsatt veldig få stillinger å søke på i Bergen, lover dårlig for neste år.

Dere andre arbeidsledige i Bergen, har dere håp?

Få? I Bergen er der pr nå 1371 stillinger ute på finn, 1497 hvis du tar med omegnskommunene (hvis viljen er intakt går et fint å pendle). Flere av stillingene er innen områder som krever ingen eller minimalt med erfaring, som resepsjon, butikk, salg, telefonoperatør og renhold.

Anonymous poster hash: 4d489...663

Skrevet

Få? I Bergen er der pr nå 1371 stillinger ute på finn, 1497 hvis du tar med omegnskommunene (hvis viljen er intakt går et fint å pendle). Flere av stillingene er innen områder som krever ingen eller minimalt med erfaring, som resepsjon, butikk, salg, telefonoperatør og renhold.

greit å ta hensyn til at mange av de jobbene krever spesifikke utdannelser. Og mange av jobbene du nevner er mange arbeidsledige overkvalifiserte for, og jobben går derfor til de søkerne uten (relevant) utdannelse.

Anonymous poster hash: 9327b...6e1

Skrevet

Jeg finner 700 stillinger, er det regnet for å være mye i en by som Bergen?

Skrevet

greit å ta hensyn til at mange av de jobbene krever spesifikke utdannelser. Og mange av jobbene du nevner er mange arbeidsledige overkvalifiserte for, og jobben går derfor til de søkerne uten (relevant) utdannelse.

Du er jo positivismen selv. Hvis du har en utdannelse søker du så klart jobbe innen det, men du kan likevel søke alt du mener du er overkvalifisert for. Du vet aldri når det kan komme en mulighet, men det er klar bedre å holde på negativismen og selvmedlidenheten.

Skrevet

Du er jo positivismen selv. Hvis du har en utdannelse søker du så klart jobbe innen det, men du kan likevel søke alt du mener du er overkvalifisert for. Du vet aldri når det kan komme en mulighet, men det er klar bedre å holde på negativismen og selvmedlidenheten.

jeg er ikke anonym brukeren du svarer til her, men hva har negativitet og selvmedlidenhet med dette å gjøre? Det er et faktum, at det er nedgangstider i norsk økonomi og masse oppsigelser og mer arbeidsledighet på vestlandet

AnonymBruker
Skrevet

litt over 500 stillinger ute i dag.. ingen innen kontor og administrasjon :sjokkert:

AnonymBruker
Skrevet

litt over 500 stillinger ute i dag.. ingen innen kontor og administrasjon :sjokkert:

Det var da merkelig, jeg finner 1368 stillinger, hvorav 10 under kryssingen for kontor og administrasjon. Kanskje du skal få noen til å hjelpe deg med å bruke finn.no?

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg arbeidsledig eller på utkikk etter jobb, men hvordan klarte du å koble svaret mitt med negativisme (og da går jeg utifra at du forstår termen) og selvmedlidenhet?

Og hvordan vet du at de arbeidsledige ikke søker "alt"?

Og siste spørsmål: hvorfor er du her og lager kvalm? (ref."Kanskje du skal få noen til å hjelpe deg med å bruke finn.no?")

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg arbeidsledig eller på utkikk etter jobb, men hvordan klarte du å koble svaret mitt med negativisme (og da går jeg utifra at du forstår termen) og selvmedlidenhet?

Og hvordan vet du at de arbeidsledige ikke søker "alt"?

Og siste spørsmål: hvorfor er du her og lager kvalm? (ref."Kanskje du skal få noen til å hjelpe deg med å bruke finn.no?")

Når AB ikke finner stillinger, og det ligger stillinger ute innen det feltet hun etterspør, da må noen hjelpe henne. Det er da ikke frekt, det er helt logisk å påpeke. Denne tråden viser at folk helst vil sutre over at det ikke er jobber å søke på, selv om jobbene ligger der. Det gis også uttrykk for flere steder at det ikke er vits i å søke på det "alle andre" søker på, vel den som intet våger får heller ikke sjansen.

AnonymBruker
Skrevet

Når AB ikke finner stillinger, og det ligger stillinger ute innen det feltet hun etterspør, da må noen hjelpe henne. Det er da ikke frekt, det er helt logisk å påpeke. Denne tråden viser at folk helst vil sutre over at det ikke er jobber å søke på, selv om jobbene ligger der. Det gis også uttrykk for flere steder at det ikke er vits i å søke på det "alle andre" søker på, vel den som intet våger får heller ikke sjansen.

okei, da var det bare jeg som overførte den hovne tonen din fra tidligere over på det svaret, beklager det.

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du ikke kan la de få ha denne tråden i fred og "sutre" (som du så fint kaller det) og finne samhold i en kjip tid, litt som "den store sutretråden for studenter", hvor vi andre ikke trenger å bryte inn med hovmodige slengkommentarer og tillegge de negative tanker og trekk de ikke har.

og når det sagt så skal jeg holde fred og la tråden omhandle arbeidsmarkedet igjen:)

AnonymBruker
Skrevet

håper jobbmarkedet bedrer seg her i 2015

Neppe. Arbeidsmarkedet i Bergen er forholdsvis drevet av oljeindustrien, og der blir det nok heller færre enn flere stillinger nærmeste året. Jeg jobber i en leverandørbedrift til olja, og da vi skulle hente inn vikarer for fødselspermisjoner nå, kunne vi hente ingeniører med mye erfaring fra Aker Solutions og Aibel til rimelig grunnleggende innkjøpsstillinger, uten å tilby ingeniørlønn.

Anonymous poster hash: f4787...c3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...