Gå til innhold

Scott som babynavn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette kan umulig stemme? Jeg kjenner iallefall 3 nordmenn som heter Scott til fornavn

kjenner til en familie som heter scott til etternavn her til lands, men det er jo faktisk et mer vanlig fonavn :P

Anonymous poster hash: 20360...dd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at hvis dere syns det passer til en student, en godt voksen mann og en pensjonist, så gå for det. "Babynavn" og til en" liten gutt", det er den perioden i livet som er kortest, og som det er minst viktig at det passer til.

Selv syns jeg det er altfor unorskt, jeg tenker amerikaner, og syns det er litt harry med den type navn (i Norge). Men det er ikke blant de verste, det klinger fint alene, det er sjeldent, og jeg oppfatter det ikke som et typisk etternavn. Mye bedre enn Liam og Texas.

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener at hvis dere syns det passer til en student, en godt voksen mann og en pensjonist, så gå for det. "Babynavn" og til en" liten gutt", det er den perioden i livet som er kortest, og som det er minst viktig at det passer til.

Selv syns jeg det er altfor unorskt, jeg tenker amerikaner, og syns det er litt harry med den type navn (i Norge). Men det er ikke blant de verste, det klinger fint alene, det er sjeldent, og jeg oppfatter det ikke som et typisk etternavn. Mye bedre enn Liam og Texas.

Tenker det samme som deg, det passer liksom til alle aldre. Liam er en liten gutt, ikke en voksen mann.

Samme med Sean, det går til både voksne og barn. Oliver er mer for en liten gutt (i mitt hode).

Jeg elsker engelske navn, men det må liksom passe på norsk også.

Oliver, Noah, William, Sean og Scott er høyt på listen min.

Liam er fint.. men blir litt for pusete og søtt for min smak.

Anonymous poster hash: c9b0b...175

Skrevet

Liam er en liten gutt, ikke en voksen mann.

liam-neeson-getting-paid-20-times-more-f

Anonymous poster hash: 558ad...883

• Liker 2
Skrevet

Synes det er et kjempefint navn :jepp:

Skrevet

Jeg kjenner en liten Scott! Han kunne ikke hett noe annet:) Foreldrene er norske.

Anonymous poster hash: 3f30c...43c

Skrevet

Elsker navnet, vurderte det som tilleggsnavn da min sønn ble født :)

Anonymous poster hash: 82e61...74f
Skrevet

Må le litt av tittelen, "Babynavn". Babyen blir voksen, greit å huske på det når en velger navn. Scott er jo helt greit. Han ene i Hotel Cæsar het jo det. Kommer litt an på etternavnet for min del. Scott Johannesen er litt rart.

• Liker 2
Skrevet

Må le litt av tittelen, "Babynavn". Babyen blir voksen, greit å huske på det når en velger navn. Scott er jo helt greit. Han ene i Hotel Cæsar het jo det. Kommer litt an på etternavnet for min del. Scott Johannesen er litt rart.

Det er der jeg "fant" navnet :fnise: Ble bare helt forelsket i navnet etter å ha sett den sesongen med Scott Wallace.

ts

Skrevet

Husk at alle voksne med "voksne" navn også hadde det navnet som baby 😊

Synes navnet er fint, både på store og små!

Skrevet

Helt forferdelig, men folk kaller ungene sine så mye rart for tida. Blant annet noen jeg har på Facebook som kalte ungen sin Cedric Emaus...

Anonymous poster hash: 0d6fc...d26

Skrevet

Det er der jeg "fant" navnet :fnise: Ble bare helt forelsket i navnet etter å ha sett den sesongen med Scott Wallace. ts Anonymous poster hash: c9b0b...175

Scott Wallace går det jo an å hete, men Scott Sæther Bergli er ikke fint.

Anonymous poster hash: e495c...59c

Skrevet

Oppkalle barnet sitt etter en fra Hotell Cæsar??? :hakeslepp::riste: Hjelpe meg...

Anonymous poster hash: 3e904...5c9
  • Liker 1
Skrevet

Oppkalle barnet sitt etter en fra Hotell Cæsar??? :hakeslepp::riste: Hjelpe meg...

Anonymous poster hash: 3e904...5c9

-_- Det er jo som å si "oppkalle barne sitt etter top 10 listen".

Alle har jo hørt et navn et eller annet sted.

Skrevet

Det er der jeg "fant" navnet :fnise: Ble bare helt forelsket i navnet etter å ha sett den sesongen med Scott Wallace.

ts

Jaja, du må jo se om det passer for dere :) Greit å ha en helhetlig vurdering når dere bestemmer navn. Vi måtte forkaste et fordi det hørtes GRUSOMT ut sammen med våre navn.

Skrevet

Jaja, du må jo se om det passer for dere :) Greit å ha en helhetlig vurdering når dere bestemmer navn. Vi måtte forkaste et fordi det hørtes GRUSOMT ut sammen med våre navn.

Det høres bra ut med våre etternavn.

Skrevet

Scott er et etternavn og du har ikke lov til å bruke det som fornavn med mindre du kan dokumentere at det er et mannsnavn benyttet som fornavn, i hver generasjon laaaangt bakover i slekta..

Men lykke til :)

Dette er bare tull. Kjenner både barn og voksne som heter det, og ingen i familien heter det.

Anonymous poster hash: 6fdcc...7f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...