Gå til innhold

"Venner" sier jeg er for snill..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva mener kvinner med "motstand"? Er det krangel det da er snakk om? Eller holder det med å diskutere på en rolig og saklig måte?

Anonymous poster hash: 569e3...82f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er det mye sannhet i dette ts. Og det er ikke bare fordi kvinner ikke er interessert i deg om du er snill/tøffel, men er man "people pleaser" vil man bli overkjørt i mange sammenhenger i livet. På jobb, i forhold (hvis man overhodet greier å skaffe seg et med en tøffelinnstilling) og i andre relasjoner. Det er den sterkestes rett som gjelder og samfunnet blir stadig tøffere. Respekten som eldregenerasjonen i større grad praktiserte seg imellom er på vei ut, og nå gjelder det å spise eller å bli spist.

Og det er bedre å være et voldelig rasshøl som i det minste kan hevde seg selv enn å være den som alltid står med svarteper i mange situasjoner.

Anonymous poster hash: d5728...a9d
  • Liker 1
Skrevet

De får seg kanskje mange damer ja, men stabilt forhold som varer lenge? Neppe. De har jo ikke peiling. Fortsett å være snill, det er en veldig god egenskap :)

Og så? De "snille" får jo ingen forhold i utgangspunktet. Er man litt drittsekk så får en i det minste sjansen til forhold, selv om alle ikke varer så lenge.

Etter at jeg begynte å behandle folk som hundedritten under skoen så har jeg faktisk fått mer respekt, både fra kvinner og menn i andre sammenhenger. Man må faktisk være tøff for å få seg et bra liv, særlig med tanke på at samfunnet brutaliseres på flere arenaer - i relasjoner og i arbeidslivet. Det er sosialdarwinisme i praksis og det er kun de sterkeste som vil overleve.

• Liker 1
Skrevet

Ja det er dette jeg snakker om. Føler jeg må oppkonstruere ting for å være uenig av prinsipp. For stort sett så ser jeg at en sak har 2 sider, og da er det ikke sånn at jeg MÅ være uenig bare for å være uenig og hevde meg. Og når jeg klarer å se hele bildet av en sak, fremfor halve, da blir man i andre øyne en tøffel? fordi man ikke hevder seg i ulveflokken? jeg må si det er blitt ganske gale.

Men det finnes forhåpentligvis en liten prosent av dere kvinner som kan kan danne likesidig respekt sammen med et annet menneske. Og da selv om dere ikke blir satt på plass 1 gang for dagen av en person som gjerne ikke ser at:

1. Alle har lov til å ytre sine meninger fritt uten personangrep på noen som helst måte

2. At ting er ikke som man tror de er

3. At en sak ofte har 2 sider

Takk for meg

Anonymous poster hash: 75edb...4bf
Gjest SunflowerPenguin
Skrevet

Etter at jeg begynte å behandle folk som hundedritten under skoen så har jeg faktisk fått mer respekt, både fra kvinner og menn i andre sammenhenger.

Jeg ville ná tenkt at sánne personer som plager og mobber andre burde gá til psykolog.

Skrevet

Signerer Summers her. Innlegget ditt er nok litt symptomatisk for hvordan du mangler ryggrad.

Du vet jo selvsagt selv at det å behandle kvinner dårlig og bli voldelig er en elendig ide. Men det er ganske langt derfra til slik du er, og slik du er får deg ingen steder.

Kvinner dater ikke drittsekker fordi de mangler moral. De dater drittsekker fordi de har selvtillit, gir dem motstand, har egne meninger og ikke er selvutslettende. Drittsekkene er attraktive til tross for at de har dårlig moral, ikke pga. det.

Idealet er selvsagt en mann med ryggrad, egne meninger og drivkraft som respekterer kvinner. Men de finnes det ikke uendelige mange av.

For å forstå det bedre som mann, kan du snu det rundt. Kvinner observerer ofte at menn legger seg etter fysisk attraktive kvinner som er bitchy, dumme eller slitsomme. Sannheten er at menn dater disse kvinnene på tross av deres negative kvaliteter - fordi de ellers er fysisk tiltrukket av dem. Ideellt sett vil de ha en kvinne som er vakker, med en flott kropp og samtidig er omtenksom, vennlig og kan holde en samtale. Men disse finnes det ikke uendelig mange av.

Dersom vennene dine unisont, uten unntak, er idioter - kutt dem ut. Dette gjelder vel spesielt de som er voldelige, men de er heller ikke flertallet.

Det er likevel fullt mulig for en person å ta feil på et punkt men har rett på et annet. Selv om disse kameratene åpenbart tar feil i deler av sin analyse av kvinner, har de antakeligvis rett i deler av sin kritikk. "Snill" er et ord som brukes ganske mye, men det de egentlig mener er at du ikke står for noe, har egne meninger og er for mye av en "people pleaser".

Hva mener kvinner med "motstand"? Er det krangel det da er snakk om? Eller holder det med å diskutere på en rolig og saklig måte?

Skrevet

Det er nettopp derfor du skal bli flinkere med kvinner, TS:

Fordi drittsekkene ikke skal ha markedet alene.

Hvis du slår sammen tre statistikker får du en klar indikasjon på at noe er fullstendig galt (dette er ikke vitenskap, men holder som indikasjon):

1: siden 80- tallet er det norske samfunnet blitt mindre voldelig (volden er råere, men holder seg mer innenfor visse (kriminelle) miljøer.

2: færre menn etablerer forhold (12% av førtifemåringene i 1985, 25% av førtifemåringeneåringene i 2010 er valgt bort. Menn i karriereyrker er ikke overrepresentert i utenforgruppa)

3: antallet kvinner som utsettes for vold i nære relasjoner er konstant i perioden.

Med andre ord utøver 3/4 av norske menn nå like mye vold mot norske kvinner, som 9/10 av norske menn utøvde mot norske kvinner i 1980. Eller sagt på en annen måte: at menn som er voldelige i forhold ikke har blitt valgt bort i samme grad som menn generelt.

Jeg innbiller meg ikke at kvinner liker å få juling. Og jeg tror heller ikke at kvinner velger vekk menn fordi de er for snille. Jeg mener rett og slett at kvinner ikke velger menn etter en snill/ trollete- akse i det hele tatt.

Så løsninga er ikke så enkelt som at du skal bli en drittsekk.

Skrevet

Nei, det er snakk om f.eks.;

- å holde fast ved sin mening (ikke endre den for å late som man er enig med andre når man ikke er det)

- klare å ta en beslutning og stole nok på den

- ikke "gi etter" for andre hele tiden (dersom du hadde planer for en gitt kveld hiver du ikke bare dem på båten fordi hun heller vil noe annet eller at du skal bli hjemme).

- si ifra når en kvinne er irrasjonell og kranglete (kvinner har jo ikke alltid rett bare fordi du vil ligge med dem, og spesielt når de er interessert i en mann er det vanlig at det kan bli i overkant med drama - da skal du kunne si ifra).

- ikke komme med floskler for å spille opp til kvinners ego (kvinner er som regel klar over enkelte brutale sannheter - som at yngre kvinner ofte appellerer sterkere til menn og at menn bryr seg om utseende. Selv om noe sensitivitet ang. dette hjelper, er det tullete for menn å gå rundt og si ting som "det er indre som teller" når vi vet av erfaring at en stor del av derse tiltrekning mot kvinner er fysisk. I det lange lop mister man respekten for menn som bryr seg mer om å gi tomme komplimenter og få seg lettkjopt goodwill og foretrekker en mann av karakter som er oppriktig i sine meninger).

• Liker 1
Skrevet

- klare å ta en beslutning og stole nok på den

Var litt usikker på hva du mente her, noe ala: Mannen har det siste ordet?

Skrevet

Å vite hva man vil, og kunne gi uttrykk for det.

Å ikke endre mening hele tiden.

Å kunne stå opp for seg selv.

Å ikke la seg overkjøre.

Det betyr ikke at man ikke gir seg på noe, men man har grenser, og man er klare på hvor de står.

Anonymous poster hash: 9bf43...417
Skrevet

Var litt usikker på hva du mente her, noe ala: Mannen har det siste ordet?

Nei, klare å ta en beslutning. Dvs. ikke heve skuldrene, si at det er det samme for deg hele tiden. Ha en formening og stole på egen evne til å ta et valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...