Gå til innhold

"Venner" sier jeg er for snill..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er en mann på 29 år. Aner ikke hva jeg skal gjøre. På fritiden tar jeg meg stort sett av min syke mor. Er veldig glad i familien og har endel venner som jeg er med.

Tingen er at jeg føler meg litt ensom selv om jeg har det ellers veldig bra. Vennene sier jeg må finne noen å bli sammen med og at for å bli like populær som dem, så må jeg endre meg til å "gi litt mer faen". Noen er opptatt av å lære meg hva man må si til damer for at de skal bli interesserte og elske meg.

Men reagerer sterkt på at disse "vennene" mine ikke behandler damer noe særlig bra, men alikevel får seg omtrent hvem som helst. Og de sier på samme tid at jeg ikke kan forvente å få en dame hvis jeg bare er snill og hyggelig, og at jeg må vise hvem som er sjefen. Har hørt at man må lære seg å ikke la kvinner vinne argumentene i en samtale, da mister hun respekten for deg som mann. Vet om at noen har vært voldelig, men da sier de bare at det gjør at damen ikke mister interessen for dem. Blir veldig forvirret da jeg ikke er sånn..

Men her er det altså snakk om mange menn jeg kjenner som faktisk har utallige forhold med andre kvinner. Hvordan kan slike menn få så mange på kroken når de har en slik innstilling? Er dere kvinner mer interessert i denne typen mannlige kvaliteter?

Anonymous poster hash: c2b04...a3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får seg kanskje mange damer ja, men stabilt forhold som varer lenge? Neppe. De har jo ikke peiling. Fortsett å være snill, det er en veldig god egenskap :)

• Liker 7
Skrevet

syns du virker som en bra mann, utifra innlegget ditt.

men det er klart, har kanskje ikke mye tid til dating og sånn med syk forelder?

det tar mye energi. jeg har vært der selv. blir gjerne ikke så mye overskudd til romantikk.

men hver og en må vurdere sine egne verdier og handle utifra dem.

det viktigste er hva som er viktig for deg..

tror ikke du skal ta råd fra disse vennene dine... jeg syns de har en elendig holdning til seg selv, til kvinner og til forhold. du ønsker deg noen som elsker deg, som du kan elske tilbake, sånn jeg leser deg...?

høres det ut som det de har, er kjærlighet? jeg syns ikke det.

uansett, lykke til, håper du finner det du ønsker deg! :)

• Liker 2
Skrevet

Takk for de fine tilbakemeldingene! Jeg kan ikke endre meg bare fordi disse vennene sier jeg vil forbli ensom resten av livet mitt. Er litt trist, men lever heller alene da enn å behandle en kvinne dårlig.

Anonymous poster hash: 75edb...4bf
Skrevet

vennene dine kan ikke spå, kan de? :)

tror ikke "leve resten av livet alene" eller "behandle kvinner dårlig" er de eneste alternativene du har.

som sagt, ikke hør på dem, finn din egen vei.

• Liker 1
Skrevet

Er sant som de sier, er mye lettere å få seg dame på den måten de oppfører seg. Men ekte kjærlighet får de aldri.

Anonymous poster hash: 569e3...82f

Skrevet (endret)

Du visste vel hva slags svar du ville få når du på et kvinneforum spør om du burde behandle kvinner dårlig.

Du bør selvsagt ikke bli voldelig, men helt ærlig du virker litt stakkarslig utifra hva du skriver og det er helt klart at du burde endre på noe om du aldri får deg dame.

Endret av Summers
  • Liker 5
Skrevet

vennene dine kan ikke spå, kan de? :)

tror ikke "leve resten av livet alene" eller "behandle kvinner dårlig" er de eneste alternativene du har.

som sagt, ikke hør på dem, finn din egen vei.

Jeg kan bare gå en vei og det er min vei. Og hvem vet, kanskje om så tidlig som 5 år så er det noen som synes jeg er interessant å være sammen med ikke bare som en venn. Da håper jeg at jeg synes det samme :)

Skrevet

Er ikke alle damer som liker bad boys :)

Jeg liker de snille! Ikke de som står og tøffer seg og er høyrøstet rundt baren.

Men du må kanskje lære deg og ta initiativ .

Snakke med jenter mer :)

Skrevet

Er ikke alle damer som liker bad boys :)

Jeg liker de snille! Ikke de som står og tøffer seg og er høyrøstet rundt baren.

Men du må kanskje lære deg og ta initiativ .

Snakke med jenter mer :)

Jeg snakker med jenter, men stort sett så gir de ingen tegn på å være interessert i meg utover å synes at jeg er snill og grei. Det er stort sett menn som oppfører seg rart og sier mange fine ting til de som de fatter interesse for. Jeg er bare ikke sånn at jeg klarer å si fine ting sånn uten å mene det.

Gjest SånnCirka
Skrevet

Så langt fra interessert i slike mannfolk som det går an. Samboeren min er en snill mann, og jeg kunne ikke funnet noen bedre enn han! :-)

Skrevet

Jeg snakker med jenter, men stort sett så gir de ingen tegn på å være interessert i meg utover å synes at jeg er snill og grei. Det er stort sett menn som oppfører seg rart og sier mange fine ting til de som de fatter interesse for. Jeg er bare ikke sånn at jeg klarer å si fine ting sånn uten å mene det.

Du kan feks si at hun har pene øyner ? Fint hår? At hun ser bra ut?

Trenger ikke og si ting du ikke mener, smil mye :) en fleipete holdning kommer man langt med... Hold øyekontakt og vær rak i ryggen . Holdning er viktig .

By på deg selv :)

Kanskje du ikke skal gå på skjenking med vennene dine? De høres ganske umodne ut :)

Skrevet

men da sier du jo egentlig at du ikke har møtt noen du er interessert i, på en stund?

siden et evt komplement fra deg hadde vært "noe du hadde sagt, uten å egentlig mene det?"

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har hørt fra flere av damene jeg har vært sammen med at de setter pris på at jeg er mann og gir dem litt motstand. Tror absolutt det er noe i det.

Endret av Eriks
Skrevet

Har hørt fra flere av damene jeg har vært sammen med at de setter pris på at jeg er mann og gir dem litt motstand. Tror absolutt det er noe i det.

Man må gi dem motstand, ellers blir man tøffel før du vet ordet av det. Selv om man ikke er uenig i noe, så må man passe på å være uenig i noe. Man skal sørge for at man ikke er enig i alt, ting kan være for fint og det går ikke. Gode forhold finnes kun hvis man oppkonstruerer krangler som en hobby.

Skrevet

Du visste vel hva slags svar du ville få når du på et kvinneforum spurte om du burde behandle kvinner dårlig.

Du bør selvsagt ikke bli voldelig, men helt ærlig du virker litt stakkarslig utifra hva du skriver og det er helt klart at du burde endre på noe om du aldri får deg dame.

Signerer Summers her. Innlegget ditt er nok litt symptomatisk for hvordan du mangler ryggrad.

Du vet jo selvsagt selv at det å behandle kvinner dårlig og bli voldelig er en elendig ide. Men det er ganske langt derfra til slik du er, og slik du er får deg ingen steder.

Kvinner dater ikke drittsekker fordi de mangler moral. De dater drittsekker fordi de har selvtillit, gir dem motstand, har egne meninger og ikke er selvutslettende. Drittsekkene er attraktive til tross for at de har dårlig moral, ikke pga. det.

Idealet er selvsagt en mann med ryggrad, egne meninger og drivkraft som respekterer kvinner. Men de finnes det ikke uendelige mange av.

For å forstå det bedre som mann, kan du snu det rundt. Kvinner observerer ofte at menn legger seg etter fysisk attraktive kvinner som er bitchy, dumme eller slitsomme. Sannheten er at menn dater disse kvinnene på tross av deres negative kvaliteter - fordi de ellers er fysisk tiltrukket av dem. Ideellt sett vil de ha en kvinne som er vakker, med en flott kropp og samtidig er omtenksom, vennlig og kan holde en samtale. Men disse finnes det ikke uendelig mange av.

Dersom vennene dine unisont, uten unntak, er idioter - kutt dem ut. Dette gjelder vel spesielt de som er voldelige, men de er heller ikke flertallet.

Det er likevel fullt mulig for en person å ta feil på et punkt men har rett på et annet. Selv om disse kameratene åpenbart tar feil i deler av sin analyse av kvinner, har de antakeligvis rett i deler av sin kritikk. "Snill" er et ord som brukes ganske mye, men det de egentlig mener er at du ikke står for noe, har egne meninger og er for mye av en "people pleaser".

• Liker 3
Skrevet

Det er din styrke, at du ikke vil behandle damer dårlig. Bruk den. Si til dine kamerater at du ikke synes det er rett å behandle damer uten respekt. Stå for dine meninger overfor kameratene dine. Det er første skritt.

Anonymous poster hash: b4f9d...49a
Skrevet

Helt enig! Men det er langt mellom å være mann og yte motstand, og det å behandle damer dårlig!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er slik at jeg aldri er uenig i noe, og jeg lager ikke problem ut av tynn luft. Hva gjør man da for å yte motstand og vise at man ikke er en tøffel? Lover deg at jeg sier i fra hvis jeg er uenig i noe, men jeg er rett og slett ikke uenig.. og små bagateller blåser jeg ikke opp med mindre det er helt nødvendig. Synd at man da skal bli en tøffel.

Skrevet

Jeg er slik at jeg aldri er uenig i noe, og jeg lager ikke problem ut av tynn luft. Hva gjør man da for å yte motstand og vise at man ikke er en tøffel? Lover deg at jeg sier i fra hvis jeg er uenig i noe, men jeg er rett og slett ikke uenig.. og små bagateller blåser jeg ikke opp med mindre det er helt nødvendig. Synd at man da skal bli en tøffel.

Du kan vel provoserer litt? Kan bli veldig kjedelig om den man snakker med bare jatter og pjatter, nikker og smiler.. Fyr løs, med glimt i øyet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...