Gå til innhold

Legge Pergo selv?


Dina

Anbefalte innlegg

Er det virkelig så enkelt som de på butikken vil ha det til?? Jeg er ikke spesielt "handy", men klarer da å skru sammen møbler fra Ikea, og male en vegg eller to...! :ler: Er det da håp om at jeg alene klarer å legge Pergo i et rom? Rommet er lite, og helt firkantet, så det skulle vel egentlig ikke være noe problem...

Erfaringer på området?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette klarer du helt fint selv! Er det sånn klikk-pergo er det superenkelt. Det vanskeligste er når du kommer til enden av rommet, der kan det blir trangt å få ned siste fjøla, men med list og lempe så går det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er av klikk typen! Kanskje jeg skal gjøre et forsøk da... :wink: Hadde vært gøy å imponere kjæresten med nytt gulv neste gang vi treffes...! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at ikke alle skjøtene kommer på linje bortover men heller litt hulter til bulder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben her i hus er ikke handy, men å legge klikkgulv var lett som en plett. Kløna litt innimellom, men ikke så mye at det kom noen banneord.

Jeg anbefaler ei sånn sag. Hva heter de nå igjen da? Kapp- og gjeringssag, ja. De gjør jobben 100 ganger enklere enn om man skal sage alt for hånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler ei sånn sag. Hva heter de nå igjen da? Kapp- og gjeringssag' date=' ja. De gjør jobben 100 ganger enklere enn om man skal sage alt for hånd![/quote']

Ikke bare enklere men penere også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klikkgulv er kjempeenkelt. Husk bare å ha hjelp av en sag, og at du bruker den biten du sager til på slutten av hver rad når du begynner på den neste. Det skal ikke være noe gulv til overs bortsett fra de siste fjølene som du kanskje må sage på langs. Husk også at Pergo ikke skal legges helt inntil veggen, men at det skal "flyte". Er det ikke mulig å få kjøpt sånne kiler for å sette mellom fjølene og veggen tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kiler får du kjøpt der du kjøper Pergo. Veldig greit å holde avstanden med. De finnes i flere tykkelser. Bare pass på at du ikke legger lenger ut fra veggen enn gulvlista dekker... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...