Gjest Margit Spat Skrevet 6. november 2014 #1 Skrevet 6. november 2014 Burde kanskje lagt inn denne på ordleker osv, men den plasserer den her Jeg satt forleden dag og tenkte på hvor mange ulike sosiale medier og fora jeg har opprettet en bruker på, og ble nysgjerrig på hva dere andre som er her inne bruker. Skriv gjerne litt om hvor mye du bruker mediet/til hva, og hvor gammel du er. Jeg har en mistanke om at det er forskjeller mellom aldersgruppene. Selv er jeg ca 40. Jeg har følgende: Facebook: er innom flere ganger per dag. Legger ut noe minst en gang per uke, f.eks bilder, lenke til en spennende artikkel e.l. Sender bursdagshilsner og bruker Messenger. Instagram: også her er jeg innom flere ganger per dag. Legger ut 2-3 bilder per uke. "Liker" mange bilder, men kommenterer sjelden andres bilder. LinkedIn: er innom ca en gang annenhver for å sjekke oppdateringer. Brukes i liten grad verken til profesjonell kontakt eller sosialt. Twitter: opprettet en konto for 6-7 år siden. Fikk aldri helt sansen, og gadd ikke involvere meg i så mange diskusjoner. Har ikke logget inn siden i fjor en gang. Blogg: har en liten temablogg med noen få følgere. Denne oppdaterer jeg ca en gang per uke. Av fora er jeg medlem på Kvinneguiden: er innom her daglig, ofte flere ganger per dag. Her har jeg vært medlem tidligere også, men slettet meg. Bokelskere: brukes til å holde oversikt over hvilke bøker jeg leser og har. Er innom ca en gang per uke. Deltar ikke i diskusjoner i særlig grad. Jeg har altså ikke Snapchat eller den "nye" Ello. Kan det anbefales?
dillyduzit Skrevet 6. november 2014 #2 Skrevet 6. november 2014 (endret) Facebook - Innom en gang daglig for å holde meg oppdatert på gode venner som er ute å reiser Instagram - Liker noen bilder, legger ut gjennomsnittlig en gang i uken 2 stk Tumblr - En for fotografi"delen" av meg, en privat - ingen andre vet om. Snapchat - Sender noen snaps hver dag. KG - Innom hver dag. 20årene. Endret 6. november 2014 av dillyduzit
Tirkes Skrevet 6. november 2014 #3 Skrevet 6. november 2014 (endret) Facebook, Twitter, LinkedIn, Imgur.com, tumblr, 4chan, reddit, KG (duh), diskusjon.no, Wow-forums+openraid forums og EVE online forums... sikkert glemt en haug. 31 år. Endret 6. november 2014 av Tirkes
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #4 Skrevet 6. november 2014 Facebook (det jeg bruker mest), instagram (bruker nesten ikke), 500px (fotogreie, ser innom hver dag), snapchat (bruker litt), kvinneguiden. Anonymous poster hash: e972d...257
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #5 Skrevet 6. november 2014 Facebook (det jeg bruker mest), instagram (bruker nesten ikke), 500px (fotogreie, ser innom hver dag), snapchat (bruker litt), kvinneguiden. Anonymous poster hash: e972d...257 Er 21 år Anonymous poster hash: e972d...257
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #6 Skrevet 6. november 2014 Facebook, Twitter, Instagram og Reddit sjekker jeg flere ganger om dagen men har ikke postet noe noen av stedene på nærmere en måned nå. Sjekker KG, Flickr og Deviantart et par ganger i uken/hver dag. Er 19. Anonymous poster hash: 582aa...77d
Marie90 Skrevet 6. november 2014 #7 Skrevet 6. november 2014 24 år. Facebook: er ikke "innom" mye, men er jo pålogget via app og bruker den mest til chat med venner. Oppdaterer så og si aldri status, med mindre jeg reiser el.l. Instagram: Legger ut bilde kanskje en gang annenhver uke. Sjekker og ser på andres bilder daglig. Linkedin: Er registrert. Er aldri innom annet enn hvis jeg har noe å legge til på profilen min (ny jobb, kurs) Forum: KG og Evolutionary Forums en gang iblant. Har registrert meg via Snapchat og Twitter og mottar iblant noe greier der, men er ikke aktiv.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #8 Skrevet 9. november 2014 24 år. Facebook: er ikke "innom" mye, men er jo pålogget via app og bruker den mest til chat med venner. Oppdaterer så og si aldri status, med mindre jeg reiser el.l.Instagram: Legger ut bilde kanskje en gang annenhver uke. Sjekker og ser på andres bilder daglig.Linkedin: Er registrert. Er aldri innom annet enn hvis jeg har noe å legge til på profilen min (ny jobb, kurs) Forum:KG og Evolutionary Forums en gang iblant. Har registrert meg via Snapchat og Twitter og mottar iblant noe greier der, men er ikke aktiv. Kan jeg sende deg en PM og høre hva Instagram-navnet ditt er? Dersom den ikke er privat for venner osv da, selvsagt! Anonymous poster hash: f631e...f48
Gjest Ive Lina Skrevet 9. november 2014 #9 Skrevet 9. november 2014 (endret) Facebook - er lite aktiv her. Twitter - følger noen her, men det blir sjeldnere og sjeldnere jeg tar meg tid til å lese hva de skriver. Linkedin - har masse kontakter via jobben Snapchat - kun barn og svigerbarn Forum: Kvinneguiden, et hundeforum og bokelskere.no - kvinne i slutten av 40-årene. Foretrekker mail, sms og mobil for kontakt med barn, familie og venner. Endret 9. november 2014 av Ive Lina
Jacinta Skrevet 9. november 2014 #10 Skrevet 9. november 2014 Facebook: Er innom hver dag, men legger aldri ut noe. Oppdaterer profilbildet mitt 1-2 ganger i året. Bruker det for å følge med på hva familie gjør på, og for samtaler. Instagram: Innom hver dag, og legger ut bilder noen ganger i uken. Twitter: Lite aktiv her, og leser bare det de jeg følger skriver. Snapchat: Noenlunde aktiv her, sender et par snaps hver dag. Tumblr: Aktiv noen ganger i uken. Flickr: Aktiv noen ganger i uken. Goodreads: Bokside, er innom noen ganger i mnd. Av forum er det KG som jeg er innom omtrent hver dag. Er i 20årene.
Anglofil Skrevet 9. november 2014 #11 Skrevet 9. november 2014 Facebook: Er innom flere ganger om dagen, oppdaterer kanskje 1-2 ganger per uke. Det kan også gå lenger tid mellom hver gang. Instagram: Bruker lite. Legger ut bilde 1-2 ganger per måned i gjennomsnitt. LinkedIn: Innom en gang i uken, oppdaterer sjelden (med mindre det er noe å oppdatere). Twitter: Bruker nesten aldri, er innom nå og da. Blogg: Blogger når jeg føler for det. Har både en privat lukket blogg og en åpen mindre privat blogg. Blogger når jeg får inspirasjon og orker. Snapchat: Blitt medlem nylig og snapper kun med min bestevenninne. Av fora er jeg medlem på Kvinneguiden: Innom mange ganger om dagen. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå