AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #1 Skrevet 6. november 2014 Har slitt med flass i hodebunnen en stund nå. Har brukt head and shoulders shampoo og balsam i cirka to uker, men føler ikke det blir noe bedre... Hver gang jeg klør/tar meg i hodebunnen kommer det masse flass, og finner hele tiden masse hvite prikker i håret mitt. Noen som har noen tips som funker? Anonymous poster hash: 790d8...7f4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #2 Skrevet 6. november 2014 Hvis du plutselig begynte å flasse i hodebunnen ville jeg heller ha tenkt på årsaken til det, stress kanskje? Om det klør og dannes skorper kan det være psoriasis. Anonymous poster hash: 776b4...73d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #3 Skrevet 6. november 2014 Slutt med head and shoulders hvert fall! Den gjør som regel problemet verre... Det går mot kaldere tider, og da må det mer fettstoffer til. Selv sverger jeg til Paul mitchell sin tea tree shampoo og John masters organic zinc and sage shampoo. Sistnevnte er uten SLS som tørker ut huden. Anonymous poster hash: c9e41...75a
Devilheart Skrevet 6. november 2014 #4 Skrevet 6. november 2014 Det er noe irriterende greier. Hadde både kløe og flass før og da pleide jeg å bruke en sjampo som heter Neutrogena T/Gel, funket helt perfekt. Dessverre er den ikke lovlig i Norge lenger, men kan sikkert bestilles fra utlandet på eget ansvar. Kan både være stress, kosthold og reaksjoner på dagens sjampo. Prøv gjerne uparfymerte sjampoer og balsam, som f.eks Neutral. Bruker det selv og ikke ofte jeg merker til kløe nå.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #5 Skrevet 6. november 2014 TS her. Takk for tips! Det klør ikke, men jeg tar meg i hodebunnen hele tiden for å kjenne... Irriterende. Jeg kjenner noen klumper/skorper av flass der ja. Kan jeg ha fått psoriasis plutselig? Har aldri slitt med utslett ellers på kroppen... Anonymous poster hash: 790d8...7f4
Sugerøret Skrevet 6. november 2014 #6 Skrevet 6. november 2014 Vichy Dercos energigivende shampoo til fint/tynt hår og ved hårtap, 200ml den er knall ... http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Vichy-Dercos-energigivende-shampoo-til-fint-tynt-h%C3%A5r-og-ved-h%C3%A5rtap-200ml/PID-903811.aspx
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #7 Skrevet 6. november 2014 Prøv fungoral fra apoteket.Anonymous poster hash: d8edd...c87
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #8 Skrevet 6. november 2014 TS her. Takk for tips! Det klør ikke, men jeg tar meg i hodebunnen hele tiden for å kjenne... Irriterende. Jeg kjenner noen klumper/skorper av flass der ja. Kan jeg ha fått psoriasis plutselig? Har aldri slitt med utslett ellers på kroppen... Anonymous poster hash: 790d8...7f4 Psoriasis kan oppstå plutselig, ja. Fikk det selv helt plutselig i hodebunnen, men jeg hadde det langt nedover nakken i tillegg. Hadde riktig nok et ganske ille tilfelle hvor det klødde noe enormt og hadde blødende sår i bakhodet. Ikke morsomt å være tenåring og gå i hestehale på den tiden, men det var nok mye pga stress og store forandringer i livet. Psoriasis blir mer og mer vanlig, og kommer ofte av stress! Anonymous poster hash: 776b4...73d
Gjest Malanthor Skrevet 6. november 2014 #9 Skrevet 6. november 2014 Snakk med frisøren først. De kan ofte fortelle deg om du har flass eller bare tørr hodebunn. (hvis de ikke er ræva på det de driver med) Har opplevd at folk ikke klarer å skille det ene fra det andre. De kan også anbefale produkter som kan hjelpe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå