Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til Oslo med to barn på 4 og 5 år og trenger tips til hva vi kan gjøre. Har sett slottet og Vigelandsparken tidligere. Lørdag har vi fullt opplegg, men har litt tid å fylle på søndag. Er det noen spesielt barnevennlige kafeer som ligger noenlunde sentrumsnære? Lekeland? Artige utstillinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reptilparken?

Anonymous poster hash: c5661...d4e

Skrevet

Deli de luca er jo en grei barnevennlig "kafe", dere kan se på nasjonalgalleriet, teknisk museum, gå rundt på aker brygge og kanskje finner dere et sted å spise der, og på Akershus festning?

Anonymous poster hash: 84cdb...edf
Skrevet

Deli de luca er jo en grei barnevennlig "kafe", dere kan se på nasjonalgalleriet, teknisk museum, gå rundt på aker brygge og kanskje finner dere et sted å spise der, og på Akershus festning?

Anonymous poster hash: 84cdb...edf

Eh.. hva? Deli de luca er en kiosk, ikke en kafe?

Ellers har du gode forslag :)

Anonymous poster hash: 96cc2...189

• Liker 7
Skrevet

Vil også anbefale teknisk museum :) Morsomt både for store og små.

• Liker 1
Skrevet

Stemmer også for Teknisk museum, veldig gøy! Om barna er interessert så kan også Naturhistorisk museum på Tøyen være noe, der har de blant annet botanisk hage og museum med dinosaur-skjeletter.

Av barnevennlige restauranter tenker jeg for det meste de stusselige kjederestaurantene som Egon, men Villa Paradiso på løkka er et godt alternativ. Veldig barnevennlig, rimelig og de har ganske god mat. Yayas kan også være spennende for barn, thai-restaurant hvor de har "tropiske regnstormer" under måltidet, og masse pynt og stæsj rundt hele restauranten.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var på Egon med tantebarna og der fikk de utdelt tegnesaker de kunne underholde seg med. Dette fungerte veldig bra! Er kanskje flere steder enn Egon som gjør dette?

• Liker 1
Skrevet

Jeg var på Egon med tantebarna og der fikk de utdelt tegnesaker de kunne underholde seg med. Dette fungerte veldig bra! Er kanskje flere steder enn Egon som gjør dette?

Den billige biffresttauranten ved Stortinget, et eller annet bøffhus gjør også dette. Jeg syntes Egon er verdens værste restaurant, dyrt og dårlig, betaler kun for beliggenhet, men det revne min mening...
Skrevet

Teknisk museum og reptilparken er vel ganske greie.

4 og 5 år er nok litt for små for Zoologisk museum og det andre på Tøyen, tror jeg.

Jeg mener det ligger et lekeland ikke så langt unna vigerlandsparken.

Ellers kan det jo være det går en forestilling på Trikkestallen som er hyggelig for barna. (Blir fort utsolgt da...)

I nærheten av Trikkestallen er det også ett lekeland.

Sentrum er vel tradisjonelt ikke så barnevennlig, oeg når det kommer til restauranter, så er det mest kjedene som er barnevennlige med lekerom og sånt, hvertfall.

Det er jo også mulig å google " hva skjer i oslo" så kommer det opp en liste så man kan se hva som skjer de forskjellige datoene.

Skrevet

Teknisk museum er gøy. Barnekunstmuseet kan vel kanskje og være noe?

Dattern min på 9 likte seg veldig godt på Vapiano på Rådhusplassen. (PIzza/pasta).

Jeg også ;)

Skrevet

Deli De Luca er jo en slags kafé de stedene de har sitteplasser, f.eks ved Aker Brygge og i Karl Johan.

Anonymous poster hash: ac7f6...5cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...