Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenkte det kunne være greit å lage en liste, og kanskje få noen tips av hverandre også?

* Mamma får uglelampe som hun ønsker seg.

* Pappa får bluetooth-armbånd for mobil (slik at han slipper å løpe seg halvt i hjel uten å rekke å ta telefonen alikevel.)

* Bror 1 + kone får DAB-radio

* Bror 2 + kone får 4 stk. eggeglass i en serie de samler på.

* Bror 3 får toalettmappe og håndkle med navnet sitt på, pluss litt snop, flaxlodd og ett par interne greier som jeg har tenkt å putte oppi toalettmappa.

* Tantebarn på snart 3 år får (leke)sminkebord med krakk, og masse forskjellig tilbehør. (Pluss at hun får pysj og litt snop i en pakke før jul.)

* Tantebarn på 2 år får verktøysbenk med masse forskjellig verktøy til. (Pluss at han får en collegegenser og litt snop i en pakke før jul.)

* Tantebarn på 4 mnd får babygym. (Pluss at han får en kjempekul body og ett lite kosedyr i en pakke før jul.)

* Tante (som er en av mine beste venninner) Får gaven som jeg egentlig skulle gi i fjor :sjenert: , et fotoalbum med minner vi har sammen og en krukke med hjemmelagde karameller.

* Søskenbarn (som jeg har ett veldig nært forhold til) er jeg litt usikker på enda, men ender vel opp med noe innen velvære eller smykker vil jeg tro.

* Mormor og farmor får hver sin store krukke med hjemmelagd bakst.

* Mammas bestevenninne (som er som en reservemamma for meg) får ett smykke fra Guess som jeg vet hun ønsker seg.

* Bestevenninne 1 får litt kopper, kar og telysholdere i mønster som hun elsker, pluss en intern ting og litt snop.

* Bestevenninne 2 får uglelampe som hun ønsker seg.

* Bestekompis får ett "pengetre".

* Venninne får klokke med matchende armbånd.

* Hunden får hundegodteri.

Da gjenstår det bare å se om mottakerne blir like fornøyde som det jeg er! :biggrin:

Endret av Miss_Sunshine*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig tråd, sann giverglede! Jeg slenger meg på selvom jeg ikke er helt ferdig med å planlegge, så lar jeg de jeg er usikker på stå åpne, og fyller inn senere :)

*mamma og pappa: fotograf- bilde av barnebarna, kurv med kaffe, te, godteri, stearinlys, fine servietter, og en bok til hver.

*Mine besteforeldre: det samme som mine foreldre

* svigermor: fotograf- bilde av barnebarna, + noe mer

* svigerfar: fotograf- bilde av barnebarna, + noe mer

* svigerinne: gavekort H&M

* samboer: svart sparegris som det står "svarte penger" på, bergans tursekk, drikkeflaske, turbukse, pondusbok.

* datter 4 år: Frost sengetøy, kjolen til Elsa i Frost, cd- spiller.

* sønn 3 år: Ole brum sengetøy, bamsen "kose" fra doktor mc stuffins, cd spiller.

- også får ungene en brio togbane på deling. Blir mye gaver til ungene, men sengetøy og cdspiller ville de fått uansett..

* niese 4 år:

* venninnes datter 4 år:

* venninnes sønn 1 år:

* nevø 9 år: Lego?

* niese 2 år:

* venninne 1:

* venninne 2:

* venninne 3:

* venninne 4:

Puh, endelig planlegging igjen!

Skrevet (endret)

Mamma: Mappe til å ha ipaden i, øredobber fra DKNY (jobber på Bjørklund), og en flaske god vin, og vi utveksler julekalender.

Pappa: Sesong 1 av Sons of Anarchy, treningstrøye og sokker.

Kjæresten: Skjorte og parfyme og litt bilder av oss sammen, samt at vi skal utveksle adventsgaver og julestrømpe

Mormor: En god bodylotion og vin

Morfar: En skjorte og denne: http://www.ebay.com/itm/331180344287

Farmor: Parfyme, smykke i gult gull og et hjemmelaget bilde (photoshop) med fødseldatoen på alle barnebarna.

Svigersøster: Lommebok fra Michael Kors (funnet på salg på Neiman Marcus)

Venniner: Kosesokker, neglelakker, og vin

Fettere (4-9 år): Pysj, lego og votter til barnehage/skole

Tante og onkel: Fødselstavler til barna med fødselsfakta, vekt, klokkeslett osv (photoshop)

Svigers: Italiensk rødvin, bøker og et par flasker eplemost fra en lokal gård

Er stort sett ferdig, men blir nok litt til på Ullared/Göteborg tur til uka :fnise:

Endret av synnesk
Gjest Linn Cathrin
Skrevet

Så koselig tråd! Jeg har ikke funnet ut hva jeg skal gi til alle helt enda, men;

Mamma: Veganske og økologiske hårprodukter + hjemmestrikket ørevarmer + klær/smykker.

Pappa: Gamle leker. (Vet ikke om dette går i boks, da jeg må lete opp noe han ikke har fra før til en "ok" pris etc.)

Bror: Klær + tovede tøfler (om jeg blir ferdig :fnise:)

Mormor + stemorfar: Hjemmelagde sjokoladekjeks på glass + hjemmestrikkede ørevarmere

Farmor + bestefar: Bakst på glass + hjemmelaget lys.

Morfar: Samme som ovenfor.

Onkel + samboer: Hjemmelagde karameller på glass.

Venninne/"ekstratante" + samboer: Bakst på glass, og noe annet jeg ikke helt har tenkt på enda.

Eks stebestemor: Bakst på glass eller hjemmelaget lys med serviettmotiv.

Tante + samboer: Fellesgave som ikke er funnet ut av enda.

Søskenbarn: Samme som ovenfor.

Skrevet

mamma og pappa: bileter til et show de har lyst å se.

tantebarn på 2 år: brio togsett.

tantebarn på 3: Pysj, og mye mer men usikker enda,

Tantebarn på 8: antagelig genser som er litt kul, og mere men fortsatt usikkert.

Bestemor: julekurv med lokale varer og hjemmelaget.

Sviger besteforeldre: julekurv, med mye lokale varer og hjemmelaget.

Svigers: ny hyttebok, pluss mer.

Søster og svoger: Usikker enda..

Venninne: aner ikke

Fadderbarn: kule t-skjorter.

Mannen: aner ikke..

planer om å bli ferdig med det meste i november.

Skrevet

Jeg har ikke bestemt meg for alle presangene enda, men til nå så har jeg kjøpt;

Mannen: Pakkekalender og en ullgenser. Har også planer om å kjøpe Armani parfyme og vintersko som han ønsker seg.

Mor: Parfyme fra DKNY, Golden Delicious tror jeg den heter. En eske med 3 poser te fra en "eksklusiv" tebutikk.

Søster: Parfyme, deo og bodylotion fra Juicy Couture. Pakkekalender fra Body Shop.

Mannens søstre: Skjærebrett i tre med innebygd tallerken (denne har jeg selv og jeg elsker den :fnise: ), og 4 poser god te til den andre søsteren.

Far & svigers: Her har jeg ingen gode idèer akkurat nå :(

Skrevet

Mamma: Gavekort på et velvære senter og noe fancy sjokolade

Pappa: Kurv med spekemat, juleøl, noe nøtte-snacks og... et eller anna mer.

Brutter'n: T-skjorte med teksten "keep out of direct sunlight." (Han er datanerd) Så blir det vel en ting til når jeg finner ut hva det skal være.

Samboer 1 xbox spill, en bokser og en pysjbukse, deksel til den nye mobilen, nytt headset... ugh, aner ikke hva mer.

Svigers: :bond:

Bestevenninne 1: Teacozy + gavekort på kinoen

Bestevenninne 2: "Spa"-kurv med dusjsåpe, sånn dusj-pom-pom, ansiktsmaske, håndkrem, lipbalm, puffy-eyes-dings, kroppsskrubb, hjemmelaget badesalt og noe fin sjokolade. Pluss at de begge får en decoupage-aktig kladdeblokk jeg har laga siden de er så kunstrerisk anlagt:)

Bestekompis 1: Skjerf med tema fra favoritt serien og coasters med supermario-tema.

Bestekompis 2: Diverse snop og mat han savner fra Norge.

Brevvenn: Kinderegg, faizermints(amerikaner!) og en boks makrell i tomat :fnise: Ble ostehøvel og brunost i fjor:P

Skrevet

Så morro, her kommer min liste!

Har kjøpt:

Søster 1: Smykke

Fetter til samboer: Lue og Vanter

Kusine: Genser

Baby til kusine: Sparebøsse, munnspill og Skiltsak til babyrommet

En del igjen å kjøpe til :-0

Anonymous poster hash: 4ed21...dfc
Skrevet (endret)

Har ikke handla noe ennå, men har planlagt sånn halveis hvem som skal få hva :P

Kjæresten: Ikke sikker ennå, men tror det blir et nettbrett hvis pengene strekker til

Mamma: Parfyme
Pappa: Bok og cd

Besteforeldre: En kurv med div. spiselige og drikkbare saker

Svigers: En flaske vin og noe annet godt
Søster: Usikkert

Bestevenninne: Noe interiør-stæsj
Hunden: Dentastix og refleksvest
Tante: Håndkrem

Endret av Crizpo
Skrevet

Mor: Aner ikke ennå.

Far: Barbersett som han har ønsket seg

Bror og svigersøster: Ullvotter og norsk sjokolade (de bor i USA)

Bestemor: En ansiktskrem hun har ønsket seg

Venninne: Velværekurv med diverse

Gir også ullsokker til datteren til en venninne. Spurte venninnen min om det var noe de ønsket seg til henne, og da sa hun "ull er gull" og sokker er alltid kjekt.

Skrevet (endret)

Mamma: janus ullsett + bok + krukke med brente mandler.

Pappa: janus ullsett + cognac + krukke med brente mandler.

Mannen: risk brettspill( han liker så godt brettspill og dette har han ønsket en stund), hettegenser fra ungene og Gore tex sko.

Datter,12: ny mobil, klær, bok + film

Sønn, 10: nettbrett og klær

Datter,7: Elsa kjole, 3 monster High dukker, skøyter og klær

Bestekompis: tskjorte fra ungene med trykk "super onkel" og Storberget ulltrøye. + krukke med brente mandler.

Svigers: janus ullsett til begge to + krukke med brente mandler. Vi skal også være med å spleise på ny laptop til de.

Tantebarn, jente: my little pony sett med mange figurer.

Tantebarn, gutt: air storm bue

Søster: vet ikke....

Morfar til mannen: krukke med brente mandler og kaffi.

Endret av Lalunaa
Skrevet

Samboer:klær

Lillesøster:sminke

Storesøster:bøker+noe mer

Mamma:smykke

Pappa:genser

Tanter og onkler: noe spiselig, vet ikke helt hva enda

Kusine: veske

Samboers søster: kamera

Samboers bror:Treningstøy

Svigermor:skjerf

Svigerfar:slips

Venninne 1: kjære av linnea myhre

Venninne 2: morgenkåpe

Venninne 3: vinglass hun samler på

Anonymous poster hash: c2d46...33a

Skrevet

Mormor og morfar: En bok.

Mamma. Forstørret fotografbilde av poden som er innrammet.

Pappa: Et flott "scrap-kart" over hele verden som er slik at han kan skrape over landa han har vært i : http://www.coolstuff.no/Scratch-Map-Original-Deluxe .

Søster: Gavepose med matboks som har fryseelement i seg slik at man kan ta med salat ut på tur + en del reflekser.

Bror: En bok.

Ungen min: Kaptein Sabeltann-kostyme.

Mannen min: Aner ikke helt enda.

Svigerfar: Samme problemstilling som mannen.

Svigermor & co: En gavepose med diverse saker oppi: duftelys, familiespill og konfekt/årskalender med sitat som man kan bruke over flere år.

Tanteungen min: En eller annen leke som jeg ikke helt har kommet på hva skal være enda.

Anonymous poster hash: 5e31a...3a8
Skrevet (endret)
  • Mannen: storbytur (dette har han fått i mange år, og han må selvfølgelig ha meg med :fnise: ) + en dabradio og en statoilkopp fra gutta
  • 16 åring: twintipski, pc skjerm og et spill
  • 11 åring, twintipski, et spill, en film + en ting til
  • Datter + svigersønn: sengetøysett + juicemaskin. Hun får også et gavekort på aromamassasje, og han får en genser
  • barnebarn 5 år: boxer, aktivitetsbok, lego og nattøy
  • barnebarn 3 år: prinsessekrus, bakesett, 2 strikketøysett til babyborndukka og nattøy
  • barnebarn 1 år: genser, bok, et bilde + ullbody
  • svigerfar: krus med bilde av gutta på og hjemmelaget kirsebærlikør
  • svigerinne og svoger: to etasjes godterifat (Ikea) sammen + hun får smykketre og han kjøkkenkniver
  • 2 venninner: kjøkkenkniver
  • 3 venninner: 4 strikka kluter (hver) + oppvaskkost fra søstrene Grene
  • 2 venninner: lyslykter (har strikka "trekk" på syltetøyglass, pynta med bånd)
  • vennepar: velkommen til oss - skilt i malt skifer
  • deres 3 sønner: hver sitt Røros sitteunderlag
  • venninne: glassklokke til pynt i vindu + griseflaxlodd
  • ene datteren hennes: JB parfyme (ikke noe juggel altså ;) )
  • sønnen hennes: ullpledd
  • andre datteren hennes: vet ikke ennå
  • kjæresten til eldste sønnen vår: to krus, to skåler og to fat i ulvemotiv + 2 kari traa ullsokker
  • fadderbarn: skrivebok + fargestifter
  • to naboer: hjemmelaget kirsebærlikør
  • hunden: en leike

Er ferdig med det meste. Pakket inn julegavene i dag, og jeg synes det er skikkelig koselig :) Er alltid tidlig ute, begynte å kjøpe gaver i juli ;) Resten regner jeg med blir ferdig i løpet av første uka i desember.

Endret av Ingeborg!
Gjest one of us
Skrevet

Pappa: 3 cd-er som han ønska seg og en pakke lakrispiper.

Så skal vi lage noe julegodt, og ungen lage noen gaver.

Mamma: Fin vinkork. Må finne noe mer.

Stefar: Ikke kjøpt ennå. Vanskelig å kjøpe gave til ham.

Tantebarn 1: Sengesett, Batman tannbørstesett og lego.

Tantebarn 2: En bok, en ullgenser og en garasje til biler.

Ungen min: Lego friends delfinbåt, en Monster high klokke, en Monster high dukke, Barbie scrapbook sett.

Skrevet

Har ikke kjøpt så mye enda, men hittil:
Samboer: Nvidia Sheld tablet

Pappa: Ølbok og 12 pakker servietter (intern spøk. :fnise: )
Mormor: Håndkrem og en flaske vin

Søster 1: En kopp og penger (ekstremt dårlig råd, så derfor bryter jeg ikke-pengegave-reglen min)

Skrevet

Mamma og stefar: tur til gøteborg 3dager i romjula, konfekt og bra kaffe.

Bror: kokebok og gavekort.

3 av de nærmeste venninene: julekurv med sjokolade,pasta,olivenolje,pastasaus,liten ting fra riviera maison,baketing kjøpt på ebay(sukkerform)julete/kaffe,hjemmelagde spiselige julegaver,gløgg,småting fra h&m(neglelakk,ansiktsmaske etc) og gavekort på 50kr der de støtter en veldedig organisasjon.

Barn til folk(7 kids):leker og klær.

Dyr:godteri.

Skrevet

Mamma - Juletrepynt fra Karen Blixen som hun ønsker seg

Stefar - sjokolade, sokker og vin

Mamma & stefar (fra katten) - Snapsglass fra Holmegaard

Tante og onkel - Dessertskåler fra Rosendahl

Tantebarna - Et brettspill + 100 kr hver

Tantebarna fra katten - sjokolade og konfetti fra søstrene grene

Pappa - Gavekort fra jula

Stemor - Ei flaske Amarulla

Broren min + kone - Gavekort på Coop

Bestemor og mor - Julepynt fra Georg Jensen

Veninne - Julepynt fra Karen Blixen

Oooog lenger har jeg ikke kommet!

Gjest baremeg89
Skrevet

Mamma - veske/velvære jeg finner i london.

Bror - 2 fin gensere + forte skinnhansker.

Samboer noe jeg finner i london? + boss perfyme fra dyra:)

Venninne1 + mann og barn- lilla skåler til chips og dipp, barn 1,5 år - flis jakke med stjerner på + fly bamse (tegnefilmen) baby -genser med stjerner på + babyleke.

Vennine2 + mann - vase "båble" fra magnor +vin?

Svigerfar +kone - vin,brentemandler, syltetøy og krydder + blomsteroppsats.

Svigermor + mann - le creuset gryte.

Samboerens bror1 - genser/hettejakke.

Samboerens bror2 - genser/hettejakke.

"Lille søster" - 3 små vaser i farger og lukteting med sjømotiv fra ikea, neglelakk sett fra hm, en mini håndvarmer (varmes i mikcro) en glasskrukke fra Nille.

Mine dyr- leker, familiens dyr- snop.

Skrevet

Mamma: Gavekort på et velvære senter og noe fancy sjokolade

Pappa: Kurv med spekemat, juleøl, noe nøtte-snacks og... et eller anna mer.

Brutter'n: T-skjorte med teksten "keep out of direct sunlight." (Han er datanerd) Så blir det vel en ting til når jeg finner ut hva det skal være.

Samboer 1 xbox spill, en bokser og en pysjbukse, deksel til den nye mobilen, nytt headset... ugh, aner ikke hva mer.

Svigers: :bond:

Bestevenninne 1: Teacozy + gavekort på kinoen

Bestevenninne 2: "Spa"-kurv med dusjsåpe, sånn dusj-pom-pom, ansiktsmaske, håndkrem, lipbalm, puffy-eyes-dings, kroppsskrubb, hjemmelaget badesalt og noe fin sjokolade. Pluss at de begge får en decoupage-aktig kladdeblokk jeg har laga siden de er så kunstrerisk anlagt:)

Bestekompis 1: Skjerf med tema fra favoritt serien og coasters med supermario-tema.

Bestekompis 2: Diverse snop og mat han savner fra Norge.

Brevvenn: Kinderegg, faizermints(amerikaner!) og en boks makrell i tomat :fnise: Ble ostehøvel og brunost i fjor:P

Høres fint ut. Kunne tenke meg å gi noe lignende til mine venninner her jeg studerer. Der dette noe du har laget selv eller har du kjøpt det? Hvor kjøpte du selve kurven?

Anonymous poster hash: 46b55...ed2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...