AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Har en 4-åring som for et par uker siden i full fart på vei mot inngangsdøra virkelig tryna i trappa (betongtrapp), og fikk en stor kul og blodutredelser under huden -altså oppskrapet hud men intet blod trengte ut gjennom det øverste hudlaget. I over en uke hadde hun altså en stor kul og kraftig blåmerke. Nå er det imidlertid to uker siden, og kulen er borte, blåmerkene likeså, men fremdeles har hun et lyserosa område der hvor skrubbsåret var. Jeg lurer på om hun kommer til å få arr der permanent, eller om det etter hvert blir borte? Anonymous poster hash: ae30b...ae0
Gjest constance90 Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Mest sannsynelig så blir det et arr men det lysner med tiden og blir mindre synelig.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Har en 4-åring som for et par uker siden i full fart på vei mot inngangsdøra virkelig tryna i trappa (betongtrapp), og fikk en stor kul og blodutredelser under huden -altså oppskrapet hud men intet blod trengte ut gjennom det øverste hudlaget. I over en uke hadde hun altså en stor kul og kraftig blåmerke. Nå er det imidlertid to uker siden, og kulen er borte, blåmerkene likeså, men fremdeles har hun et lyserosa område der hvor skrubbsåret var. Jeg lurer på om hun kommer til å få arr der permanent, eller om det etter hvert blir borte? Anonymous poster hash: ae30b...ae0 Glemte å si at dette var i pannen, ikke så langt over det ene øyebrynet. Anonymous poster hash: ae30b...ae0
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Mest sannsynelig så blir det et arr men det lysner med tiden og blir mindre synelig. Uff. Er det noen måter å fjerne sånt på? Anonymous poster hash: ae30b...ae0
Gjest constance90 Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Uff. Er det noen måter å fjerne sånt på?Anonymous poster hash: ae30b...ae0 Er hun frisk og rask så betyr virkelig ikke et arr så mye. La det være. 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #6 Skrevet 5. november 2014 Er hun frisk og rask så betyr virkelig ikke et arr så mye. La det være. Jo, det betyr jo noe siden det er i ansiktet. Anonymous poster hash: ae30b...ae0
Gjest constance90 Skrevet 5. november 2014 #7 Skrevet 5. november 2014 Jo, det betyr jo noe siden det er i ansiktet.Anonymous poster hash: ae30b...ae0 Det er slike skjønne særegne trekk hun får, noe som gjør hennes ansikt unikt. Alle har arr på kroppen, det betyr ikke at livet er ferdig. 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #8 Skrevet 5. november 2014 Hva skal hun få arr av? Blåmerket? Det har jeg aldri hørt om. Hun blir nok helt fin igjen.Anonymous poster hash: 2a1a9...b6c 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #9 Skrevet 5. november 2014 Harry Potter hadde arr i pannen- gjorde ham jo unik så det holdt. Anonymous poster hash: ab3a6...a24 2
Leo Skrevet 5. november 2014 #10 Skrevet 5. november 2014 Hvis det ikke gikk hull på huden, så skal det mye til at det blir noe arr i det hele tatt. Og hva så om man sitter igjen med et lite arr? 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #11 Skrevet 5. november 2014 Hva skal hun få arr av? Blåmerket? Det har jeg aldri hørt om. Hun blir nok helt fin igjen.Anonymous poster hash: 2a1a9...b6c Ikke blåmerket, men selve skrubbsåret (oppskrapet hud, og så var det blodutredelser under huden). Anonymous poster hash: ae30b...ae0
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #12 Skrevet 5. november 2014 Ikke blåmerket, men selve skrubbsåret (oppskrapet hud, og så var det blodutredelser under huden). Anonymous poster hash: ae30b...ae0 Men guden var jo hel..? Tror uansett ikke at det vil blir noe arr.Anonymous poster hash: 2a1a9...b6c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #13 Skrevet 5. november 2014 Hvis det ikke gikk hull på huden, så skal det mye til at det blir noe arr i det hele tatt. Og hva så om man sitter igjen med et lite arr? Ja, derfor jeg synes det er så rart - det kom ikke ut en dråpe blod (men så at det var blodutredelser under huden), selv om huden var litt oppskrapet som ved et vanlig skrubbsår. Ønsker jo ikke at skal få arr i ansiktet, hun er så nydelig og så fester man seg ved arret (om det blir permanent). Anonymous poster hash: ae30b...ae0
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #14 Skrevet 5. november 2014 2-3 cm langt arr på kinnet etter en diskusjon med en saks som femåring. Fortsatt hissig rødt når jeg er varm/hektisk. Dårlig sydd. Hadde fått det fikset gratis om jeg ville. Men hvorfor skal jeg fikse det? Det er jo en del av meg - jeg er glad i det, hvor sprøtt det enn er Anonymous poster hash: 9199a...6c9 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #15 Skrevet 5. november 2014 Men guden var jo hel..? Tror uansett ikke at det vil blir noe arr.Anonymous poster hash: 2a1a9...b6c Kanskje jeg forklarte det dårlig. Det ikke ut noe blod, ikke en eneste dråpe, men litt hud var "oppskrapet." Tenker vel på huden som hel siden det ikke blødde noe(bare blodutredelser innenpå). Anonymous poster hash: ae30b...ae0
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #16 Skrevet 5. november 2014 Det er slike skjønne særegne trekk hun får, noe som gjør hennes ansikt unikt. Alle har arr på kroppen, det betyr ikke at livet er ferdig. Jeg ønsker jo ikke at hun skal sitte igjen med et permanent arr i ansiktet. Anonymous poster hash: ae30b...ae0
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #17 Skrevet 5. november 2014 Skrubbsår kan bruke tid på å leges. Det blødde ikke, så det kan ikke ha vært veldig dypt. Hvis det ikke går bort, og blir et stort problem for henne, kan du ta henne med til legen for å få fjernet det. Jeg har hørt at arr forsvinner raskere hvis det masseres med litt fuktighetskrem flere ganger hver dag, men du må vente til huden er helt grodd. Anonymous poster hash: 9b926...a59
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #18 Skrevet 5. november 2014 Bildet kom visst ikke med. Kanskje like greit, det er rimelig lett gjenkjennelig. Og så det er sagt, de færreste spør om hva arret kommer av Har heller ikke opplevd at noen har glant eller på annen måte vist at de legger merke til det Anonymous poster hash: 9199a...6c9
kakemonsteret Skrevet 5. november 2014 #19 Skrevet 5. november 2014 Sånn som du beskriver det, er jeg ganske sikker på at det forsvinner helt. Mine barn (og jeg) har hatt drøssevis av små og store skrubbsår både i ansikt og andre steder uten å få arr. Det skal nok dypere sår til før det blir arr. Og ung hud leges bedre enn gammel hud.
Kittykat Skrevet 5. november 2014 #20 Skrevet 5. november 2014 Mine barn har fått den type skrubbsår flere ganger og de har grodd. Men jeg ser virkelig ikke problemet med et lite arr på kroppen, uansett om det er i ansiktet. Ett arr er bare det, et arr. Etterhvert som tiden går, så vil arrene bli mindre synlig. Det finnes verre ting som kan skje en person enn å få et lite arr på kroppen. Jeg har også arr på kroppen, inkludert i ansiktet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå