AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Hvor ofte går du på do å gjør nr. 2? Og hva er normalt? Samboeren min er på do sånn 3-4 ganger for dagen, og det er ofte ganske rett etter mat.. sånn 15-40 min etter. Er dette normalt? Anonymous poster hash: 9819b...9c1
Gjest Petter Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 (endret) Det er normalt, av det jeg har sett. *ok, kanskje litt ofte da. For min del så varierer det veldig, pga uregelmessige matvaner. Endret 5. november 2014 av Petter
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Det er kanskje litt ofte, men jeg tror det fortsatt er innenfor normalt. Det vanligste er ca 1 gang i døgnet, men det er veldig individuelt. Hvis avføringa ser fin ut er sikkert alt i orden. Når jeg fungerer helt som jeg skal gjør jeg nr 2 en halv time etter frokost, men stort sett blir dette forstyrret av stress, uregelmessige vaner og dårlig tid. Anonymous poster hash: 00852...ad6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Ca. en gang i døgnet her. Anonymous poster hash: 53b1c...fa8
Minya Skrevet 5. november 2014 #7 Skrevet 5. november 2014 (endret) En eller to ganger i døgnet. Som oftest må jeg om morgenen etter at kroppen har fått jumpstartet og jeg har fått i meg en kopp te og en snus, evt en matbit, og ofte må jeg en gang til en eller annen gang etter middag/før sengetid. Edit; Kom forresten på at det også er vesentlig hvor gamle vi er i forhold til hvor ofte man må bommelomme. Ofte kan man nesten stille klokka etter tarmbevegelsene når man er i tredveåra, mens man i tenårene og tidlig tjueårene ofta kan gå både to og tre dager uten at det skjer noe, uten at man nødvendigvis er forstoppet. Eldre kan også ofte gå et par dager uten at noe skjer, men de kan også oppleve det motsatte, at de går mer enn to ganger daglig. Endret 5. november 2014 av Minya
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #8 Skrevet 5. november 2014 Tidligere var det 1-2 ganger i uken, nå 1-2 ganger om dagen. Anonymous poster hash: c8c81...8e4
Gjest Heartbeat Skrevet 5. november 2014 #9 Skrevet 5. november 2014 Tidligere var det 1-2 ganger i uken, nå 1-2 ganger om dagen. Anonymous poster hash: c8c81...8e4 Hvorfor har det endret seg? Jeg går selv bare et par ganger uken, har alltid gjort det, hele livet.
Gjest constance90 Skrevet 5. november 2014 #10 Skrevet 5. november 2014 2-4 ganger til dagen. Ser ikke hvorfor det skal være unormalt.
Minya Skrevet 5. november 2014 #11 Skrevet 5. november 2014 Hvorfor har det endret seg? Jeg går selv bare et par ganger uken, har alltid gjort det, hele livet. Jeg gikk en eller to ganger i uken frem til jeg var omtrent 27 da jeg begynte å gå oftere og nå i tredveåra går jeg som sagt en til to ganger daglig. Kanskje det endrer seg med matvanene?
Gjest Heartbeat Skrevet 5. november 2014 #12 Skrevet 5. november 2014 Jeg gikk en eller to ganger i uken frem til jeg var omtrent 27 da jeg begynte å gå oftere og nå i tredveåra går jeg som sagt en til to ganger daglig. Kanskje det endrer seg med matvanene? Må være herlig å tømme seg oftere
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #13 Skrevet 5. november 2014 Samboeren min er på do 1-2 ganger om dagen, jeg 2-3 ganger i uken. Alltid vært sånn Anonymous poster hash: cd730...fd5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #14 Skrevet 5. november 2014 1-20 ganger om dagen Anonymous poster hash: d961f...bd5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #15 Skrevet 5. november 2014 Hvorfor har det endret seg? Jeg går selv bare et par ganger uken, har alltid gjort det, hele livet. Er du ikke ekstremt forstoppet eller spiser ekstremt lite? Eventuelt bæsjer veldig mye når du først gjør det? Synes det er rart å gå på do så sjelden. Jeg har avføring 1 gang om dagen og tisser oftere enn en høygravid kvinne fordi jeg drikker veldig mye vann Anonymous poster hash: 0b824...77d
Gjest Heartbeat Skrevet 5. november 2014 #16 Skrevet 5. november 2014 Er du ikke ekstremt forstoppet eller spiser ekstremt lite? Eventuelt bæsjer veldig mye når du først gjør det? Synes det er rart å gå på do så sjelden. Jeg har avføring 1 gang om dagen og tisser oftere enn en høygravid kvinne fordi jeg drikker veldig mye vann Anonymous poster hash: 0b824...77d Nei, det synes jeg ikke. Tisser mye da fordi jeg drikker endel vann, men har alltid gjort nr to veldig sjeldent.
hundemamma Skrevet 5. november 2014 #17 Skrevet 5. november 2014 Før måtte jeg på do 1 gang i uken … Ikke forstoppet eller plaget av det. Etter jeg ble vegetarianer har det blitt ca 1 gang daglig.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #18 Skrevet 5. november 2014 Når alt er normalt er det 1 gang om dagen, etter første kaffen. Før var det etter middagen. Men to ganger daglig er heller ikke normalt. Ved mindre frekvente tømminger har jeg ikke fått i meg nok av noe, fiber, mat, vann etc Anonymous poster hash: 97690...fa2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #19 Skrevet 5. november 2014 Nei, det synes jeg ikke. Tisser mye da fordi jeg drikker endel vann, men har alltid gjort nr to veldig sjeldent. Men det er bra Anonymous poster hash: 0b824...77d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #20 Skrevet 5. november 2014 5-10 ganger om dagen så driter jeg. Det varierer fra faste fine kabler til sprutbæsj. Anonymous poster hash: 0b3a4...6bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå