Tømmerhøgger'n Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Jeg vil så veldig gjerne slutte med snusen, men det er så tungt! Motivasjonen er der, men det er allikevel så vanskelig å la være å legge snusen under leppa. Spesielt etter måltider eller når man skal konsentrere seg veldig om noe. Har noen andre av dere sluttet med snus, og hvordan klarte dere det?
Gjest Bud Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Brukte en boks general hver dag i 11 år, sluttet på dagen. Det er noe av det verste jeg har vært med på. Altså, matforgiftning og beinbrudd er verre, dog over en kort periode. Med snusen hadde jeg sterke abstinenser, humørsvingninger og skjelvninger i 2 lange uker, deretter gikk det gradvis (sakte) bedre. Nå, etter ett år er det verste over, men jeg savner fortsatt snusen.
Tømmerhøgger'n Skrevet 5. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2014 Brukte en boks general hver dag i 11 år, sluttet på dagen. Det er noe av det verste jeg har vært med på. Altså, matforgiftning og beinbrudd er verre, dog over en kort periode. Med snusen hadde jeg sterke abstinenser, humørsvingninger og skjelvninger i 2 lange uker, deretter gikk det gradvis (sakte) bedre. Nå, etter ett år er det verste over, men jeg savner fortsatt snusen. Hvordan kom og kommer du deg gjennom suget etter snusen, da? Jeg ser for meg at drops- og tyggisforbruket vil gå kraftig opp for min del. Også må jeg vel prøve å være flink til å rose meg selv for hver snus jeg har lyst på men ikke tar.
skruf Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Da jeg sluttet med snus (på dagen) så syntes jeg den første uka var aller verst, særlig de tre første dagene. Var så rastløs og urolig i kroppen at jeg holdt på å få neller, og humøret var som heksa i Snehvit med kraftig PMS.... Jeg knasket gulrøtter og drakk vann, og løp. Løp til krampa tok meg både på tredemølle (har her hjemme) og i skogen. Løpinga fungerte supert mot rastløsheta og uroen, løp til jeg var helt utmattet og avslappa i kroppen etterpå. 1
Gjest nickandj Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Da jeg sluttet med snus (på dagen) så syntes jeg den første uka var aller verst, særlig de tre første dagene. Var så rastløs og urolig i kroppen at jeg holdt på å få neller, og humøret var som heksa i Snehvit med kraftig PMS.... Jeg knasket gulrøtter og drakk vann, og løp. Løp til krampa tok meg både på tredemølle (har her hjemme) og i skogen. Løpinga fungerte supert mot rastløsheta og uroen, løp til jeg var helt utmattet og avslappa i kroppen etterpå. artig beskrivelse.. Jeg klarte en gang å slutte i 6 måneder. Jeg ble ikke sur og sånn, men jeg ble rett og slett deppa. Livet ga ikke mening lenger. Høres veldig teit ut, men jeg savnet snusen så mye. Nå manner jeg meg opp til et nytt forsøk. Vet ikke selv hvordan jeg skal klare det. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #6 Skrevet 5. november 2014 Jeg kuttet gradvis før jeg sluttet helt. Jeg jobbet hardt for å utsette den første hver morgen, så etterhvert prøvde jeg å utsette den neste og. Til slutt tillot jeg meg bare to hver dag; dagens første (som jeg da ventet så lenge jeg overhodet klarte med) og en rett før leggetid. På et tidspunkt ga jeg meg helt, og har ikke rørt snus siden. Anonymous poster hash: b54da...72c 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #7 Skrevet 5. november 2014 Jeg opplevde også at det hjalp litt å lukte på andres snus når jeg var skikkelig sugen Anonymous poster hash: b54da...72c 1
Ferny Skrevet 5. november 2014 #8 Skrevet 5. november 2014 Haha, bestemte meg for å slutte selv på mandag, og har derfor sluttet å kjøpe snus! Men herregud, plukket akkurat opp en snus fra SØPPELBØTTEN - og ja, stappet den under leppen. Nei.... dette gikk rævva dårlig. 2
Tømmerhøgger'n Skrevet 5. november 2014 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2014 Takk for masse gode svar! Vi prøver å bli gravide, så jeg håper at jeg ikke begynner med snusen igjen etter fødsel. Men frem til jeg blir gravid er det jammen vanskelig å klare å droppe å kjøpe en ny boks når jeg er tom. Å prøve å utsette lengst mulig høres ut som kan være noe som fungerer for meg. Kanskje også da å skrive opp klokkeslettet for hver snus jeg tar for så å se fremgangen evt. Trur ikke jeg klarer å bare slutte på dagen selv med ønske om graviditet - jeg har ALT for dårlig selvdisiplin...
skruf Skrevet 5. november 2014 #10 Skrevet 5. november 2014 Regner med at du bruker et fast snusmerke, så kan anbefale å bytte merke til noe helt annet enn det du er vant med F.eks mocca mint eller noe helt annet enn den vanlige snusen din.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #11 Skrevet 5. november 2014 Jeg fikk helt fnatt når jeg så at det var SALT i snusen! Fikk helt avsmaken etter det... Ok, holdt meg 15-16 timer eller noe sånt, men ja! Anonymous poster hash: 2e2ef...17b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #12 Skrevet 5. november 2014 Mange har slutta å snuse ved hjelp av damping, eller også kalt e-sigaretter. Så har du mulighet til å trappe ned på nikotinmengda underveis. Slutta selv å røyke med hjelp av damp, og leser støtt om fler og fler som har blitt kvitt nikotinsuget helt etter ei stund med damping. Anonymous poster hash: 184bc...505
Gjest Usminket Skrevet 5. november 2014 #13 Skrevet 5. november 2014 Lurer også på dette, for jeg er like avhengig om ikke mer som deg.. Jeg driter i at snus koster penger, er verdt det.
LA14 Skrevet 5. november 2014 #14 Skrevet 5. november 2014 Jeg begynte med den nikotin frie snusen Onico. Da lurer du hjernen og den trur den får nikotin og abstinensene blir ikke så ille...i hvert fall ble de ikke d for meg. Brukte Onico i 14 dager før jeg kuttet helt. Lykke til med snus slutten :D
Gjest Usminket Skrevet 5. november 2014 #15 Skrevet 5. november 2014 Jeg begynte med den nikotin frie snusen Onico. Da lurer du hjernen og den trur den får nikotin og abstinensene blir ikke så ille...i hvert fall ble de ikke d for meg. Brukte Onico i 14 dager før jeg kuttet helt. Lykke til med snus slutten :D Hvor får man kjøpt den?
skruf Skrevet 6. november 2014 #16 Skrevet 6. november 2014 Hvor får man kjøpt den? Tror du får kjøpt den på de fleste dagligvarebutikker og kiosker som Narvesen
Gjest Bud Skrevet 6. november 2014 #17 Skrevet 6. november 2014 Hvordan kom og kommer du deg gjennom suget etter snusen, da? Jeg ser for meg at drops- og tyggisforbruket vil gå kraftig opp for min del. Også må jeg vel prøve å være flink til å rose meg selv for hver snus jeg har lyst på men ikke tar. Gikk opp 10 kg på kort tid...
The Kitten Skrevet 6. november 2014 #18 Skrevet 6. november 2014 Jeg har kuttet ned fra 1 boks daglig til 2 bokser i uken. Det jeg gjorde var å tenke på hvor mye jeg sparer og overføre pengene til en egen sparekonto. Nå overfører jeg 400 kr i uken som utelukkende går til ferier og reiser. Jeg har ingen planer om å slutte helt, for snus er jo så godt!
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #19 Skrevet 6. november 2014 Anbefaler deg å slutte å snuse nå mens leken er god. Jeg har snust porsjonsnus i 5 år. I påsken som var bestemte jeg meg for å slutte pga jeg blødde i tannkjøttet hver dag uten å ha vært borti med noe, gjorde vondt å pusse tennene, ekkel ånde, tannkjøttet trakk seg opp på venstre side der jeg brukte å ha snusen, der er også tanna nesten helt gjennomsiktig og missfarget gul. Ser helt forferdelig ut, og andre siden viser det nesten ingenting. På den tiden kjøpte jeg og leilighet og var nødt til å spare penger, og var bare vondt å snuse i slutten, men følte en slags svimmelhet og ble tørr i kjeften, følte det eneste som hjalp var å snuse så fikk jeg heller ha vondt. Men så begynte det å blø mens jeg snuste……. var vel det som skulle til for at jeg klarte å slutte. Begynnte å drikke mye vann og kaffi i stedet for. Kjøpte inn masse god mat, tapasmat, biff middager i ukedagene, fikk en helt ekstrem matlyst på mat og vin. Vet ikke om jeg kan si jeg sparte så mye penger i begynnelsen, gikk opp rundt 12 kilo sikkert den første måneden og har holdt meg der. Etter å ha bodd i leiligheten en stund og munnen ble nokså fin igjen, hadde jeg en periode nå i høst hvor jeg var veldig stresset og tenkte at jeg kjøper en snusboks, tar 1-2 snus og gir resten av snusboksen til venninna mi. Ble først dritkvalm og fikk helt avsmak, tenkte at dette gjør jeg aldri igjen. En uke senere da jeg ble stresset igjen bommet jeg en snus i av og til av en venninne. Så har det ballet seg på igjen…. Men mat og vin interesse er det som hjelper meg med å holde det i sjakk nå…. Ønsker deg lykke til Anonymous poster hash: b51a8...414
LA14 Skrevet 6. november 2014 #20 Skrevet 6. november 2014 Hvor får man kjøpt den? Der de selger vanlig snus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå