Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har konto og har kjøpt en del på Ebay.
Hørte akkuratt om Amazon, er det akuratt det samme som ebay bortsett fra navnet?

Hva er forskjellen og hvilken er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestilte mye fra Amazon før (10 år siden), men sluttet da de begynte å innføre portosoner. At det ble kjempedyrt å sende til Norge pga at vi er utenfor EU. Etter det sluttet jeg helt å handle der. Mulig det er endret nå da, dette er lenge siden. Da jeg handlet der, var det stort sett bare bøker og noen få filmer/tv-serier der, det var hovedsakelig en netthandel for bøker.

Jeg handler stort sett bare på ebay. Hvis det er en eller annen sjelden bok som jeg ikke får tak i andre steder, går jeg selvfølgelig til Amazon. Men det hører til svært sjeldne tilfeller.

Anonymous poster hash: da046...8c2
Skrevet

Amazon er større fra "ordentlige" butikker, mens eBay har mest butikker fra privatpersoner, mye asiatisk masseprodusert og derfor billigere. Amazon føler jeg er mer seriøst og lettere å kjøpe f.eks bøker fra. Jeg sjekker alltid begge steder om jeg skal kjøpe en spesifikk ting :)

Anonymous poster hash: 5576d...eb6
Gjest BabyBlue
Skrevet

Når det gjelder bøker og musikk sjekker jeg ALLTID ebay først. Folk sier at amazon liksom er go to butikken, men ofte finner man samme greie til en mye billigere pris på ebay, spesielt med tanke på frakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...