Gå til innhold

PCOS, ung og redd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 18 år, snart 19, og har fått påvist PCOS. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal gå, og hva jeg skal gjøre. Jeg vett jeg er ung, og har mange år på meg, men jeg klarer ikke å bare "glemme" at jeg har et problem, et veldig vondt problem.. I forhold til hva jeg fikk vite etter jeg fikk påvist sykdommen, så har jeg en liten sjanse på å bli gravid, og da jeg spørte om det var liten sjanse til å bli gravid hvis jeg prøvde prøverør, sa legen at det kunne være at dette heller ikke ville funke. Søsteren min har samme diagnose, hun er 38 og har prøvd så og si alt, x antall ganger uten noen virkning.

Jeg skal nå ta en 6-års studie etter vgs, og jeg kan ikke bli gravid mitt opp i studiene, men jeg vet da ikke om jeg bør vente med å prøve til etter studiene? Jeg vet jeg bør vente, se om jeg får kjæreste osv, men tenk om jeg venter, og "muligheten slipper forbi"? Unger er det mest fantastiske i denne verden, og det er det største ønske jeg har. Jeg har stått på egne føtter i 1 år, og har bodd for meg selv. Jeg vet at å få barn er mye tøffere en det kan se ut som, men tenk hvis jeg ikke prøver før om noen år, så har jeg mistet muligheten for å bli gravid?

Søsteren min begynte å prøve å få barn allerede da hun var 24 år, og prøvde i flere år med alle muligheter, til ingen nytte. Hun har to fosterbarn nå, og hun sier hun er utrolig glad for den familien hun har nå, men skulle ønske at hun kunne hatt sitt eget barn.

Noen råd? Noen som har vært i noen lunde samme sitasjon?

Anonymous poster hash: 2dfcb...792

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk vite at jeg hadde PCOS når jeg var 24, ble gravid innen 9 måneder når jeg var 26, og fikk en frisk liten en når jeg var 27. Hadde ikke behov for noe hormoner eller annen hjelp. :)

Nå vet ikke jeg hva legen har sagt er grunnen for at han mener at du har så liten sjans for å bli gravid, er du veldig overvektig, mange cyster? Jeg hadde vel rundt 8 på den ene eggstokken og rundt 10 på den andre og legen sa ikke at det var problematisk, hun sa det at når jeg ville bli gravid så måtte jeg kanskje bruke noe hormoner men det slapp jeg og. Det skal ganske mye til for faktisk å ikke kunne bli gravid. HAr du menstruasjon?

Anonymous poster hash: 8fba2...2d6
Skrevet

De fleste med PCOS blir gravide, på en eller annen måte. Det er langt i fra den verste diagnosen å få med tanke på å få barn. De fleste trenger bare hormontabletter. Noen trenger prøverør.

Anonymous poster hash: cb0b0...0d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...