AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 For seks år siden fikk jeg et magevirus da jeg var på ferie i utlandet. Etter det har jeg slitt med IBS og at jeg aldri blir mett. Jeg blir bare kvalm, for så å bli sulten igjen kort tid etterpå. Før dette mageviruset ble jeg mett som vanlige folk. Legene finner ingenting galt med stoffskiftet og ingen funn på gastroskopi. Jeg hadde en time med ernæringsfysiolog på sykehuset og fikk da beskjed om at jeg spiser sunt, men at jeg spiser litt mye. Jeg vet at jeg spiser mye, men jeg klarer ikke slutte å spise når det kjennes ut som at kroppen skriker etter mat. Av forskjellige årsaker har jeg hatt flere fastleger de siste årene, men jeg føler ikke at noen av dem er særlig interessert i åhjelpe meg. Jeg er så vanvittig lei av å konstant være sulten, eller kvalm. Jeg har forsøkt lavkarbo, men det hjalp ikke. Jeg spiser ikke godteri, brus eller hvetemel. Hva kan jeg prøve? Er det andre som sliter med det samme? Anonymous poster hash: 90aa1...763
Blossomgirl Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Det har noe med leptinnivåene dine å gjøre. Det er det som skjer med veldig overvektige mennesker også. Når man mister den metthetsfølelsen så er det eneste som kan stoppe deg, at magen blir overfull! Et tips er å bevisst gå inn for å krympe magesekken, lettere sagt enn gjort. Spis mer fiber - prøv noe som heter Dr Gray intestinal cleanse. Det er en slags rens som renser tarmene, men som inneholder masse fiber som gjør at du blir skikkelig mett.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Jeg blir ikke mett av fiber engang... Kan ikke legene se eventuell leptinmangel på blodprøvene? Jeg forsøker jo i perioder å spise så lite som jeg normalt burde, men det er slitsomt når magen rumler og jeg blir så sulten så jeg sklir ut etter noen måneder. Det virker ikke som om magesekken krymper noe i de periodene. Anonymous poster hash: 90aa1...763
Gjest Heartbeat Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Har legene sjekket at det ikke er noe feil med appestaten? Noen kan jo ha et avvik der som gjør at man ikke føler metthetsfølelse
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå