Gå til innhold

Deprimert uke 4

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mine deprisjoner kommer i rykk og napp, og somregel går de over etter 1-2 uker. Da kan jeg finne på noe dumt, (ulovelig å snakke om her), for ut følelsene mine og det går over igjen. Men nå går det ikke over uansett hva jeg gjør. Sliter mye med søvnen, og uansett hvor mye jeg sover blir jeg aldri utvilt og når jeg er våken vil jeg bare sove for da slepper jeg å tenke. Selv om jeg bare har mareitt er det bedre. Tankene og dagene er så utrolig tunge. Prøver virkelig å gjøre ting som gjør meg glad men den "gladeheten" går over før den rekker å komme, noe som ikke pleier å skje, eller har skjedd tidligere. Er helt matt og orker ikke snakke noe på skolen. Prøver gjøre meg usynelig selv om jeg responderer og smiler når folk snakker til meg starten jeg aldri eller deltar i en samtale. Føler jeg bare det står "oppmerksomhet" i pannen min.

Jeg tar 3 året påbygg og sliter veldig med det også nå. Vil ha fem i alle fag, men det ser veldig dårlig ut nå. Har veldig forståelsessfull rektor og de sier at jeg bare må tenke på meg selv og ikke karakterene, og er glad jeg møter opp. Jeg hadde ikke tenkt å få noe fravær heller, men nå er jeg oppe i 1 dag 20 timer allerede. Det har jeg fått de siste ukene!

Jeg går til DPS men føler meg ikke tatt seriøst. Akkurat nå kunne jeg bare ha ønsket meg en innleggelse. Men tør jo ikke spørre om slik hjelp. Skjønner ikke at de ikke skjønner. Før fikk jeg det alltid får å komme meg etter en hendelse, men da bodde jeg en annen plass. Her driter de i meg og det virker som at jeg må være psykotisk for å få en innleggelse over 1-2 dager på akutten. Akutten hjelper ikke. Jeg trenger sårt en pause fra alle, hele omverdenden og kun fokusere på meg selv. I tilegg bor jeg hjemme, så får ikke mye "fred".

Jeg må klare å fullføre skolen, siden jeg går om igjen allerede for 3 gang. Så å slutte er ikke et anternativ. Å dele opp over to år kan være et, for jeg lurer egentlig på, hvem er det som klarer å studere noe høyere med slike problemer?

har blant annet sterk sosial angst, og ønsket mitt er å jobbe med mennesker liksom. Nå er jeg redd for neste høst allerede, for at jeg ikke skal ha noe gjøre...

.. hva skal jeg gjøre? Noen som har tips?

Anonymous poster hash: 5f7ad...a5c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har kommet fantastisk langt på skolen, og det er kjempebra at du vil fullføre. Det er synd at du føler DPS ikke tar deg alvorlig, for det burde de absolutt gjøre. Om du ikke har spurt om innleggelse, prøv! De er der for å hjelpe, men de kan ikke se hvor vondt du har det og det du formidler til din behandler har alt å si.

Lykke til med alt!

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva man skal si da jeg, for at de skal forstå? de vet jo at jeg har det helt forferdelig :/

Anonymous poster hash: 5f7ad...a5c
Skrevet

Det her var omtrent som å lese om meg selv, bare at jeg ikke går på skole. Har også droppet ut av påbygg to ganger.

Har også perioder på 1-2 uker der jeg er langt nede, og når jeg kommer "tilbake" får jeg sug i magen etter å gjøre noe galt.

Send melding om du vil prate :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...