AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Er det lurt å nevne hullene i cv`en min i søknadsteksten, og forklare de for evt. arbeidsgiver? F.eks vinkle det litt positivt, som at "jeg derfor er enda mer motivert på å vise arbeidsinnsats og komme meg i jobb" osv..? Anonymous poster hash: 98d99...935
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Søknaden skal være på maks én side, helst rundt 3/4 side. Du vil mest sannsynlig ikke ha plass til å beskrive disse hullene. Dette er jo et brev hvorfor de skal velge akkurat deg, og begynne med unnskyldninger gir bare et dårlig inntrykk. En unnskyldning skal aldri være et førsteinntrykk. Helt ærlig, jeg syns du virker desperat etter jobb når du skriver det på denne måten. Hvis du er interessant for arbeidsgiver, blir du kalt inn uansett og da vil det komme på banen på et jobbintervju. Anonymous poster hash: 57d83...b89
Sandie Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Det finnes vel ingen regler for dette. Gjør det du synes er best. Hvis det er snakk om store og/eller mange hull hadde jeg nok nevnt det men holdt det kort og tatt resten på et evt.intervju eller telefon. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Jeg har også to hull i CV og er arbeidssøker nå. Jeg har ikke nevnt det i søknaden, men oppført i CV som: tid - tid: Ute av arbeidslivet grunnet XXX Jeg sendte tre søknader på søndag og ble oppringt fra en av arbeidsgiverne i dag og skal på intervju i morgen, så det er håp for oss Anonymous poster hash: 0aaa9...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #5 Skrevet 8. november 2014 Med mindre forklaringen er at du har vært "lat", så kan du fint skrive forklaringen i CV. Kvinner som har fått barn og vært hjemme med dem, langtidssyk med behandling osv. Det er mange ting som skjer i livet som ikke nødvendigvis skjer på riktig tidspunkt. Du må føle litt på hvordan du legger det frem, spesielt hvis det er noe arbeidsgiver kan frykte at vil utgjøre et problem. Søknaden skal bare fortelle hvorfor du er den beste kandidaten og hva du vil gjøre i stillingen. Den skal være kort! Lag gjerne en CV på to sider (maks) med et tekstfelt til utfyllende forklaring av innholdet i stilling, studie og hull. CV er fortid og søknad fremtid.Anonymous poster hash: 8aad0...745
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #6 Skrevet 8. november 2014 Jeg har også to hull i CV og er arbeidssøker nå. Jeg har ikke nevnt det i søknaden, men oppført i CV som: tid - tid: Ute av arbeidslivet grunnet XXX Jeg sendte tre søknader på søndag og ble oppringt fra en av arbeidsgiverne i dag og skal på intervju i morgen, så det er håp for oss Anonymous poster hash: 0aaa9...9f9 Arbeidsgivere setter stort sett pris på ærlighet og selvinnsikt.Anonymous poster hash: 8aad0...745
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå