AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Hei! Jeg jobber alene på SFO da kommunen ikke har nok økonomi til å sette inn flere voksne. På det meste har jeg rundt 14 - 15 elever, samt elever som ikke liker hverandre i det hele tatt. Har noen små konflikter i løpet av en uke. Har elever fra 1 - 4 klasse der det er både jenter og gutter. På skolen fins det gymsal, musikkrom, datarom, bibliotek, sløydsal og kunst og håndverk rom. Hva kan jeg finne på på de forskjellige rommene? Kunne gjerne tenkt meg noen aktiviteter/ ting di må gjøre siden det er en del uro i gruppa. Di faste rutinene: Først spiser vi mat, så får de leke seg fritt inne (mens jeg rydder opp igjen på kjøkkene) så går vi ut å er ute til de blir hentet, der de også får leke seg fritt. Har med meg 2 - 3 elever vær dag til å ordne til maten, rullerer på dette for vær dag. Så jeg lurer på om det er noen som kan komme med noen gode aktiviteter vi kan finne på? Nå som det også går mot jul, hva slags aktiviteter evt hva kan di lage? Har tenkt på at di skal lage julekort, men hadde vært morro om de kunne laget noe som de evt kunne gidd bort i julegaver. Anonymous poster hash: 3d827...975 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Gymrom: ulike leker som haien kommer, rødt lys, sura/sisten, stiv heks. Musikkrom: høre på musikk, danse (feks blime), avslapningsøvelser til rolig musikk, prøve ulike instrument? Ellers: ulike prosjekt som går over tid feks: lage avis, lage film. perling, ansiktsmaling, papirbretting, høytlesning, maling, baking, spille spill (gå på runde). Går an å feks sette opp lister der barna kan velge mellom to aktiviteter.Anonymous poster hash: f58d6...d30
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 http://www.sfonett.no/showarticleListByTag.aspx?tag=AktivitetAnonymous poster hash: f58d6...d30
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Du jobber på SFO og spør her om aktiviteter? Hallo! LES DEG OPP på emnet, du sier det er konflikter ... OK Hva skaper samhold? Hva skaper VENNSKAP og ikke minst- hva skaper TRIVSEL???? dette er alle våre barn, du skal ikke vurdere å skifte jobb? Anonymous poster hash: 8d3a4...d14
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 makan til udugelighet der ute, blir helt OPPGITT Anonymous poster hash: 8d3a4...d14
Gjest Fayme Skrevet 5. november 2014 #6 Skrevet 5. november 2014 Ha juleverksted! Var noe av det koseligste vi gjorden på skolen min, du kan ha noe å enkelt som å lime ting, glitter osv på syltetøykrokker og ha fint rødt tøy på lokket, og kanskje bake små sjokoladeboller med kokos på til å ha inni?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #7 Skrevet 5. november 2014 Jeg reagerer på at det er lov å være alene med så mange barn, må man ikke være minst to i tilfelle det skulle oppstå noe? Også er de alene ute når du rydder? Jeg har ikke noen grunn til å klage over vår SFO skjønner jeg... Flott at du vil gi barna flere aktiviteter! Bare bruk fantasien eller hør med barna om de har noen forslag. Barn i den alderen kan være med på planlegging og gjennomføring. Ellers så finnes det sikkert mye på nett også. Anonymous poster hash: 27053...379
AryaUnderfoot Skrevet 5. november 2014 #8 Skrevet 5. november 2014 Høres ikke holdbart ut. Men om du har litt ressurser ville jeg søkt på pinterest.com på feks "arts and crafts kids" osv. er så UTROLIG mye kult og enkelt dere kan lage.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #9 Skrevet 6. november 2014 Siden du er alene, kan du bare slå fra deg aktiviteter, da det alltid vil være noen som ikke ønsker å delta, og du kan ikke være mer enn ett sted om gangen. Anonymous poster hash: 19486...d4b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå