AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Hos oss er den fra 9-14. Syns faktisk det er litt lenge. Er hjemme i permisjon nå og kunne tenke meg at barnet hadde kortere dager. Hvordan er det hos dere?Anonymous poster hash: dcd74...acb
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 9:30 - 15:00. Anonymous poster hash: 8f854...636 2
Tante-Sofie Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Fra 10.00 - 13.30, men den har liten praktisk betydning. Det er helt greit å levere senere/hente tidligere, den verste konsekvensen er at man må levere barnet der de andre er på tur.
^^Belle^^ Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Vi må levere innen klokken 9 om ungene skal være med på tur. Ellers er det helt fritt frem egentlig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Våre må være levert innen 09.30. Kan hente de når som helst. Anonymous poster hash: 84f2a...433
GammelKaktus Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Så lenge jeg leverer lillegutt til kl 0930, så spiller det ingen rolle om jeg henter kl. 1230. Det viktigste er at de blir levert sånn at de blir med på turer og slikt.
Gjest chiki Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Må levere senest 8.15 om hun skal ha frokost, viss ikke må hun være der til kl9. Kan hente fra kl13 og utover. Kan sikkert levere senere og hente tidligere om vi avtaler det:)
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Hos oss er kjernetiden 10-14. Skal de spise frokost må de være i så god tid at de når å bli ferdige til kl 9. Skal de være med på samlingsstund må de være der til kl 9.Anonymous poster hash: fb44d...352
kokkos Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Hos oss ønsker de at barna er levert til 9:30, noen ganger tidligere på turdag. Er litt usikker på når kjernetida slutter, to-tida? Har prøvd å spørre om når de foretrekker at jeg henter (når jeg har anledning til å hente ekstra tidlig), for meg ser det nemlig ut til å bli litt uro hvis jeg kommer midt i andre måltidet, men svaret var "ikkeno problem, kom når du vil".
Melodiana Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 Hos oss skal barnet leveres før frokost som er kl. 8:15. Barnehagen skal varsles om barnet hentes før kl. 14. Dette med tanke på turer og andre aktiviteter. Dermed er det snakk om kjernetid 8:15-14:00.
Lou Salome Skrevet 4. november 2014 #11 Skrevet 4. november 2014 10-15. Gjelder egentlig bare på torsdager (som er turdag).
TrickyCicci Skrevet 4. november 2014 #12 Skrevet 4. november 2014 9:30-14:30 her. Ikke noe problem med andre tidspunkter, men da ber de om at vi gir beskjed, i tilfelle de skal på tur el.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #13 Skrevet 4. november 2014 Kjernetiden hos oss er 10-14. De er kjempe flinke til å si fra hvis de skal på turer/teater o.l, for da må de som regel møte senest 9.30. Hente kan vi stort sett gjøre når vi vil, så lenge de ikke er på tur, men selv da er de som oftest tilbake kl 14, hvis ikke får vi spessiel beskjed. Men kommer jeg før ettermiddagsmaten kl 14.30 blir som regel barna sinte på meg, for de vil være lenger.... Anonymous poster hash: 44bf5...0d6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #14 Skrevet 4. november 2014 Her er det 10-14. 0930 på turdag. Jeg har levert senere og jeg har hentet etter et par timer, de sier ingenting på det. Men hvis man skal levere etter klokka ti så må du gi beskjed, sånn i tilfelle tur osv. Men det er ikke verre enn at du leverer der du er..Anonymous poster hash: cfbfb...036
Kara W Skrevet 4. november 2014 #15 Skrevet 4. november 2014 Vi har kjernetid 9:30-14:30. Det er som regel ikke noe problem å hente utenom dette, men de ansatte ønsker at man viser hensyn og prøver å ikke forstyrre aktivitetene. Sitter alle barna stille og maler er det fint om du ikke braser inn og roper "Hei, gullet, nå er mamma her!" og begynner å kaste rundt på barnet, liksom. Det betyr også at en voksen ikke nødvendigvis tar seg tid til å prate med deg, slik de kan gjøre utenom aktiviteter. Og ikke minst, for barnets del er det fint om de får tatt del i aktvitetene, både for det sosiale og for læringens del.
Vera Vinge Skrevet 4. november 2014 #16 Skrevet 4. november 2014 De har ikke kjernetid hos oss. Men om jeg skulle levere etter 10, ville jeg sagt fra. Dersom jeg skulle ha levert senere, og avdelingen var på tur, ville han blitt med en av de andre avdelingene i bhg i stedet (men om det hadde blitt senere enn 10, hadde jeg nok heller bare hatt ham hjemme, siden jeg er i permisjon). Før 14 er det ingen vits for meg å hente, fordi mitt barn gjerne sover to timer. Men hvis man gir beskjed mtp tur, skjønner jeg ikke problemet med å hente tidlig. Mange sier jo også at det ofte er lettere for barnet å hentes tidlig enn å leveres sent (selv har jeg ikke merket problemet med det første heller, da).
Lillemini Skrevet 4. november 2014 #17 Skrevet 4. november 2014 Hos oss må vi kun si ifra om vi kommer etter 10, men så lenge vi sier ifra kan vi levere når vi ønsker. Og hente kan vi jo også gjøre når vi vil, syns det er merkelig at det er restriksjoner på det enkelte steder. :/
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #18 Skrevet 4. november 2014 kjernetid fra 9-14 - synes egentlig det skulle vært fra 9.30. var det før, men de kutta ut. frokost fra 8-8.30 - synes det er kort tid - de kunne gjerne hatt det fra 8-9. Anonymous poster hash: a169e...104
Rararara Skrevet 4. november 2014 #19 Skrevet 4. november 2014 Hos oss er kjernetida fra 9-15. Frokosten er ferdig kl 0815, så da er alle ferdige til å gå på tur kl 09. Jeg henter gjerne tidlig når jeg får det til og da spør jeg ofte enten under levering eller på telefon om det passer at jeg henter/ om de er i nærheten. Ofte er det kanskje faste turdager med turer det kan være stas å være med på. Kan du ikke finne ut av det, eller ta en samtale med barnehagen om hvilke tidspunkt det kan passe å hente om du vil hente tidlig? Jeg er ganske sikker på at de har forståelse for at du vil ha kortere dager når du har permisjon.
Veggdyret Skrevet 4. november 2014 #20 Skrevet 4. november 2014 Her er kjernetiden 10-14, men så lenge de har fått beskjed på forhånd så legger de til rette for at man kan komme og gå akkurat når man vil. Sen levering varsles på samme linje som sykdom/fravær; enten SMS eller ved henting dagen før. Tidlig henting varsles samme morgen. Ikke noe problem i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå