enavdem Skrevet 3. november 2014 #1 Skrevet 3. november 2014 Hei. Jeg har nylig startet på p-piller. Akkurat runda 1 mnd. Da jeg starta på p - piller var det pga råd fra lege pga probl. med min forrige prev. ( p-ring). Jeg hadde satt inn en ny ring (noen dager gammel bare ) da jeg fikk dette rådet og fikk beskjed om at jeg kunne ta den ut å starte rett på p-pillene. Dette gjorde jeg, og jeg ventet 2 uker med samleie for sikkerhetsskyld. Nå som jeg har blitt ferdig med mitt første brett ( 4 dager siden ), men så er det slik at jeg ikke har fått mensen enda. Har lest at det kan ta 3-4 før du får blødning, men jeg sitter her og er litt bekymret for jeg ser ingen tegn til mensen. Hatt litt magesmerter, i bunnen (det som er vanlig), men ellers ingenting som normalt ( symptomer jeg ellers får..) Kan det hende at jeg er gravid, eller har jeg bare ustabil mens siden det er første gang, har jeg mista mensen? Skjønner det virker litt sånn ''første gang på pilla panic''- oppførsel , men jeg er urolig ...
alabaster Skrevet 3. november 2014 #2 Skrevet 3. november 2014 Tror ikke det er uvanlig å miste mensen/ikke få blødning hver pause på p-piller - har du fortsatt vedlegget som fulgte med pakken, så du kan se om det står noe på dine? Jeg går på Yasminelle og ganske sikker på at det står der. 3-4 dager er vanlig tid før mensen, men det hender jo den er forsinket noen dager - og særlig når du er redd for at den ikke kommer! Hvis det fortsatt går noen dager, kan du jo ta en graviditetstest for å utelukke, men høres ut som du har gjort alt riktig. Jeg tror du kan ta det med ro
enavdem Skrevet 3. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2014 (endret) I vedlegget mitt så står det ''Bortfallsblødningen starter vanligvis to til tre dager etter siste tablett... ''. Det står også '' Dersom kombinasjons-p-pillene har blitt tatt slik beskrevet i pkt. 4.2, er det lite sannsynlig at kvinnen er gravid... ''. Kombinasjonspiller, er det bare et annet ord for p-piller eller er det en type p-pille? Endret 3. november 2014 av enavdem
enavdem Skrevet 3. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2014 Tror ikke det er uvanlig å miste mensen/ikke få blødning hver pause på p-piller - har du fortsatt vedlegget som fulgte med pakken, så du kan se om det står noe på dine? Jeg går på Yasminelle og ganske sikker på at det står der. 3-4 dager er vanlig tid før mensen, men det hender jo den er forsinket noen dager - og særlig når du er redd for at den ikke kommer! Hvis det fortsatt går noen dager, kan du jo ta en graviditetstest for å utelukke, men høres ut som du har gjort alt riktig. Jeg tror du kan ta det med ro I vedlegget mitt så står det ''Bortfallsblødningen starter vanligvis to til tre dager etter siste tablett... ''. Det står også '' Dersom kombinasjons-p-pillene har blitt tatt slik beskrevet i pkt. 4.2, er det lite sannsynlig at kvinnen er gravid... ''. Kombinasjonspiller, er det bare et annet ord for p-piller eller er det en type p-pille?
alabaster Skrevet 3. november 2014 #5 Skrevet 3. november 2014 Regner med det er de pillene vedlegget hørte til - noe annet ville vel vært litt merkelig? Jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for, men hvis du er bekymret kan det vel være greit å ta en test, bare så du får litt ro i tankene? Vet det er lett å lese mye i det om man er litt forsinket, men det er jo sånt som skjer innimellom. Det kan jo hende kroppen ikke er helt i balanse med de nye pillene enda .
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #6 Skrevet 3. november 2014 Hvilken pille går du på? De fleste p-pillene som krives ut i dag er kombinasjonspille. Anonymous poster hash: d778c...aa4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå