Gå til innhold

Overmedisinering i psykiatrien- Skoleoppgave

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Holder på med en oppgave som omhandler overmedisinering i psykiatrien. Lurer på om noen har peiling angående gode sider å se etter, gjerne forskningsresultat ol, eventuelt egne erfaringer?

(Litt usikker på om dette er rett side å spørre på, flytt gjerne dersom det skulle være tilfelle..)

Endret av Mango
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilken del av psykiatrien du vil se på, men jeg har lest en del om medisinering i forbindelse med depresjon. Der har det jo vært mye diskusjon de siste tiårene, etter at SSRI ble introdusert som "lykkepiller", og at dette har ofte blitt skrevet ut ganske ukritisk. Om dette er interessant, kan du blant annet ta en kikk her:

Inappropriate prescribing

Proportion of antidepressants prescribed without a psychiatric diagnosis is growing

Medicalizing unhappiness

Skrevet

Tusen takk, det skal jeg se nærmere på. :)

For denne gang så blir det ikke så veldig i dybden på ett område, men mer generelt rundt problematikken.

Skrevet

Vet ikke om det har relevans, men de skrev ut lithium (i ganske høye doser) til meg fordi jeg var "bipolar".
Kastet de bak sofaen og 4 nye psykologvurderinger etterpå har jeg ingen diagnoser.

Tør ikke tenke på hvordan jeg hadde blitt om jeg faktisk hadde tatt de..

Anonymous poster hash: 0ad20...9d4
Skrevet

PS: Har også fått vival av fastlegen siden jeg var 11 år gammel.

Anonymous poster hash: 0ad20...9d4
Skrevet

Hvis du spør her, får du mange rare og ugyldige svar.

De fleste diskusjoner om medisinering i psykiatrien her, ender med at halvparten forteller om onde psykiatere og livsfarlige medisiner.

Det er veldig langt fra virkeligheten.

Anonymous poster hash: ffd03...c39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...