Gå til innhold

Balsammetoden?


Gjest earlgrey

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey

Tenkte å prøve den. Bruker nå wen rensebalsam, men den er jo halvtom etter 4 vask! Blir dyrt i lengden :P

Noen som vet om man kan bruke hvilken som helst balsam? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte å prøve den. Bruker nå wen rensebalsam, men den er jo halvtom etter 4 vask! Blir dyrt i lengden :P

Noen som vet om man kan bruke hvilken som helst balsam? :)

Nei, du må ha en balsam uten silikon og SLS, som ikke er bra for håret. Anbefaler deg lockig.se, der kan du finne absolutt alt du trenger å vite om balsammetoden.

Jeg har selv kun vasket håret med Neutral balsam, som ikke har noen av de "dårlige" stoffene i seg, i snart to år og har aldri følt behov for sjampo. Håret mitt er blitt mye mykere. Men i mitt tilfelle må jeg kjøpe meg en balsam som gir enda litt mer fukt, fordi Neutral-balsamen er en såkalt "vaskebalsam" som fjerner alt av smuss og oljer, men etterlater håret litt for tørt for min smak. Men det er forskjellig for alle hvordan håret reagerer på de forskjellige anbefalte balsamene da.

Og jeg vet ikke om dette kommer av balsammetoden, men håret mitt bruker mye lengre tid på å bli fett nå. Jeg kan lett gå 3-4 dager uten å vaske det hvis jeg ønsker det.

Anonymous poster hash: c767b...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Nei, du må ha en balsam uten silikon og SLS, som ikke er bra for håret. Anbefaler deg lockig.se, der kan du finne absolutt alt du trenger å vite om balsammetoden.

Jeg har selv kun vasket håret med Neutral balsam, som ikke har noen av de "dårlige" stoffene i seg, i snart to år og har aldri følt behov for sjampo. Håret mitt er blitt mye mykere. Men i mitt tilfelle må jeg kjøpe meg en balsam som gir enda litt mer fukt, fordi Neutral-balsamen er en såkalt "vaskebalsam" som fjerner alt av smuss og oljer, men etterlater håret litt for tørt for min smak. Men det er forskjellig for alle hvordan håret reagerer på de forskjellige anbefalte balsamene da.

Og jeg vet ikke om dette kommer av balsammetoden, men håret mitt bruker mye lengre tid på å bli fett nå. Jeg kan lett gå 3-4 dager uten å vaske det hvis jeg ønsker det.

Anonymous poster hash: c767b...c13

Oi genialt!

Tok det lang tid før du merket at du kunne gå lengre uten å vaske håret?

Jeg har vasket håret med balsam en ukes tid nå, har hittil vasket annenhver dag, men målet er å vaske det hver 3-4 :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte balsammetoden i rundt 2 mnd. Håret ble veldig sundt og fint, men jeg måtte fremdeles vaske det annenhver dag. Det hjalp dessverre ikke mot fett hår for meg. Men verdt et forsøk :) man skal vist gi det minst 6 mnd før håret blir mindre fett, men jeg var nok ikke tålmodig nok. det skle litt ut for meg i sommerferien. For meg ble det også litt for omstendelig da det tok veldig lang tid å vaske håret med balsam. Jeg er fan av korte dusjer :P men jeg brukte balsamen til rema. Husker ikke hva den het, men den kostet 8-9 kr. Prøvde noen forskjellige, og det var den som gjorde håret mitt renest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

balsammetoden er det bare å bruke kun balsam i dusjen? er det noen "regler" på hvor ofte/sjeldent man da må vaske håret med balsam?



Anonymous poster hash: 5680f...df8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dårlig metode. Det blir for mye fett og for lite rensing for håret, noe som kan gjøre at det gror mye lus og flass :)

Endret av Cowboy Lotte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...