Gå til innhold

Gallestein!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har flere gallesteiner og har nå hatt anfall 3 dager på rad. Noen sterkere enn andre. Er det da på tide å få den fjernet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt heller en lege enn en haug av uprofesjonelle her.

Anonymous poster hash: 433a4...31b
  • Liker 1
Skrevet

Au, au, au! Føler med deg, det er helt grusomt!

Ta kontakt med legen din så du får i gang utredning. Det vanlige er å starte med UL av galle og galleveien, i noen tilfeller utføres det ERCP (søk opp på google) for å gjerne dem, i noen tilfeller fjerner de gallen fullstendig via operasjon

Anonymous poster hash: 2ecf8...7c3
  • Liker 1
Skrevet

ja! har du tatt undersøkelser? ultralyd og MR... og så bør du få smertestillende av legen din mens du venter på operasjon

• Liker 1
Skrevet

Jeg har legetime på onsdag og har vært på ultralyd for over 1 år siden. Der ble det påvist fult av gallesteiner. Får høre hva legen sier, men håper på operasjon da smertene er for jævlige:/

Skrevet

Kan du si noe om hvordan smertene er? Jeg hadde noen uforklarlige smerter i magen når jeg var tenåring. Det hjalp ikke med paracet og de timene de varte kunne jeg ikke gjøre annet enn å ligge å vri meg i smerte i senga. Har i senere tid lurt veldig på hva det var.

Anonymous poster hash: 69f6a...893
Skrevet

Kan du si noe om hvordan smertene er? Jeg hadde noen uforklarlige smerter i magen når jeg var tenåring. Det hjalp ikke med paracet og de timene de varte kunne jeg ikke gjøre annet enn å ligge å vri meg i smerte i senga. Har i senere tid lurt veldig på hva det var. Anonymous poster hash: 69f6a...893

Det kan vise seg på forskjellige måter, men når du først har hatt gallesteinanfall, får du det igjen. Hvis du søiser for mye mat, eller fet mat.

Det jeg opplevde var at jeg hadde smerter under høyre ribbein, i korsryggen og opp mot høyre skulder/nakke. Veldig ekkel følelse, men hvor vondt det er kommer jo an på str på gallesteinene osv.

Jeg hadde så vondt at jeg gråt, men ikke så vondt som det vondeste under fødselen. Blodpropp er dog vondere enn begge deler jeg har opplevd, men du har sikkert ikke opplevd blodpropp, så det er ikke så lett for deg å vite.

Legene konstaterte gastritt, men ultralyd viste gallesteiner. Da jeg var liten fikk jeg ofte vondt samme stedet, men det har vært diffuse smerter (nesten som under menstruasjon), særlig etter jeg spiste fet fisk. Er overbevist om at det også var gallestein.

Til trådstarter: be om voltaren stikkpiller.

Anonymous poster hash: 275b9...45e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...