AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #21 Skrevet 12. november 2014 Har allerede kredittkort og debitkort i samme bank. Så den er grei. Anonymous poster hash: 918b9...fc5
QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. november 2014 #22 Skrevet 12. november 2014 (endret) Diskusjonen fører ingen vei, jeg er helt uenig. Du valgte ut søppelmat som eksempel, men like billig søppelmat finner man i Norge. Skal man ha ordentlig mat, mener jeg at prisen er akkurat den samme som i Norge, med unntak av biff. Jeg forlater tråden. Endret 12. november 2014 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #23 Skrevet 12. november 2014 Når jeg så overskriften tenkte jeg å si at jeg ville tatt med rundt to tusen til shipping, da det er mye fint å finne.... 12000?? Vel, mine erfaringer i Florida forsvant fort i lommerusk jeg brukte Et tips da: Forvent å bruke tid på Victoria Secret... Anonymous poster hash: 6c380...1e7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #24 Skrevet 12. november 2014 Diskusjonen fører ingen vei, jeg er helt uenig. Du valgte ut søppelmat som eksempel, men like billig søppelmat finner man i Norge. Skal man ha ordentlig mat, mener jeg at prisen er akkurat den samme som i Norge, med unntak av biff. Jeg forlater tråden. Man har ikke mer riktig bare fordi man truer med å forlate en tråd. Du kan gjerne komme med eksempler istedenfor å furte. Det spørs jo hva man spiser, men generelt sett er det mye lettere å spise god mat ute til en billig peng i forhold til Norge. Også etter tips. Anonymous poster hash: 15f68...45b 4
JHF Skrevet 12. november 2014 #25 Skrevet 12. november 2014 Man har ikke mer riktig bare fordi man truer med å forlate en tråd. Du kan gjerne komme med eksempler istedenfor å furte. Det spørs jo hva man spiser, men generelt sett er det mye lettere å spise god mat ute til en billig peng i forhold til Norge. Også etter tips.Anonymous poster hash: 15f68...45b Min erfaring fra Texas og California er at en middag på en grei restaurant kommer fort på ca 70-90 dollar for 2 hovedretter, litt drikke (alkohol) og tips. Selvfølgelig kan en spise mye dyrere, men skal en spise mye billigere, blir det mer fastfood/søppelmat. 1
JHF Skrevet 12. november 2014 #26 Skrevet 12. november 2014 Jeg skal til Florida med familien i påsken. Har ikke vært i USA før, så er ikke så vant med prisnivået der borte. Foreldrene mine dekker opphold og måltider for oss. Har hittil spart opp 6500 kr, og tenkte å spare i alle fall 6000 til. Vil 12 500 kr være nok? Jeg har planer om å shoppe en del, og ellers skal vi på alligatorsafari.Anonymous poster hash: 918b9...fc5 Det går alltid mer penger til shopping enn en har tenkt, da en finner utrolig mye fine og litt anderledes ting i USA :-) Spesielt amerikanske merker er billigere. Jeg ville i alle fall hatt med meg $2000 til shopping og attraksjoner. Spesielt for attraksjoner må en nesten regne med norske priser,
Guybrush Skrevet 12. november 2014 #27 Skrevet 12. november 2014 Min erfaring fra Texas og California er at en middag på en grei restaurant kommer fort på ca 70-90 dollar for 2 hovedretter, litt drikke (alkohol) og tips. Selvfølgelig kan en spise mye dyrere, men skal en spise mye billigere, blir det mer fastfood/søppelmat. Det finnes mellomting mellom de kostbare fine restaurantene og fastfood vettu Men om du går i turistområdene og de stedene hvor prisene er høye er det ikke merkelig at det blir endel dyrere. Her er snittprisene for Texas: Meal for 2, Mid-range Restaurant, Three-course 54.50 $ (dette er inkludert drikke og tips). De rimeligste ligger på 45 og de dyreste ligger på 60. Om du da er vant til å betale 70-90 dollar for kun 2 hovedretter og drikke vil det tilsi at du enten har vært på veldig kostbare steder eller steder som har en kvalitet godt over det som er ansett som en gjennomsnittlig god restaurant. Gatekjøkkenmat derimot koster i Texas i snitt 6.99 for en hel meny.
Guybrush Skrevet 12. november 2014 #28 Skrevet 12. november 2014 Diskusjonen fører ingen vei, jeg er helt uenig. Du valgte ut søppelmat som eksempel, men like billig søppelmat finner man i Norge. Skal man ha ordentlig mat, mener jeg at prisen er akkurat den samme som i Norge, med unntak av biff. Jeg forlater tråden. Modent - Olive Garden er søppelmat faktisk? Du sammenligner altså disse restaurantene med Macdonalds og dets like ? Jeg vil vel påstå at sammenlignen passer bedre opp mot Egon, TGI Fridays og Big Horn Steakhouse for å nevne noen. Typiske mellomklasse restaurantkjeder. Og prisforskjellen? Ca halvparten av hva det koster i Norge. Jeg kan skjønne at det er lett å bli grinete når noen fremlegger beviser på at dine påstander ikke stemmer, men det er ingen skam i å lære av sine feil. Siden du nevner biff kan du jo ta en titt på Yelp for florida. De fleste restauranter der har jo menyene med priser liggende ute. Et kjapt søk på de som har minst 4 av 5 stjerner og fungerer som gode steakhouse gir priser på 16 dollar for biffer med tilbehør som koster rundt 250 kroner på en helt vanlig "napoli/milano/cicilia/napolitana" og hva de nå ikke heter alle de billigste restaurantene som serverer biff her til lands. Skal du på big horn øker vel prisen opp til rundt 300 kroner. Prisforskjellene på drikke er enda høyere. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. november 2014 #29 Skrevet 12. november 2014 (endret) Jeg skrev "Med unntak av biff", noe som betyr at det er billigere i USA. Jeg er ikke enig i det du sier. Endret 12. november 2014 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #30 Skrevet 13. november 2014 Jeg skrev "Med unntak av biff", noe som betyr at det er billigere i USA. Jeg er ikke enig i det du sier. ...Hvor mange ganger har du spist ute i Florida? Anonymous poster hash: e553a...320 Anonymous poster hash: e553a...320 1
JHF Skrevet 13. november 2014 #31 Skrevet 13. november 2014 Det finnes mellomting mellom de kostbare fine restaurantene og fastfood vettu Men om du går i turistområdene og de stedene hvor prisene er høye er det ikke merkelig at det blir endel dyrere. Her er snittprisene for Texas: Meal for 2, Mid-range Restaurant, Three-course 54.50 $ (dette er inkludert drikke og tips). De rimeligste ligger på 45 og de dyreste ligger på 60. Om du da er vant til å betale 70-90 dollar for kun 2 hovedretter og drikke vil det tilsi at du enten har vært på veldig kostbare steder eller steder som har en kvalitet godt over det som er ansett som en gjennomsnittlig god restaurant. Gatekjøkkenmat derimot koster i Texas i snitt 6.99 for en hel meny. Det plassene jeg er vandt til å gå på er helt ordinære gjennomsnittlige restauranter utenfor de verste turistområdene, alt i fra Steakhouses, tex-mex til sjømat. Vanlige priser, som jeg husker det er, ca $5-10 for forrett, tilsvarende for dessert og hovedretter ofte fra $15 og oppover,Alkoholholdig drikke fra $3-4 og oppover. Hva som da blir klassifiert som mid-range i oversikten vet ikke jeg for å få så lavt snitt vet ikke jeg. 1
*Emma* Skrevet 13. november 2014 #32 Skrevet 13. november 2014 Jeg er helt enig i at det er MYE billigere å spise ute i USA (Florida) enn det er her hjemme. Men jeg tror ikke det er så mye som 50-60% billigere. Jeg har bodd ett år i Florida, og vært der på ferie 4 eller 5 ganger etterpå. Forskjellen i prisnivået synker jo finere restauranter man velger. Velger du en kjederestaurant ala TGI eller OliveGarden for eksempel så er forskjellen i pris stor sammenliknet med TGI og Egon hjemme. Går du derimot på en litt finere restaurant (med hvite duker og "sølvbestikk") så er det fortsatt billigere enn en tilsvarende restaurant hjemme - men da er forskjellen ikke så stor. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor dere fortsetter å diskutere priser på mat i denne tråden. Lag en egen. Trådstarter sier helt tydelig at hun skal på ferie med foreldre, og at de betaler reise, opphold og mat for henne. Det eneste hun skal spare opp selv er lommepenger til shopping. Og da tror jeg du kommer veldig langt med 10.000kr Kanskje har du til og med penger til over når du drar hjem Særlig om du velger å handle på ett outletmall og ikke de vanlige kjøpesenterne. Om Guess-klokka de er fra fjorårets kolleksjon eller årets spiller vel liten rolle I hvert fall når den da koster 100$ istedenfor 2.000 NOK. Kos deg på tur. Florida er fantastisk. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #33 Skrevet 13. november 2014 Jeg er helt enig i at det er MYE billigere å spise ute i USA (Florida) enn det er her hjemme. Men jeg tror ikke det er så mye som 50-60% billigere. Jeg har bodd ett år i Florida, og vært der på ferie 4 eller 5 ganger etterpå. Forskjellen i prisnivået synker jo finere restauranter man velger. Velger du en kjederestaurant ala TGI eller OliveGarden for eksempel så er forskjellen i pris stor sammenliknet med TGI og Egon hjemme. Går du derimot på en litt finere restaurant (med hvite duker og "sølvbestikk") så er det fortsatt billigere enn en tilsvarende restaurant hjemme - men da er forskjellen ikke så stor. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor dere fortsetter å diskutere priser på mat i denne tråden. Lag en egen. Trådstarter sier helt tydelig at hun skal på ferie med foreldre, og at de betaler reise, opphold og mat for henne. Det eneste hun skal spare opp selv er lommepenger til shopping. Og da tror jeg du kommer veldig langt med 10.000kr Kanskje har du til og med penger til over når du drar hjem Særlig om du velger å handle på ett outletmall og ikke de vanlige kjøpesenterne. Om Guess-klokka de er fra fjorårets kolleksjon eller årets spiller vel liten rolle I hvert fall når den da koster 100$ istedenfor 2.000 NOK. Kos deg på tur. Florida er fantastisk. TS her. Takk for godt svar. Vil gjerne presisere at jeg betaler flybillettene selv, men de er betalt!Anonymous poster hash: 918b9...fc5 1
JHF Skrevet 13. november 2014 #34 Skrevet 13. november 2014 Jeg er helt enig i at det er MYE billigere å spise ute i USA (Florida) enn det er her hjemme. Men jeg tror ikke det er så mye som 50-60% billigere. Jeg har bodd ett år i Florida, og vært der på ferie 4 eller 5 ganger etterpå. Forskjellen i prisnivået synker jo finere restauranter man velger. Velger du en kjederestaurant ala TGI eller OliveGarden for eksempel så er forskjellen i pris stor sammenliknet med TGI og Egon hjemme. Går du derimot på en litt finere restaurant (med hvite duker og "sølvbestikk") så er det fortsatt billigere enn en tilsvarende restaurant hjemme - men da er forskjellen ikke så stor. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor dere fortsetter å diskutere priser på mat i denne tråden. Lag en egen. Trådstarter sier helt tydelig at hun skal på ferie med foreldre, og at de betaler reise, opphold og mat for henne. Det eneste hun skal spare opp selv er lommepenger til shopping. Og da tror jeg du kommer veldig langt med 10.000kr Kanskje har du til og med penger til over når du drar hjem Særlig om du velger å handle på ett outletmall og ikke de vanlige kjøpesenterne. Om Guess-klokka de er fra fjorårets kolleksjon eller årets spiller vel liten rolle I hvert fall når den da koster 100$ istedenfor 2.000 NOK. Kos deg på tur. Florida er fantastisk. Noen outleter har også mulighet for å kjøpe rabatthefte til noen få dollar som gir ekstra rabatt. Tanger Outlets har i alle fall denne muligheten.
Guybrush Skrevet 13. november 2014 #35 Skrevet 13. november 2014 Jeg skrev "Med unntak av biff", noe som betyr at det er billigere i USA. Jeg er ikke enig i det du sier. Jeg innser at du ikke vil innrømme at du tar feil. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke forstår poenget med å ha en religiøs tilnærming til sin egen tro å hva prisnivået er i USA i restaurantbransjen - men det er selvsagt din rett å tro at månen er lagd av ost om du så ønsker
Lillesiren Skrevet 13. november 2014 #36 Skrevet 13. november 2014 Mitt tips er å planlegge i forkant hva du har lyst å kjøpe der borte og sjekke prisene på det du har lyst på (Solbriller og klokke er jo forsåvidt en fin start). Det er fort gjort å ende opp med noe som kanskje du eeegentlig ikke hadde så lyst på bare fordi det er dyrere i Norge. Jeg gikk amok på Ralph Lauren Outlet til tross for at stilen min til vanlig ikke finnes sporty casual og heller ikke har kjøpt noe fra merket noensinne før 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #37 Skrevet 16. november 2014 TS her. Har til nå spart opp 8320 kr etter at billettene er betalt. Har enda over fire måneder å spare på, så jeg regner med at jeg kommer til å ha mer enn nok. Skal huske tipset om å kjøpe amerikanske merker. Har bare ett kolli med meg, så er jo grenser for hvor mye jeg kan shoppe. Anonymous poster hash: 918b9...fc5
*Emma* Skrevet 16. november 2014 #38 Skrevet 16. november 2014 Amerikanske merker er definitivt billigst ja. Det er det du sparer penger. Husker jeg tittet på noen Gucci solbriller men de tror jeg faktisk var dyrere der borte enn her, så kjøpte jeg noen fra Ralph Lauren og de kostet jo 'ikke noe'. Samme med Tommy Hilfiger og Guess feks. Dyrt i Norge- helt average i USA
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå