AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #1 Skrevet 3. november 2014 Jeg skal til Florida med familien i påsken. Har ikke vært i USA før, så er ikke så vant med prisnivået der borte. Foreldrene mine dekker opphold og måltider for oss. Har hittil spart opp 6500 kr, og tenkte å spare i alle fall 6000 til. Vil 12 500 kr være nok? Jeg har planer om å shoppe en del, og ellers skal vi på alligatorsafari. Anonymous poster hash: 918b9...fc5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #2 Skrevet 3. november 2014 Glemte å si vi skal være der i 10 dager.Anonymous poster hash: 918b9...fc5
Teethgrinding Skrevet 3. november 2014 #3 Skrevet 3. november 2014 Det er litt, men ikke vanvittig mye billigere i USA.
sweg Skrevet 3. november 2014 #4 Skrevet 3. november 2014 lol, ja. Tok med meg 7000 til New York, brukte kun 4000. Tviler på at Florida er dyrere og et sted der du i det hele tatt kommer til å bruke SÅ mye penger på shopping og slik. Med mindre du er ute etter sånn typ collection-klær og vesker som koster 5000 kr pr. plagg.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #5 Skrevet 3. november 2014 Jeg har planer om å kjøpe Ray-Ban solbriller og ny klokke. Dette vil jo trekke litt opp? TSAnonymous poster hash: 918b9...fc5
sweg Skrevet 3. november 2014 #6 Skrevet 3. november 2014 Holder massevis med 6500 altså Men selvfølgelig, er jo greit å ha litt ekstra på f.eks en annen konto da det er svært lett for andre å tømme kontoen din om de først får tak i bankkortet ditt. Heller sats på å overføre penger til deg selv om du trenger det der Det som er billig der, er jo stuff fra Apple som f.eks. Mac. Da bør du spare siden de koster rundt 1000-1200 dollar.
Guybrush Skrevet 3. november 2014 #7 Skrevet 3. november 2014 Forvent ca 50-60 prosent av norske priser med tanke på mat, drikke, restauranter, opplevelser etc.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. november 2014 #8 Skrevet 3. november 2014 Forvent ca 50-60 prosent av norske priser med tanke på mat, drikke, restauranter, opplevelser etc. Da forventer man for mye. Mat koster det samme som i Norge, øl ute er litt billigere, 50 kroner. TS skulle ikke bruke penger på mat uansett
Guybrush Skrevet 3. november 2014 #9 Skrevet 3. november 2014 (endret) Da forventer man for mye. Mat koster det samme som i Norge, øl ute er litt billigere, 50 kroner. TS skulle ikke bruke penger på mat uansett Du kan umulig snakke om samme USA som jeg prater om Jeg forventer selvsagt at man holder seg unna turistfellene. Bigmacindexen er eksempelvis ikke helt på bærtur for å sammenligne prisnivå mellom land. Den legger seg dog på 35-40 % av norsk prisnivå, som nok vil være litt lavere enn hva jeg selv har erfart. Endret 3. november 2014 av Guybrush
*Emma* Skrevet 9. november 2014 #10 Skrevet 9. november 2014 Florida er billig. Om du i tillegg velger outlet-Malls istedenfor 'vanlige butikker' er det enda billigere. Særlig om du handler amerikanske merker. Nike. Converse, Guess, Michael Kors er typiske merker som er dyre her hjemme men billige der. På outlet kjøpte jeg siste jeg var det blant annet: Nike Shox til ca 380kr Converse 320kr Klokke fra Guess 700kr Ballerinasko fra Michael Kors 250kr
Gjest constance90 Skrevet 9. november 2014 #11 Skrevet 9. november 2014 Macy har også merkevarer til billig priser, dog litt abnen kvalitet osv. De produserer billig for også amerikanere med minstelønn skal ha råd. Betalte rundt $400 for en MK klokke i miami, rayban ligger vel på $200-300. Så du har mer enn nok, men det er masse fristelser så jeg ville spart mer
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. november 2014 #12 Skrevet 10. november 2014 Du kan umulig snakke om samme USA som jeg prater om Jeg forventer selvsagt at man holder seg unna turistfellene. Bigmacindexen er eksempelvis ikke helt på bærtur for å sammenligne prisnivå mellom land. Den legger seg dog på 35-40 % av norsk prisnivå, som nok vil være litt lavere enn hva jeg selv har erfart. Hvilket sted ute spiser du ute der, som det er så mye billigere for mat, enn i Norge?
The Kitten Skrevet 11. november 2014 #13 Skrevet 11. november 2014 Bedre å ha med seg for mye enn for lite. Kjøp sokker i USA. De har mye bedre kvalitet enn de norske. Ellers er det ikke sikkert du kommer til å kjøpe så mye klær. Du finner for det meste sommerklær i Florida, men personlig har jeg god erfaring med å kjøpe bukser i USA.
Guybrush Skrevet 11. november 2014 #14 Skrevet 11. november 2014 Hvilket sted ute spiser du ute der, som det er så mye billigere for mat, enn i Norge? Jeg kan spørre deg om det samme med motsatt fortegn. Olive Garden er kanskje litt kommersielt men mange liker jo restaurantene over dammen. Ikke det rimeligste men ikke dyrest heller. http://www.olivegarden.com/menu-listing/dinner Eksempler på gjennomsnittspriser i Miami (legg merke til at dette er gjennomsnitt og at man lett kan finne alternativer 10-20 prosent rimeligere også) Meal, Inexpensive Restaurant 13.00 $ Meal for 2, Mid-range Restaurant, Three-course 60.00 $ Combo Meal at McDonalds or Similar 6.70 $ Domestic Beer (0.5 liter draught) 3.50 $ Imported Beer (0.33 liter bottle) 4.00 $ Cappuccino (regular) 3.41 $ Coke/Pepsi (0.33 liter bottle) 1.57 $ Water (0.33 liter bottle) 1.37 $ Du kan jo tipse meg hvor du får kjøpt 3-retter for 2 på kurant restaurant til 360 kroner inkludert drikke og tips her til lands samt 80 kroner for rimelig restaurantmåltid (middag ikke lunch) med drikke. Samt 21 kroner for en halvliter øl eller 10 kroner for cocacola på spisested 1
Chizue Skrevet 11. november 2014 #15 Skrevet 11. november 2014 Hvilket sted ute spiser du ute der, som det er så mye billigere for mat, enn i Norge? Mat i florida er faktisk ganske billig Da amerikanere har en annen "matkultur" enn oss, så er det billigere å spise ute, enn å lage hjemme. Spørs jo selvfølgelig hvor du spiser, en michelin restaurant er nok en god del dyrere enn en vanlig. -Bodde i Orlando i 1 år, led ingen nød.. Men man bør huske på at man tipser når man spiser ute. Det samme gjelder om du drar til en bar ^^
Chizue Skrevet 11. november 2014 #16 Skrevet 11. november 2014 Jeg skal til Florida med familien i påsken. Har ikke vært i USA før, så er ikke så vant med prisnivået der borte. Foreldrene mine dekker opphold og måltider for oss. Har hittil spart opp 6500 kr, og tenkte å spare i alle fall 6000 til. Vil 12 500 kr være nok? Jeg har planer om å shoppe en del, og ellers skal vi på alligatorsafari.Anonymous poster hash: 918b9...fc5 OBS! Ha med ekstra kort, flere steder i USA har svindlere tatt i bruk skimming utstyr. Ei venninne som var der nå nylig ble frastjålet flere tuser kroner på Target... Hvor i Florida skal dere? ^^
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #17 Skrevet 12. november 2014 TS her. Takk for alle tips! Foreldrene mine dekker måltider så det trenger jeg ikke tenke på. Ikke slik å forstå at jeg løper til min far om jeg har lyst på en is, men i all hovedsak trenger jeg ikke tenke på det. Tror jeg satser på minst 10 000 og skal huske et ekstra kort. Er det tryggere å handle med kredittkort der? Sørger selvfølgelig for å betale ned før rentene begynner å løpe. Anonymous poster hash: 918b9...fc5
Gjest Badabing Skrevet 12. november 2014 #18 Skrevet 12. november 2014 Miami er dyrt, synes jeg, og spesielt på South Beach. Men da er det jo snakk om at det er et turiststed med høyere priser. Ofte legger de på 15% av prisen for mat/drikke til gratuity også. Det er nesten umulig å si hvor mye penger du skal ha med deg når man ikke vet hvor mye du skal shoppe. Klær er selvfølgelig mye billigere. Levi's-bukser koster som regel under 50 dollar. Sko er også billig. Og hvilken klokke tenker du å kjøpe? De klokkene jeg har kjøpt i USA har som regel kostet ca 60% av norsk pris. Så det er selvfølgelig mye å spare, men pengene kan fly fort om man tenker seg at det er så billig der.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #19 Skrevet 12. november 2014 Har ikke bestemt meg for klokke, men det blir helt klart en merkeklokke. Anonymous poster hash: 918b9...fc5
Guybrush Skrevet 12. november 2014 #20 Skrevet 12. november 2014 TS her. Takk for alle tips! Foreldrene mine dekker måltider så det trenger jeg ikke tenke på. Ikke slik å forstå at jeg løper til min far om jeg har lyst på en is, men i all hovedsak trenger jeg ikke tenke på det. Tror jeg satser på minst 10 000 og skal huske et ekstra kort. Er det tryggere å handle med kredittkort der? Sørger selvfølgelig for å betale ned før rentene begynner å løpe. Anonymous poster hash: 918b9...fc5 Et tips er å eksempelvis ha et kredittkort fra samme bank som du har forbrukskonto. Da kan du hver morgen overføre en viss sum du ser for deg å benytte før du går på shopping. Og om noe da skulle skje vil de kriminelle kun få tappet den summen du har satt inn. Og du har full kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå