Gå til innhold

Singelmat

Fremhevede innlegg

Gjest TomKrus
Skrevet

Dette temaet er vel nesten obligatorisk her. I dag hadde jeg lyst på biff til middag. Lenge siden sist, og med grunn også, da det ikke er noe jeg har lyst på hver dag. Men så var det denne ekstra biffen i pakken da. Er det bare par som spiser slikt kjøtt? Kan ikke en singel nyte et slikt måltid uten å måtte spise det to dager på rad?

Noen single damer der ute som er sulten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips:

*Frys ned den andre biffen.

*Kjøp biff i kjøttdisken og kjøp bare en

*Spis vanlig biff den første dagen og lag noe annet av den andre biffen.

*Invitèr en kompis på middag (kanskje han gjengjelder tjenesten en annen gang).

*Spis biff på restaurant.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Grandiss har kommet i små porsjoner! Nå må dere single slutte med den klaginga! :fy:

Gjest TomKrus
Skrevet
Grandiss har kommet i små porsjoner! Nå må dere single slutte med den klaginga! :fy:

Grandisen har alltid kommet i singelporsjoner. Kanapéversjonen forsto jeg aldri.

Skrevet
Dette temaet er vel nesten obligatorisk her. I dag hadde jeg lyst på biff til middag. Lenge siden sist, og med grunn også, da det ikke er noe jeg har lyst på hver dag. Men så var det denne ekstra biffen i pakken da. Er det bare par som spiser slikt kjøtt? Kan ikke en singel nyte et slikt måltid uten å måtte spise det to dager på rad?  

Noen single damer der ute som er sulten?

Liker den medium stekt jeg :sjarmor:, og tar med vin jeg. Når serverer du?

Skrevet

I ferskvaredisken kan du få akkurat så mye eller lite kjøtt som du vil. Flere butikker (Ica, Ultra og SmartClub bl.a.) selger enkeltbiffer innpakket også.

Skrevet

Kjøp løvbiff!! Nam nam med chips, berne og salat!

ang. singelmat: Pytt i panne er godt har jeg funnet ut :wink:

Skrevet
Grandisen har alltid kommet i singelporsjoner. Kanapéversjonen forsto jeg aldri.

Den er kanskje beregnet på de single jentene? Eventuelt for de jentene som er sammen med sånne som deg, og som har lyst på litt pizza de også? :wink:

Gjest Poirot
Skrevet

Fryseren er min beste venn.

Lag større porsjoner og frys ned, tar ikke lenger tid når man uansett er i gang.

Gjest Poirot
Skrevet

:hoho:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Hehe...den tanken har faktisk slått meg og. Tenkte det bare var meg som spiste mye.. :oops:

Skrevet

Bra for meg at jeg liker å lage mat fra scratsch da! Synes jo at single mennesker bør passe på å spise gode luncher og middager hver eneste dag.

Er ingen unnskyldning at dere ikke er 2.. :-? Sett opp ukemenyer eller noe. Grandiosa bør ikke være en vane :ler:

Fryseren er et godt tips ja. Både brød, kjøtt, opphakkede grønnsaker osv. kan enkelt tas frem og tines.

Sukk...av og til hadde det vel vært stilig å lage middagen sammen med en mann som faktisk kunne lage mat..ikke bare en som sitter i stuen og venter på ferdig middag.

Men alene-middager foran TV'n, duger for meg :)

Skrevet

:hoho:

Enig... :roll:

Skrevet

Jeg er ekstremt dårlig på å gidde å lage skikkelig middag bare til meg selv.....

Ikke fordi det er umulig, for som mange allerede har sagt så er det meste fryser-vennlig, men fordi det er sååå kjedelig!! Også er det mye kjedeligere å sitte å spise en god middag alene, det blir liksom mer "mat", ikke kos om dere skjønner.

bortsett fra det så er jeg mer pastamenneske jeg da, og der har de faktisk kommet med mye som er en posjons.

Nei, går nok mest i brødmat og salater hos meg, ihvertfall på sommern.

Middag Tommern? :wink::kyss:

Gjest *Fiona*
Skrevet

Go Fjordland!!!

Stå i butikken og handle inn i familiestørrelser, tusle hjem og bruke en million små plastposer til de lusne porsjonene mine, måtte tine og koke og dele opp og steke og... neeeeeeeei.

Fjordland, kyllingfileter (for de kan du variere så mye med), Grandis og ellers brød og yoghurt. Kjedelig, ja. Men man må jo ha mat.

Redningen er salatbaren i kantina på jobben, der får jeg vel i meg det mest næringsrike gjennom hele dagen. (Det er mest kjipt når guttungen er hos meg, han har i tillegg alltid vært kresen - tidligere kunne jeg lage til oss to i det minste, men det er ren sløsing nå for tida. Det er jo grenser for hvor mye mat en har råd til å kaste...)

Matkos er sammen med noen - biff er kjipt å lage bare til seg selv. Slenger meg på med en flaske rødvin til jeg også, så kan du ha skikkelig middagsselskap - UTEN par :ler:

I min kontaktannonse (hvis jeg trodde på sånt) skulle det stått: Mann ønskes; morsom, intelligent, trofast, liker å lage mat...

:wink:

Skrevet

Jeg ender stort sett opp med en eller annen form for pasta, salat .. eller noe med kyllingfilet - når jeg lager mat bare til meg.. (men det er jo godt det så) :sjarmor:

Når barna er hjemme .. blir det en helt annen sak.. da skal det lages til en "bataljon".. - så det hender jo det blir litt rester da..

Gjest Anonymous
Skrevet

Det gjelder mange sorter matvaner. Skal du ha gulost, så er det kjempestykker.

Kjedene har som oftest store forpakninger .

Skrevet
Det gjelder mange sorter matvaner. Skal du ha gulost, så er det kjempestykker.

Kjedene har som oftest store forpakninger .

Del dem i to og frys ned den ene delen.

Forøvrig holder gulost seg i måneder i kjøleskapet om du har en skikkelig boks fx.

Butikkene selger også små pakker - i skiver.

Skrevet

Matkos er sammen med noen - biff er kjipt å lage bare til seg selv. Slenger meg på med en flaske rødvin til jeg også, så kan du ha skikkelig middagsselskap - UTEN par :ler:

Jeg var single i 2,5 år og bodde helt alene. Jeg hadde romantiske middager for meg selv jeg. Fant ut at det var best å gjøre det beste ut av situasjonen. Lagde biff med alt tilbehør, hadde vin til og stearinlys og koste meg kjempemasse ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...