Matt Gilmore Skrevet 19. juli 2004 #1 Skrevet 19. juli 2004 1. Er 10 min for lenge om man bare har et veldig normalt grunnlag (lite soling, men litt ute i sola i blant) og aldri har vært i solarium? 2. Må man ha slike lure brilledingserier, eller er det ingen fare uten? 3. Hvor ofte er det greit å gå i solarium? Ellers regner jeg med det bare er å putte på penger og slenge seg inni dingsen? Det finnes nemlig ingen instruksjoner der jeg har tilgang på solarium...
Gjest Gjesta Skrevet 19. juli 2004 #2 Skrevet 19. juli 2004 1) 10 mins er relativt kort.. jeg rekker ikke bli brun på det.. og har ganske norsk hud. 2) bær ha briller ja, mange som solskader seg i øynene uten 3= norsk kreftforening anbefaler max 12 ganger i året. Husk solfaktor 15! brun deg heller litt saktere.
Matt Gilmore Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2004 Takk for svar! Bør man ha solfaktor i solarium altså? Det var jeg ikke klar over. Hadde lett hoppa inni uten jeg. Hvor får man tak i slike briller? Har ikke solfaktor engang! Huff...
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2004 #4 Skrevet 19. juli 2004 Husker engang for lenge siden jeg så to bilder av to gamle damer. Den ene damen jobbet på rismarkene i Asia ett eller annet sted, og hadde gjort det hele livet. Varmt og hett er der nede, det vet vi jo. Hun brukte en bredbremmet hatt mot solen hele livet. Den andre kvinnen var like gammel, indianer. Hun var også utendørs det meste av livet og i samme slags klima, med sommer og sol det meste av tiden. Forskjellen på disse to kvinnene var påtagelig. Den Asiatiske kvinnen hadde knapt en rynke, mens indianerkvinnen hadde et rutenett i hele ansiktet. Det er solstrålene som gjør oss gamle.....
Matt Gilmore Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2004 Det er solstrålene som gjør oss gamle..... Men det er kjipt å være single til man er gammel, bare for å slippe unna med få rynker og kanskje dra litt mer når man er 60-70... Da vil jeg heller være lykkelig gift for lenge siden.
Gjest Gjesta Skrevet 19. juli 2004 #6 Skrevet 19. juli 2004 Hvor får man tak i slike briller? Har ikke solfaktor engang! Huff... Se etter en sånn automat der hvor du skal ta solarium. ("Brun og blid" har det hvertfall..) Clea
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2004 #7 Skrevet 19. juli 2004 og du: prøv ti min først du... jeg bruker aldri solkrem i solarium, (men alltid ute) men starter ganske pent for å se om jeg blir brent eller ei.
pusur Skrevet 19. juli 2004 #8 Skrevet 19. juli 2004 Jeg har hørt at du ikke skal bruke vanlig solkrem i solarium, men egne kremer som er beregnet for solariums-soling. Og ellers er soling i solarium frarådet med hensyn til den økte faren for hudkreft. -pusur-
dreamy Skrevet 19. juli 2004 #9 Skrevet 19. juli 2004 Jeg har sluttet å ta solarium, men tok før og da lå jeg mer enn 10 min. hver gang. Men kanskje det er lurt å prøve 10 min. første gang, da ser du om du tåler det Jeg var veldig nøye med å smøre meg med en god fuktighetskrem etter soltimen..
Gjest Ethereal Skrevet 20. juli 2004 #10 Skrevet 20. juli 2004 Den typen jenter som går etter om du er solariumsbrun eller ikke, er sannsynligvis ikke den typen jenter som er ute etter å gifte seg med deg, for så å leve i et langvarig ekteskap...... Prøv heller selvbruningskrem, i første omgang for ansiktet. Tipper endel av herreseriene også har det. Sjekk for eksempel ut herreserien til Clarins, Shiseido eller Lancome i parfymeri. Det er ikke flaut å bry seg om huden sin! Sola gjør deg ikke bare rynkete og gammel (det er forøvrig UVA-strålene som er verst, og det er den typen solariumsrør gir mest av), men ødelegger faktisk arvestoffet i cellene, og kan føre til hudkreft. Lite attraktivt, spør du meg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå