vannm75 Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 (endret) må bare lufte litt meninger og tanker. Foreldra mine har inntil nylig kun ett barnebarn (jenta mi): søstera mi, fødte nettopp tvilllinger (gutter) etter en litt komplisert dramatisk, og prematur fødsel. Alt går foreløpig bra. Stolte besteforeldre, og jeg er en gla onkel. Som seg hør og bør, fikk vi bilder av de nyfødte guttene på en sånn bilde deling sak. Dette var nytt for meg , så jeg sendte noen bilder av jentungen min, til besteforeldra og søstera. Men da mente mamma at det burde e ikke ha gjort, og at e måttte ringe å si unnskyld, fordi jeg sendte bilder av jentungen min, i en vanskelig og sårbar tid. jeg ville bare glede og dele bilder. Men ho mente at e gjordet det vanskelig, og at søss ble litt "såra". E bor i en annen landsdel med jentungen, så besteforeldra ser jentungen min kun par ganger i året, om feriene. Det jeg lurer på er om det er jeg som over reagerer og er hårsår, eller skal e ikke bry meg om kritikken fra mamma. Endret 2. november 2014 av vannm75 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 bare ring til søstra og hør om hun faktisk har blitt såret og så ta det derfra...? Har hun blitt såret så vil hun forklare hvorfor og du kan evt beklage. Hvis hun ikke har blitt såret kan du snakke og le litt med henne i stedet. Anonymous poster hash: 638ca...85f 11
cherry blossomed. gone. Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 æ bor i en landsdel. dette var søtt og morsomt. koselige famileproblemer.
Gjest Malanthor Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 Fra mitt standpunkt forstår jeg ikke hvorfor søsteren din skulle bli såret over dette i det hele tatt. Lider hun av fødselsdepresjon eller noe slikt? Hvis du først skal stille et sprm kan du jo gi utfyllende informasjon så man kan få svart. 2
Chloe- Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 De nybakte foreldrene delte første nyfødtbilde av sine premature barn, og du svarte med å legge ut bilde av din egen pode? Ja, det syns jeg var upassende! Syns alikevel ikke det er noe å "unnskylde". Dumt gjort, fort glemt. 18
minister-mio Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 Ser ikke at du skal be om unnskyldning for å ha sendt noen bilder av den stolte kusina 3
vannm75 Skrevet 2. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2014 hehe, ja det kan du si conaitre...i ifølge mamma tok e litt glansen fra hennes fødsel og tvillingene med å sende bilde av jnetungen min... og siden ting fortsatt var usikker rundt han ene , om han vil få varige men, så mente ho at d ikke var passende av meg å sende glade smilende bilder av jentungen min... og nei, jeg har ikke fått snakka med søstera mi enda, ble litt satt ut av beskjeden fra mamma, som e snakka med i tlf...
Chloe- Skrevet 2. november 2014 #9 Skrevet 2. november 2014 hehe, ja det kan du si conaitre...i ifølge mamma tok e litt glansen fra hennes fødsel og tvillingene med å sende bilde av jnetungen min... og siden ting fortsatt var usikker rundt han ene , om han vil få varige men, så mente ho at d ikke var passende av meg å sende glade smilende bilder av jentungen min... og nei, jeg har ikke fått snakka med søstera mi enda, ble litt satt ut av beskjeden fra mamma, som e snakka med i tlf... Jeg skjønner bare ikke hvorfor du delte bilde av ungen din, midt oppi den kritiske fasen. 13
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #10 Skrevet 2. november 2014 Teit å sende bilde av ditt større barn når du får tilsendt bilder av en nyfødt. Ville kanskje beklaget og sagt att du ikke tenkte deg omAnonymous poster hash: 56920...896 8
Kvist Skrevet 2. november 2014 #11 Skrevet 2. november 2014 Nyfødtbilder svarer man på med oh-ing og ah-ing over søte små, gratulasjoner og lykkeønskninger. Og ikke så mye mer enn det. I hvertfall ikke med skryt/bilder/historier om egne barn. Godt moren din turte å si i fra til deg. Hadde jeg vært søstra di hadde jeg satt pris på en telefon der du snakker om de nye babyene, og nevner at du på ingen måte mente å fornærme noen med dine bilder. 12
vannm75 Skrevet 2. november 2014 Forfatter #12 Skrevet 2. november 2014 Teit å sende bilde av ditt større barn når du får tilsendt bilder av en nyfødt. Ville kanskje beklaget og sagt att du ikke tenkte deg omAnonymous poster hash: 56920...896 ok, ja jentungen min er blitt 7 no..
vannm75 Skrevet 2. november 2014 Forfatter #14 Skrevet 2. november 2014 Teit å sende bilde av ditt større barn når du får tilsendt bilder av en nyfødt. Ville kanskje beklaget og sagt att du ikke tenkte deg omAnonymous poster hash: 56920...896 hehe, akkurat det sa mamma også.. hehe 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #16 Skrevet 2. november 2014 Her må dere snakke sammen. Dette er jo selvfølgelig ikke et problem, siden du handlet i god tro. Anonymous poster hash: 8b03c...700 2
SardintrollReturns Skrevet 2. november 2014 #17 Skrevet 2. november 2014 Jøss, snakker om å lage storm i et vannglass. Jeg skulle skjønt reaksjonen om ungen var dødfødt eller alvorlig syk, da trenger man ikke bilde av andres velskapte unger, men hva som er så galt med å sende når alt har gått bra, begriper jeg ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #18 Skrevet 2. november 2014 De nybakte foreldrene delte første nyfødtbilde av sine premature barn, og du svarte med å legge ut bilde av din egen pode? Ja, det syns jeg var upassende! Syns alikevel ikke det er noe å "unnskylde". Dumt gjort, fort glemt. Jeg skjønner bare ikke hvorfor du delte bilde av ungen din, midt oppi den kritiske fasen. Teit å sende bilde av ditt større barn når du får tilsendt bilder av en nyfødt. Ville kanskje beklaget og sagt att du ikke tenkte deg omAnonymous poster hash: 56920...896 Jeg skjønner hva dere mener og er enig i at det hadde sett rart ut om noen delte et bildet av sine nyfødte babyer på facebook og folk i kommentarfeltet begynte å dele bilder av sine unger, men her forstår jeg det mer som at ts har fått tilsendt bilder av folk som bor langt borte og har tenkt "så hyggelig, jeg skal svare tibake med bilder fra meg" mer som en gest. At man deler livet til og fra med hverandre. Det er i hvertfall slik jeg forstår det. Men ts, du kan jo sende en melding eller mail til søsteren din og bare skrive at det var ikke meningen å være frekk med å sende bildet av datteren din, du ville bare dele et bilde av en stolt kusine som gleder seg til å se fetterene sine. Anonymous poster hash: 51d6e...df3 12
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #19 Skrevet 2. november 2014 Jøss, snakker om å lage storm i et vannglass. Jeg skulle skjønt reaksjonen om ungen var dødfødt eller alvorlig syk, da trenger man ikke bilde av andres velskapte unger, men hva som er så galt med å sende når alt har gått bra, begriper jeg ikke. Hvis du leser kommentarene ser du at det er kritisk og usikkert med ett av barna endaAnonymous poster hash: b0249...8b2 10
vannm75 Skrevet 2. november 2014 Forfatter #20 Skrevet 2. november 2014 Jeg skjønner hva dere mener og er enig i at det hadde sett rart ut om noen delte et bildet av sine nyfødte babyer på facebook og folk i kommentarfeltet begynte å dele bilder av sine unger, men her forstår jeg det mer som at ts har fått tilsendt bilder av folk som bor langt borte og har tenkt "så hyggelig, jeg skal svare tibake med bilder fra meg" mer som en gest. At man deler livet til og fra med hverandre. Det er i hvertfall slik jeg forstår det. Men ts, du kan jo sende en melding eller mail til søsteren din og bare skrive at det var ikke meningen å være frekk med å sende bildet av datteren din, du ville bare dele et bilde av en stolt kusine som gleder seg til å se fetterene sine. Anonymous poster hash: 51d6e...df3 ja du forstår rett.. bildene ble ikke lagt ut på nettet, men via sms... icloud...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå