Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til Brussel i desember. Ankommer torsdagkveld, drar lørdag kveld. Så har ca 1,5 dag til rådighet. Skal dra med min far. Han var der en gang for 20 år siden (og er historieinteressert). Jeg vil kanskje få kjøpt noen julegaver/få julestemning, slappe av/kose meg og spise godt. Men er student så mitt budsjett er ikke sååå høyt. Alle tips til hva vi må se/gjøre, hvor spise/drikke/bo osv er veldig velkomment

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne.

Skal dit i november.

Vil også ha tips.

Skrevet

Kjedeligste byen jeg noensinne har vært i..

Anonymous poster hash: 7b701...409
  • Liker 2
Skrevet

Julemarked på Grote Markt er fint. Manneken Pis, Brussels svar på sinnataggen, må dere se da :) Atomium er en stilig bygning med god utsikt over Brussel.

Ellers ville jeg egentlig tatt toget en halvtime til Antwerpen, mye koseligere by enn Brussel. Litt mer kompakt sentrum, med både Rubens museum og Diamantmuseum. Onze Liewe Vrouwe Katedralen på Grotemarkt og masse koselige butikker rundt der. En liten koselig butikk er Aktowee(eller noe sånt) på Eiermarkt. Dere kan få gratis bykart hos Stadinfo på Grotemarkt.

Er julemarked i Antwerpen også.

God tur!

• 2 uker senere...
Skrevet

Bor i Brussel for tiden jeg. Hva kan jeg si, shopping kan man gjøre i rue neuve som er en stor shopping gate og det er i tillegg 2 kjøpesentere der. Ellers er avenue Louise en shopping gate for litt mer fancy greier. Rundt marked square/groete markt og rundt den hovedveien ved siden av finnes det en del spisesteder. Har selv vært på Mercedes house og likte maten der, men det var typisk gourmet mat. Det var en koselig, rimelig restaurant lengre oppe i bakken fra Manneke Pis, men husker ikke navnet...

Skrevet (endret)

Cinquentenaire park er en koselig park for å gå tur, den ligger ved Schuman i EU området. Er en del kaffeer og spisesteder rundtom der også. Det er også en flamsk by 20-30 min unna Brussel med tog som er veldig søt og koselig. Leuven heter den.

Endret av Teeny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...