Gå til innhold

grensen for høye heler


Fremhevede innlegg

Skrevet

hva syns dere om høye jenter som bruker høyhelte sko? ca 1.70-1.80 cm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ca 175. Selv føler jeg at jeg blir veldig høy, og kan føle meg litt utilpass dersom alle andre er lavere enn meg. Familien min derimot er veldig høy, mannfolka gjerne oppunder 2m og da er det ingen problem! Så kommer rett og slett ann på hvor høy personene rundt deg er.
Bruker max 10cm da, men det er fordi jeg føler selv at jeg blir megahøy og ikke fordi andre har sagt noe på det.

Skrevet

Nå liker jeg ikke høye heler fordi de er vonde og helsefarlige, men sånn utover det har jeg ingen reservasjoner mot høye heler, jeg er 171cm. Synes nå uansett folk skal få gå i hva de vil uavhenig av hvor høy de er.



Anonymous poster hash: 7da11...28d
Gjest Lille-pus
Skrevet

Høye kvinner som kan gå på høye hæler er et syn for guder! :regler:

Skrevet

Hvor høyt er høyt? Jeg med mine 1.70 over havet har nettopp jekket meg opp med 6 cm hæl og har ingen problemer med å vise meg med det i allfall. (Liker egentlig ikke hæler av komforthensyn, men synes det kan være fint innimellom.)

Gjest Runforit
Skrevet

Er 173 og går lett med 11 cm høye hæler på byen :)

Gjest Papirfly
Skrevet

hva syns dere om høye jenter som bruker høyhelte sko? ca 1.70-1.80 cm

Hun skal ikke bli høyere en meg. Dumpegrunn.

Gjest Runforit
Skrevet

Hun skal ikke bli høyere en meg. Dumpegrunn.

Han skal ikke være lavere enn meg så hadde ikke hatt sjanse i utgangspunktet :P

  • Liker 5
Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg er 1,76, og foretrekker hæler som er 10-12 cm. Synes det ser fint ut, og har inntrykk av at veldig mange andre jenter/kvinner ønsker å være så høye som mulig. Samboeren min synes også jeg er veldig flott på høye hæler. Synes egentlig ikke det er noen øvre grense, høyde ser bra ut så lenge man bærer den med stil:)

Skrevet

Den positive effekten man oppnår ved hæler (lenger og smekrere ben, bedre holdning, feminin gange) veier som regel opp for den negative (at man blir høyere).

Når det er sagt, er det en balanse en må finne for seg selv om man er ganske høy. Man oppnår fortsatt samme positiv effekt selv om hælene ikke er veldig høye.

Dersom man er høy og går med hæler som er 10cm + risikerer man jo å bli høyere enn en gjennomsnittsmann. Det er ikke nødvendigvis et problem for alle - dersom man er en pen jente som har draget er det jo nok av høyere menn å velge blant, så det er opp til egen vurdering.

Jeg er 175 cm og jeg velger ofte sko som er "mid heel", dvs. med litt hæler men ikke mye. Det handler ikke hovedsakelig om høyde, men det at jeg nå som jeg er voksen (24) ofte går i hæler rett fra jobb eller til tidlige drinker og ikke ut på klubber osv. Da foretrekker jeg noe som både er elegant og som jeg kan gå i uten at fottene gjør vondt etter en stund.



Anonymous poster hash: 41327...14f
Skrevet

Jeg er 180 og bruker høye hæler så ofte som jeg kan. Kler meg ikke for å imponere noen eller sjekke opp mannfolk, velger det jeg synes er finest:)

Anonymous poster hash: 1310c...c37

Gjest lipgloss
Skrevet

Høye kvinner er sexy,dame på 175 og stiletterhæler er som tidligere nevnt gudomelig

Skrevet

Jeg bruker maks hæler på 6 cm. Blir alt for høy ellers.

Skrevet

(lenger og smekrere ben, bedre holdning, feminin gange) veier som regel opp for den negative

Feminin gange? Bedre holdning? De fleste jeg har sett klarer faktisk knapt å gå på høye hæler. Stavrer seg bortover og går gjerne også svært innover med føttene. Ser direkte idiotisk ut. Derimot så er det flott å se kvinner som faktisk KLARER å gå med høye hæler.

  • Liker 2
Skrevet

Feminin gange? Bedre holdning? De fleste jeg har sett klarer faktisk knapt å gå på høye hæler. Stavrer seg bortover og går gjerne også svært innover med føttene. Ser direkte idiotisk ut. Derimot så er det flott å se kvinner som faktisk KLARER å gå med høye hæler.

Aye, det er min erfaring også. De fleste jente vagger som om de har gjort i buksa, spesielt etter et par drinker, og sånn på vei hjem fra byen ser jeg alltid en del jenter på strømpelesten som bare har gitt opp. :P

Personlig kan jeg vel ikke akkurat si jeg tenner på høye hæler, men har ikke noe i mot det heller.

Skrevet

Slike tråder kommer opp hele tiden. Er det noen grense for hvor høye hæler kvinner kan bruke uansett høyde? 1,70 er omtrent gjennomsnittet og er ikke høyt til å være kvinne. Uansett høyde kan kvinner gå i så høye høler de vil. Jeg er 1,76 og går gjerne med 15 cm platåsko. Who cares.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Feminin gange? Bedre holdning? De fleste jeg har sett klarer faktisk knapt å gå på høye hæler. Stavrer seg bortover og går gjerne også svært innover med føttene. Ser direkte idiotisk ut. Derimot så er det flott å se kvinner som faktisk KLARER å gå med høye hæler.

Det vil jeg mene er resultatet av overmot og mangende erfaring med hva man selv faktisk klarer å gå på, - samt et visst innslag av sko som er kjøpt kun fordi de er 'in' der og da uten at de passer til den foten som skal bruke dem.

Det er en vesensdifferanse mellom å gå med disse to parene

image_4295.gif og på å gå med disse 44687259rf_20_f.jpg

9,5 cm hælhøyde m/1,5 cm platå 10 cm ren stilett

Endret av Lille-pus
Skrevet

Who cares.

Kvinner som på død og liv må være høyere enn partneren, og menn som føler det svir i mandigheten om de blir passert vertikalt. Som liten fyr har jeg lært meg å ikke bry meg. :P

Skrevet

Er 175, og kan fint ta på meg 10-12 cm høye hæler. Om noen syns det ser dumt ut får det være deres problem. Jeg elsker å være lang, og kunne fint vært enda lenger.

  • Liker 1
Skrevet

Kvinner som på død og liv må være høyere enn partneren, og menn som føler det svir i mandigheten om de blir passert vertikalt. Som liten fyr har jeg lært meg å ikke bry meg. :P

Jeg har en samboer som er 1,86. Tror ikke han bryr seg veldig om jeg blir noen få cm høyere enn han. Går som oftest med mid-heels da, ca 7-8 cm. Det er den beste høyden på sko. Da kan man gå elegant, det er det bare 5 % som klarer på 12 cm hæl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...