AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 Har det siste året fått eksem på hendene. Det begynte smått med tørr hud og små sprekker som gikk bort etter noen dagers bruk med kortisonsalve, nå de siste månedene har det eskalert til store vonde åpne sår, hovne fingre, betennelse, tørr hud over begge hendene og sprekker. Jeg har fulgt alle råd fra leger, men ingenting hjelper permanent. Ved kortison blir det borte i noen dager, men så er det tilbake for fullt. Jeg smører med locobase hele tiden, men ingenting hjelper. Jeg klør intenst i huden. Har desverre ikke råd til å gå til hudlege da jeg er student, og aner ikke hva jeg skal gjøre snart. Klarer nesten ikke lese til eksamen, det å bevege hendene gjør vondt, det er fortvilende. Noen som har hatt lignende? Hva gjør man? Anonymous poster hash: dc8b3...ca3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Ingen som vet noe ? Anonymous poster hash: dc8b3...ca3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 Gå til legen og få henvisning til hudlege, men vær forberedt på at det kan ta tid. Det koster ikke mye hos hudlege når du er henvist fra lege. Er kanskje også mulig at studentsamskipnaden kan hjelpe deg med legeutgifter, UiO har egne leger hvor prisene er lave. Jeg slet selv med et vondt utslett på hendene mine i flere år før jeg fikk hjelp, viste seg at jeg er veldig allergisk mot formaldehyd, som finnes i f.eks søppelsekker og antibac. Du reagerer nok på noe du er i kontakt med daglig, men hva det er er vanskelig å si. Men hjelp må du ha, når du ikke kan lese til eksamen er det jo klart at du må ta tak i det! Anonymous poster hash: 03400...324
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 Jeg har hatt eksem på hendene hele livet, er 25 nå. Jeg har hatt positiv effekt ved bruk av omega-3 og nattlysolje. I tillegg til sink, som hjelper på sårheling. Hvis jeg glemmer eller går tom for omega 3 og nattlysolje blusser det opp med en gang. Jeg vil også anbefale La roche posay - baume AP. Det er en veldig god krem som gir god fuktighet. Den er uten parabener og parfyme. Bruker den både i ansikt og hender, da jeg har sensitiv og tørr hud.I tillegg kombinerer jeg med A-krem, denne fungerer også veldig godt, men jeg må ha små pauser fra den i blant , da den mister effekten etter en stund. Jeg har fått veldig tynn hud på hendene etter mye bruk av kortisonsalver da jeg var mindre, så jeg bruker de minst mulig. Har sjeldent infiserte sår uansett etter at jeg begynte med omega 3. Et tips, sov med brødposer på hendene med masse fuktighetskrem i. Teip igjen rundt håndleddene. Da får de en liten fuktighets boost. Anonymous poster hash: e7215...084
myndine8 Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Jeg fikk også dette. Ble henvist til hudlege som tok allergitest, og det viste seg at jeg hadde en masse allergier. Blant annet mot mel og eggehvite. Flaks jeg jobba på ett bakeri ^^ tilbake på skolebenken nå :-) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå