Gå til innhold

Klassetur til London


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helu min kjære venner of the internet!

Datteren min og klassen driver å planlegger en klassetur. De kan selv velge hvor de vil dra, men må skaffe alle penge felles via kakesalg og småjobber. Typisk nok har de kommet med forslaget London og ønsker dette sterkt. Jaja tenker jeg, jeg får vel se hva det koster.

De er 31 stykker + 2 lærere.

Har noen noen gode og billige ideer til ungdoms herberger, hvordan de kan komme seg rundt om i London, steder de kan spise billig osv kan dere vær då snill å hjelpe meg? Og hvis noen har noe som helst ide om hva alt inkludert transport, sovested og mat vil koste for alle 33 til sammen?

Anonymous poster hash: 84924...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å komme seg rundt i London er det helt klar undergrunnen som er det beste (the Tube). Der kan man kjøpe seg Oyster-card, hvor man fyller på hvor mye man vil reise for. Dette kan også brukes på busser.

Billige plasser å spise det mange av London. Jeg vil anbefale å sjekke ut Tripsadvisor for å finne ulike steder. I bunn og grunn handler det om hva de vil spise.

Hvor mye det kommer på til sammen er vanskelig å si. Men jeg vet at jeg selv har brukt 8000 på fire netter i London, inkludert, hotell, transport (fly tur/retur, tog til London + undergrunnen), shopping og mat. Hvor lenge skal de være på tur?

Dere kan sjekke om det er mulig å få grupperabatt på hotell siden dere er så mange.



Anonymous poster hash: 41f4f...5eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får det som jeg vil drar de tidlig på morgenen en torsdag og sent hjem på en lørdag. Då det blir to netter på herberge.

Takk for svar:)

Anonymous poster hash: 84924...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helu min kjære venner of the internet!

Datteren min og klassen driver å planlegger en klassetur. De kan selv velge hvor de vil dra, men må skaffe alle penge felles via kakesalg og småjobber. Typisk nok har de kommet med forslaget London og ønsker dette sterkt. Jaja tenker jeg, jeg får vel se hva det koster.

De er 31 stykker + 2 lærere.

Har noen noen gode og billige ideer til ungdoms herberger, hvordan de kan komme seg rundt om i London, steder de kan spise billig osv kan dere vær då snill å hjelpe meg? Og hvis noen har noe som helst ide om hva alt inkludert transport, sovested og mat vil koste for alle 33 til sammen?

Anonymous poster hash: 84924...95d

Jeg kan dessverre ikke svare på det du spør om, men av erfaring håper jeg dere foreldre ber om at de bør prøve å få med seg minst en, helst to, reiseledere i tillegg til lærerne, på grunn av gruppens størrelse.

Årsaken til at jeg anbefaler dette, er fordi ting skjer.

Hvis det skjer noe med en elev, for eksempel sykdom, må den ene læreren være tilstede for denne ene eleven, og alt ansvaret for gruppen faller da på en person.

En venninnes barn kom akkurat hjem fra skoletur, og de hadde 3 reiseledere på 19 elever. Dette var egentlig en god fordeling, men på grunn av en uforutsett hendelse måtte de på veldig kort varsel på plass en 4. ansvarlig person.

Dette var spesielt, og ikke noe som ikke kan planlegges for, men det viser at ting kan skje, og det er greit å være godt forberedt men uten å gå til det overdrevne.

Anonymous poster hash: fc40b...1b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var spesielt, og ikke noe som ikke kan planlegges for, men det viser at ting kan skje, og det er greit å være godt forberedt men uten å gå til det overdrevne.

Anonymous poster hash: fc40b...1b2

Det snek seg inn et ekstra "ikke" der.

Dette var spesielt, og ikke noe som kan planlegges, men det viser at ting kan skje, og det er greit å være godt forberedt.

Anonymous poster hash: fc40b...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helu min kjære venner of the internet!

Datteren min og klassen driver å planlegger en klassetur. De kan selv velge hvor de vil dra, men må skaffe alle penge felles via kakesalg og småjobber. Typisk nok har de kommet med forslaget London og ønsker dette sterkt. Jaja tenker jeg, jeg får vel se hva det koster.

De er 31 stykker + 2 lærere.

Har noen noen gode og billige ideer til ungdoms herberger, hvordan de kan komme seg rundt om i London, steder de kan spise billig osv kan dere vær då snill å hjelpe meg? Og hvis noen har noe som helst ide om hva alt inkludert transport, sovested og mat vil koste for alle 33 til sammen?

Anonymous poster hash: 84924...95d

herberge i London er IKKE å anbefale! Styr langt unna! Jeg ville heller sjekket greie hotell, det kryr av ok hotell i London som man kan få grei grupperabatt på. De kan bo 3-4 på et rom, kommer an på hva hotellet tillater. Både fly og hotell kan dere få rabatt på. Men nei, jeg hadde aldri latt min datter/sønn bo på herberge!

Anonymous poster hash: 5d323...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på klassetur i 10 klassen i London. Hadde med 2 lærere og 2 ekstra foreldre fordelt på 30 elever. Ikke finn på å bo på et herberge, det er mye tyveri og utrolig dårlig standard der man må oftest dele rom med 3-5 andre mennesker. Hoteller i London er ikke spesielt dyre og det blir ekstra billig hvis man deler et tomannsrom. Vi bodde på 3.5 stjernes hotell i gammel jugentstil nært piccadilly circus. Kom oss overalt med buss og metro.

Lurt å bookbooke alle turistaktiviteter på forhånd så man slipper å stå i billettkø, London Eye, madam tussaudes, tower of London osv.

Vi var der i 5 dager. 2 dager høres litt lite ut? Er det direktefly dit?

Anonymous poster hash: 09a93...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en link til et sted hvor de spesialiserer seg på grupper. Men jeg vet de fleste hotell gir grupperabatt uansett:

http://www.londonhousehotels.com/en/groups/

http://www.eurohotelslondon.co.uk/groups/

Sas gir også grupperabatt på billetter: http://www.sas.no/tilbud-og-priser/priser/gruppereiser/

Vil tipse dere om at det er nok lurt å være i London fra torsdag morgen til søndag kveld ellers så blir det knapp tid. Bestill billetter til musikal, madam tusssaudes, tower of london, big ben, london eye. Turistbussene rundt i byen er lure å bruke, der er det hop on and hop off. Shopping i oxford street og westfield senter. Mat er generelt billigere enn i Norge. Aldri vært et sted hvor jeg har betalt merfor mat på vanlige spisesteder enn det jeg betaler i Norge, heller ikke i Monaco.



Anonymous poster hash: 5d323...ee4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis noen har noe som helst ide om hva alt inkludert transport, sovested og mat vil koste for alle 33 til sammen?

Anonymous poster hash: 84924...95d

Dette lurer jeg også på. Klassen til min datter vil også dra på klassetur til London og reisegruppen har sagt noe om at de må samle inn 100 000,- for å få råd til å dra dit med hele klassen + noen voksne. Men jeg har en følelse av at det vil koste mer når det koster over 30 000,- for en familie på 5 å dra dit en helg....

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Klassen til min datter vil også dra på klassetur til London og reisegruppen har sagt noe om at de må samle inn 100 000,- for å få råd til å dra dit med hele klassen + noen voksne. Men jeg har en følelse av at det vil koste mer når det koster over 30 000,- for en familie på 5 å dra dit en helg....

som sagt, det er MASSE rabatter å hente. Ta kontakt med Sas feks om grupperabatt på fly, jo tidligere man er ute jo billigere. Hotell i london vil også gi rabatt, og ungdommene kan bo opptil 3 stk på et rom. Grupperabatt på billetter til ulike tilstelninger kan man også få. Se linkene over! Ta en ringerunde, man vet ikke før man har prøvd!

Anonymous poster hash: 5d323...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linker tll byråer som kan hjelpe dere med klassereiser - ikke ta sorgene på forskudd folkens!

http://www.londontown.no/klassetur-london.php

http://www.kilroygroups.no/studiereiser/england/london/

http://www.eurotravel-norge.no/skoleturer/skoletur-til-london



Anonymous poster hash: 5d323...ee4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med klassen hvordan de vil bo og hvordan de ønsker å spise. Man kan få billig hotell i london, men samtidig så regner jeg jo med at man vil ha hotellet noenlunde sentralt. Da er det lettere å komme seg frem og tilbake på ting, uten alt for mye planlegging. Spør også hva de ønsker å oppleve.
Kanskje det ville vært billigere å f.eks. dra til budapest? Krakow? e.l. Der finnes det også billigere hoteller.

Ellers så kan man jo sette sammen noen ulike forslag hvor man finner ut flypris, hotell + pris og forslag til aktiviteter i ulike byer. Så kan de stemme på hvor de vil dra.

Sørg i hvertfall for at hver elev kun trenger å betale minimalt av sin egen lomme dersom kakesalg og småjobbing ikke strekker til, slik alle har mulighet til å dra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christina146

De kan plukke boss gjennom kommunen. Vi gjorde det over en tid, og tjente 30 000 bare for det.

Må bare legge til at min mor jobber i helsevernetaten, og ordnet dette for oss. Men det er vel bare til å høre tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holdt loppemarked og solgte kaker for å spare til utenlands klassetur. Vi betalte kanskje 400 av egen lomme + lommepenger.



Anonymous poster hash: 5d323...ee4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Klassen til min datter vil også dra på klassetur til London og reisegruppen har sagt noe om at de må samle inn 100 000,- for å få råd til å dra dit med hele klassen + noen voksne. Men jeg har en følelse av at det vil koste mer når det koster over 30 000,- for en familie på 5 å dra dit en helg....

Skjønner ikke hvordan man klarer å bruke over 30k for en helg i London. Vi skal en langweekend nå, 4 stk for halve summen, og det inkluderer shopping.

Kakesalg, dopapirsalg og dugnader er en ting å samle inn penger på. Denne siden har mye nyttig http://www.dugnader.no

Anbefaler ikke herberger i London.Mange bra og rimelige hoteller med grupperabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg får det som jeg vil drar de tidlig på morgenen en torsdag og sent hjem på en lørdag. Då det blir to netter på herberge.

Takk for svar:)

Anonymous poster hash: 84924...95d

Vil si Travelcard er en bedre løsning enn oystercard.

Fly enten til Heathrow (SAS eller BA), eller til Gatwick (Norwegian) ikke til Stansted (Ryanair). Da man fra Stansted må bruke temmelig dyrt ekspresstog eller buss. Mens man fra Heathrow enten kan bruke t-banen (Dog ikke annbefalt med 33 stk med full bagasje der) eller lokaltoget Hethrow Connect som går til Padington. Dette er langt billigere enn Heathrow express og absolutt og billigere enn alternativene fra Stansted.

Fra Gatwick er det helt kurant å bruke lokaltog fra enten First Capital one, eller South Eastern som begge er betydelig billigere enn expresstoget. Og også har langt flere alternative endestasjoner i London enne Gatwick Express.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helu min kjære venner of the internet!

Datteren min og klassen driver å planlegger en klassetur. De kan selv velge hvor de vil dra, men må skaffe alle penge felles via kakesalg og småjobber. Typisk nok har de kommet med forslaget London og ønsker dette sterkt. Jaja tenker jeg, jeg får vel se hva det koster.

De er 31 stykker + 2 lærere.

Har noen noen gode og billige ideer til ungdoms herberger, hvordan de kan komme seg rundt om i London, steder de kan spise billig osv kan dere vær då snill å hjelpe meg? Og hvis noen har noe som helst ide om hva alt inkludert transport, sovested og mat vil koste for alle 33 til sammen?

Anonymous poster hash: 84924...95d

Ser flere snakker om Londoen Eye, Vil istedet annbefale The Shard, utkiksplatformen der er 250 meter over bakken (litt mer enn dobbelt så høyt som du kommer med London Eye).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...