Glossy Skrevet 27. januar 2005 #601 Del Skrevet 27. januar 2005 Kjenner veldig god til å finne gode grunner for å bli i sofaen, men jeg håper det går bra med deg. Håper BT er under kontroll. Kos deg masse meg å være hjemme og det at baby sparket er jo et godt tegn. Selv om det faktisk kan gjøre ganske så vondt av og til Men det er jo søtt og da!! Ha en super dag!! Jeg skal til lege i morra så da kommer jeg med en oppdatering. er SÅ lei nå. Vil hilse på henne!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 27. januar 2005 #602 Del Skrevet 27. januar 2005 Så gøy da, at lege og jordmor er enige om tingene :-? - Jeg tror at jeg personlig ville holdt litt med jordmoren. Ikke det at ikke leger er flinke til mye, men hvis du har en rutinert og oppdatert jordmor tror jeg hun er flinkere i sitt fag enn legen Nesten hvertfall..... Det ble jammen fortsatt spenning i forhold til min store evne som spåkjerring her Vi får konsentrere oss om å få den lille trygt og godt frem før vi sjekker kjønn tenker jeg... Men jeg er helt overbevist altså Ønsker deg en fin kveld Sirka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 27. januar 2005 Forfatter #603 Del Skrevet 27. januar 2005 Charmina, Tetra, Glossy og Tubbien! Har ikke vært så veldig aktiv i dag eller.. :oops: Fikk karret meg en tur på butikken (, men det var fordi jeg fikk så lyst til å lage brownies.... ). Hadde planer om en skikkelig runde med , men det får bli i morgen i steden. BT har ikke blitt noe høyere, men ikke så veldig mye lavere eller... Erfaringsmessig så tar det noen dager før jeg merker den store forskjellen. Det er ikke bra for kroppen at blodtrykket synker fort, så jeg får smøre meg med tålmodighet. Skal til legen igjen til mandag og håper noe har skjedd til da. Til helgen har mannen fri! :-) Ikke noe spillejobb eller noe... Det skal bli deilig å ha han hjemme. 33+1 34+1 :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 27. januar 2005 #604 Del Skrevet 27. januar 2005 Hei Sirka! Jeg ville nok hørt mest på jordmoren tror jeg, min erfaring tilsier at de har mest peiling på dette feltet. Sikkert ikke noe galt i å gå rolige turer, men du må hvile deg mye ellers i hvert fall! Det er jo mye fint på TV vettu... Bare et lite spørsmål: er det UL-termin og menstermin du har skrevet nederst på innlegget? Hvilken er hvilken? Bare nysgjerrig jeg... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 28. januar 2005 #605 Del Skrevet 28. januar 2005 Heisann Sika! Innom for å takke for koselige hilsener i min dagbok! Det nærmer seg for deg også nå Sirka! :-) Den siste tiden har en tendens til å fly fort unna, gjorde det hos meg ihvertfall! Kos deg masse med gravidmagen din, jeg savner de små sparkene allerede! Det er jo noe helt spesielt de sparkene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 28. januar 2005 #606 Del Skrevet 28. januar 2005 Ble full av misunnelse når jeg leser at du spiser brownies Men det er jo typisk, det man ikke får lov til, det har man selvsagt konstant lyst til (spise kaker og godter altså) Grattis med vel overstått 33 og 34 uker! Håper BT har sunket gradvis litt til mandag. Ønsker deg ei fin helg med masse kos med mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 28. januar 2005 #607 Del Skrevet 28. januar 2005 Hei og hopp!!! Innom for å ønske deg en super duper helg!! kos deg masse!!! KLEM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 28. januar 2005 #608 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg er bare innom en tur for å ønske deg ei GOD HELG! fra Mrs.Potter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 28. januar 2005 Forfatter #609 Del Skrevet 28. januar 2005 Tusen takk for hilsener alle sammen! Ja, det er de to forskjellige terminene jeg har skrevet nederst på innlegget, La Traviata. Jeg har kommet lengst hvis jeg bruker UL-terminen, men måtte liksom ha med den terminen jeg har regnet ut selv også... Spesialisten ser helst ikke at jeg går over tiden siden jeg strever med BT, så jeg tror jeg holder meg til UL-terminen framover. Så koselig at du stakk innom en tur, Susanna. Ja, det er koselig med sparkene. I natt var den veldig aktiv, men det gjør ikke noe spesielt vondt. Bare deilig å få bekreftelse på at ungen virker frisk. (Tror ikke en underernært unge hadde brukt så mye energi som min gjør for tiden. Det er ihvertfall det jeg ønsker å tro..) Begynner å bli lei gravidmage nå, jeg. Misunner deg som har nurket i armene.. :hjerter2: Gleder meg til det blir min tur. Det er farlig å lage brownies, Murmel. Får man smaken, så får man jo ikke stoppet... :oops: Heldigvis har jeg en mann som er veldig glad i det, så det ble fort tomt.. Hadde en måling på 129/79 i går. Det ser ut som økningen i dosen virker. I dag har jeg trent til sånn "Mammatrim"-video. Blir ikke spesielt sliten av den, men det er greit å få beveget på alle deler av kroppen og strekt ut etterpå. Deilig å få blodsirkulasjonen i gang. Blir mer opplagt! Og så er dusjen etterpå himmelsk! :rosasmil: 34+2 :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 28. januar 2005 #610 Del Skrevet 28. januar 2005 Heisann Sirka! Nå er det jammen helg igjen, og da er det på tide med en helgehilsen: Ha en fabelaktig helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 28. januar 2005 #611 Del Skrevet 28. januar 2005 Brownies!! Det hørtes godt ut det!! Du har et fint BT nå, det er jo kjempe bra!! Sporty er du jo også, flink du som trimmer litt, det skulle jeg ha vært flinkere til under graviditeten også. Tror en har igjen for det senere og ikke minst under fødselen. Men bekkensmerter hindret meg i å utføre så mye fysisk aktivitet.. God helg sirka!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSunshine Skrevet 28. januar 2005 #612 Del Skrevet 28. januar 2005 God Helg! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 29. januar 2005 #613 Del Skrevet 29. januar 2005 Å nam!!! Brownies!! Sleng over et stykke da Sirka!! Klart du har lov til å være bekymret...det skjønner jeg godt at du blir...!! Håper du ikke oppfattet at jeg mente noe annet! :oops: For det gjorde jeg ikke!! Håper du får en kjempekoselig lørdagskveld sammen med mannen!! Så deilig å ha ham hjemme da! Legg beina høyt og nyt helgefreden..la mannen få oppvarte deg! Stoooor fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 29. januar 2005 #614 Del Skrevet 29. januar 2005 So flott at medisinen virkar og blodtrykket går ned! Ha ein fin laurdagskveld - kos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 30. januar 2005 #615 Del Skrevet 30. januar 2005 Her sitter jeg og skriver hilsener i dagbøker på KG, mens mannen støvsuger nede - er det ikke sånn det skal være da Med tanke på å våkne til våren, ja, er det ikke egentlig litt pussig Jeg mener, at jeg ble gravid med siste mens 2 dager (og 4 år) i forskjell på de to trollungene De ble jo også født med 2 dager i forskjell (og 4 år da..), og det på tross av at førstemann ble født 4 uker før UL-termin :o Jeg syns det er kjemperart, og tilfeldig hvordan disse svangerskapstingene fungerer... Jeg mener, med tanke på at det var kun to dagers forskjell på siste mens på mine to svangerskap, så er det jo helt utrolig at UL-terminen kan være over 4 uker i forskjell hva :klø: Da er det jo tross alt mer logisk at de blir født med 2 dager mellom... Nei, jeg gir opp å skjønne meg på dette... Særlig med tanke på at mine sykluser er så uregelmessige som overhodet mulig :-? - selv på p-piller er det alltid kjempestore variasjoner - også opplever jeg da å ha nesten identisk syklus med 4 års mellomrom - Nei, tilfeldighetene er jammen gøyale Nå tenker jeg du har hatt en fin helg sammen med mannen, må være litt kjedelig å sitte alene når han jobber så ofte (???) i helgene. Men, det blir vel kan hende mindre av det med tiden Det er helt fantastisk at det bare er 5 uker igjen :o - jammen nærmer det seg nå ja... Ønsker deg en strålende fin søndag Sirka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 30. januar 2005 Forfatter #616 Del Skrevet 30. januar 2005 Takk for hilsener alle sammen! Holder på med i dag, men har tatt meg en liten pause, med beina opp og lap-topen på fanget. Nå ligger jeg bare her og hører mannen spikrer inn de siste gulvlistene til barnerommet. Vi har fått malt taket også, så nå er det øyeblikkelig klart til innflytting. (Tror nok vi kommer til å flytte inn barnesenga til oss den første tiden, men deilig å ha rommet klart for det..). I går var jeg og mannen på handletur. Var en tur på butikken "Barneverden" bl.a. Fikk kjøpt litt småting; vognleke, teppe i fleece, dress/pose (2 in 1) i fleece, et kosedyr, amme-bh og innlegg. Det blir vel litt mer handling til fredag etter jeg har vært på UL. Det ligger nemlig en stor butikk i nærheten av sykehuset som det er mye fint i. Spent på legetimen i morgen. BT har ikke gått sånn kjempemye ned. Undertrykket varierer mellom 80 og 90 her hjemme, noe som ikke er så halvgærent, men jeg lurer på hva det blir hos legen. Ligger gjerne litt høyere der. I dag skal jeg lage elgstek med fløtegratinerte poteter. (Synd jeg ikke kan ta et glass rødvin til maten.. Vet det er mange som sier det ikke er farlig med et glass i ny og ne når man er gravid, men velger å være total avholdskvinne som gravid.. Synes det holder med disse BT-tablettene jeg må ta... :-( ) Nå får jeg fortsette med husarbeidet og inspisere barnerommet. :-) 34+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. januar 2005 #617 Del Skrevet 30. januar 2005 Så gøy med baby shopping da Sirka,og så fint at baby rommet begynner å bli ferdig! Ønsker deg lykke til i morgen hos legen Klems Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 31. januar 2005 #618 Del Skrevet 31. januar 2005 gratulerer med ferdig barnerom. da mangler bare hovedpersonen da, og nå er det ikke lenge igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 31. januar 2005 Forfatter #619 Del Skrevet 31. januar 2005 Takk for hilsen Charmina og Linemor. Har vært hos legen i dag. Blodtrykket hadde gått litt ned, men jeg har begynt å lekke mer proteiner. :-? Skal til gynekolog på fødeavdelingen for UL til fredag og da skal det diskuteres hva som skal gjøres. Kanskje blir jeg bli satt i gang før tiden. Er veldig spent! Kanskje det blir et februarbarn? Formen er fin. (Bare litt ) Har ikke noen symptomer på forgiftning ennå, og barnet sparker fra seg. :hjerter2: I dag var hjertelyden 146 s/m. Det varierer jo fra 120-160 her. Ikke lett å følge kjerringrådene om det er gutt eller jente. Nei, jeg får nok ikke vite det før ungen er ute.. Nå vil jeg ta meg en liten her på sofaen sammen med katten. 34+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 31. januar 2005 #620 Del Skrevet 31. januar 2005 Det var ikke så gode nyheter da...den proteinlekkasjen..du får ta livet helt med ro nå da...og ikke vær redd for å kontakte lege dersom du føler at noe ikke er som det skal!! Håper det blir en ordning på fredag da..så du slipper å gå de siste ukene i konstant bekymring for sv.skapsforgiftning!! Et februarbarn hadde vel ikke vært så dumt?!Krysser fingre og tær for at det går bra!! Tenker på deg! Ha en fin mandagskveld på sofaen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå