Gå til innhold

Sirkas Sirkus

Anbefalte innlegg

Gjest Teletubbien
Skrevet

Syns tiden går fort jeg Sirka. Kanskje det er fordi de 20 første ukene dine allerede var her, første gangen jeg kom innom dagboka di :wink: Men tenk da, de siste ukene - skikkelig ruge-tid :hjerte:

Åsså så fint det har gått med deg :-D Det blir nok en snill liten pike - tror jeg altså :babyjente:

:ler::ler::ler::ler:

Det blir kjempespennende å se om spådommen min er riktig, og at det faktisk blir en jente.... Ikke så veldig vanskelig å få rett da, siden det er 50/50 :roll:

I dag ryddet jeg omsider bort jula. Puh, endelig. Var gørrlei hele nissestyret nå, men jeg klarte ikke å finne arbeidslysten etter jobb i uka som var :sjenert:

Ha en fin lørdag, og rest-helg da Sirka :klem:

Skrevet

Takk for hilsener alle sammen! :)

Formen er bedre nå. Ser ikke ut som det bryter ut i full forkjølelse. :tommelsmil:

I går hadde vi besøk. Det ble mye spilling. Vi spilte "Kortskalle", noe vi fikk helt dilla på. Mye latter! Jeg med min hals ble helt hes. :ler:

I dag har vi sovet leeeenge. Hatt en laaaang frokost og gått en tur. Nesten vår-luft ute i dag, synes jeg. Nydelig! Det ble en del motbakker mot slutten av turen så nå er det deilig å hvile ryggen mot sofaputene. (Mannen måtte gå å massere korsryggen min på slutten av motbakkene.. Ble litt sliten..)

Skulle egentlig tatt ned julepynten i dag, men tror jeg venter til 20. dag jul, jeg. Det er så koselig med lysene i vinduene. :)

30+4

31+4 :hjertesmil:

Skrevet

*fnis* Vi skulle egentlig ha pakket ned julepynten i dag vi også, men sist jeg sjekket var den der enda...

Den forsvinner vel en dag.

Høres ut som om du har hatt en fin helg. Bra at du ikke er slått helt ut av forkjølelsen.

Skrevet

Høres ut som du har en helt gjennomsnittelig vektøkning, så det må jo være akseptabelt. :wink:

Ha en fin uke!

Skrevet

OK, der er det ett område vi ikke er like på. Jeg kunne ikke få julepynten fort nok vekk 3. Januar :ler:

Jeg stortrives med Jul, det er ikke det (spesielt etter at Lillepia kom til). Men jeg foretrekker heller ha julestemning før Jul enn etter. Når hverdagen kommer, så vil jeg bare bli ferdig med den :wink: Nå er det nytt år, og det går mot lysere tider (på alle måter) :-D

Godt at du ikke ble syk da! :klem:

Skrevet
I dag har vi sovet leeeenge. Hatt en laaaang frokost og gått en tur. Nesten vår-luft ute i dag, synes jeg. Nydelig! Det ble en del motbakker mot slutten av turen så nå er det deilig å hvile ryggen mot sofaputene. (Mannen måtte gå å massere korsryggen min på slutten av motbakkene.. Ble litt sliten..)

Heldiggris du som får med deg mannen på tur. Typen min han ser bare rart på meg han når jeg spør om han vil bli med på tur :roll: Og siden jeg ikke liker å gå alene og ikke har noen kjente i nærområdet blir det ikke mye turer på meg. Men jeg får gått litt allikevel for det er en kilometer til bussen, og en halv fra byen og opp til jobb. Så legger en det sammen blir det 3 kilometer sammenlagt.

Snill mann som masserer deg også. Det er ikke ofte jeg får slik behandling for tiden. Typen har næmlig senebetendelse i håndleddene :oops:

Nå må du ha en riktig god søndagskveld og en fabelaktig ny uke :)

:klem:

Gjest Teletubbien
Skrevet

Innom med en liten mandagsklem jeg :klem:

Jammen er det deilig med sånne manner som er snille og masserer rygger og skuldre og nakker :hjerter: Min Hulemann er heldigvis også en sånn en, og nesten hver kveld når trollungene er i seng så får jeg en liten, utrolig deilig massasje av skuldre og nakke.. :-D Jeg har en tendens til å spenne meg litt i det området når jeg sitter på jobb og skriver masse, så det er helt skjønt :hjerte: - snille mannen :-D

Nå er det snart bare en uke til jeg drar til Trondheim på husmorferie :hoppe: Min aller første husmorferie noensinne, og faktisk (utenom to ganger på seminar i helger) min aller første ALENE-ferie på 8 år :o Er det rart jeg gleder meg glugg ihjel :smoke:

Det skal bli så BRA :grinele:

:vinke: Ha en fin dag Sirka

Skrevet

Takk for hilsener Siam, Veronal, Murmel, @riel og Teletubbien! :klem:

OK' date=' der er det ett område vi ikke er like på. Jeg kunne ikke få julepynten fort nok vekk 3. Januar :ler:

Nå har jeg veldig lite julepynt i huset, er bare adventstaker og stjerne som lyser i vinduene fremdeles. Julestemningen er for lengs borte... :wink:

I går kjøpte vi barnevogn!!! :hoppe: Vi var ganske så tradisjonelle denne gangen og kjøpte sånn Simo Kombivogn - mørkeblå.

Nå står den i gangen og bare venter på trilleturer.... :hjerter:

Tidlig oppe i dag. Var på Trygdekontoret og fylte ut permisjonssøknaden. Greit å få bekreftelse på at man fyller ut riktig. Permisjonen min begynner den 17 februar. :) Jeg valgte å ta 52 uker med 80 % lønn. Har en bra månedslønn så 20 % mindre går helt greit. Vil ha mest mulig tid med nurket. :hjerte:

Nå er jeg trøtt :Gjesp: siden jeg måtte stå opp så tidlig i dag (-til normal tid vil mange si.... :oops: ) så jeg tror jeg skal legge meg ned på sofaen for en liten :sove:

Hvordan skal jeg greie overgangen til våkenetter o.l. i mars? :forvirra:

30+6

31+6 :kul:

Skrevet

Åh, dere har kjøpt samme vogn som oss! Jeg gleder meg kjempe mye til jeg kan få bruke den..Kommer til å være stolt som en hane, eller høne kanskje :ler:

Jeg har også disse permisjonspapirene her, burde kanskje fylle de ut snart? Vet ikke helt når de må sendes inn jeg.Men nå begynner jo min permisjon en måned etter deg, så det haster kanskje ikke enda. Tenkte også at jeg skal ha 52 uker+at jeg kommer til å legge inn de 5 ukene mine med ferie også. Eller 4 uker og 1 dag som det heter fra Trygdekontoret. Jeg vil ha mest mulig tid sammen med den lille jeg også!!

Ha en fin dag, sirka :-)

Skrevet
:

Nå er jeg trøtt :Gjesp: siden jeg måtte stå opp så tidlig i dag (-til normal tid vil mange si.... :oops: ) så jeg tror jeg skal legge meg ned på sofaen for en liten :sove:

Hvordan skal jeg greie overgangen til våkenetter o.l. i mars? :forvirra:

Tror alle mødre spør deg det spørsmålet :ler: Du bare må se frustrerte fruer. Ene fruen er mor til 4 småunger derav 2 av de (tvillinggutter) har ADHD. Skikkelig morsomt hvilken ugang de guttongene finner på :hoho: Og den stakkar moren får knapt nok lukket øyenlokkene med slike små villstyringer å ta seg av.

Men jeg tror at selv om trøttheten til tider vil snike seg innpå deg kommer du til å nyte hvært eneste våkne minutt med lille nurket :wink:

:klem:

Skrevet

Hei på deg!

Ja nå nermer det seg mer og mer!Jammen en fantastisk tid du går i møte nå!

Martine er jo allerede blitt stor jente synes vi!

Hun var også en sånn "blære hopper" :ler::ler::ler: Ikke akkurat deilig når man får trykk på blæren nei!Men nå når både magen og alt med den er forsvunnet så savner man det nå litt! Utrolig men sant!

Ta vare på deg selv nå da og nyt natteroen mens du kan!

Stor :klem: fra Charmina

Skrevet

Hurra for 31 og 32 uker!

Det nærmer seg med stormskritt! :danse:

Jeg trodde heller ikke jeg skulle overleve våkennetter sist (og vi hadde ganske mange av dem en periode :roll: ). Men det er helt utrolig hva kroppen innstiller seg på. Du vil bli positivt overrasket! :wink:

Klem fra Murmel! :klem:

Skrevet

Tusen takk for hilsener April (nå fikk jeg oppklart hvor Juni04 var blitt av, ble bekymret et øyeblikk..), @riel, Charmina og Murmel. :klem2:

:ler: Fikk med meg "Frustrerte fruer" i går, @riel. Jeg har IKKE bestilt slike guttunger altså... :tunge1:

Kanskje "blærehopperne" er spesielt nydelige, Charmina?

Når jeg ser avataren din av Martine så får jeg så lyst til å treffe min egen... Men må vel vente et par måneder til... *sukk*

Takk for oppmuntring, Murmel! :klem: Joda, jeg skal da greie noen våkenetter. Kjekt at det blir vår og lysere ute da. Det hjelper litt på.

Jeg var vist litt rask med å avskrive denne forkjølelsen. I natt har jeg hostet og hostet og hostet... :frustrert: I tillegg verker jeg i kroppen, er varm og tett.... :-(

Har ikke lyst til å ta tabletter (holder med de jeg må ta hver dag... :roll: ). Er usikker på dette med hostesaft også. Er det farlig å ta? Det klør og kiler i halsen hele tiden... Prøver å få i meg en del C-vitaminer og holder meg i ro. Håper dette går over snart. (Mannen driver fremdeles å hoster og han begynte i julen...... :o )

Vi har begynt på barnerommet nå. Får snekker-pappa opp i helgen for å legge panel. (Malingen får vente, vi er for seint ute som vanlig. Spedbarnet gjør sikkert ikke noe av umalte manelvegger det første året... Kanskje det blir sånn at den velger fargen selv... :wink: Vet ikke helt om jeg tar sjansen på det for Mor vil ha lyseblått og hvitt uansett.. :tommelsmil::wink: (Jeg sover så godt i blått...)

Hjelp, ikke mange ukene igjen. Leser i svangerskapsbøker at man bør pakke sykehusbagen alt... :o Ungen min ligger rimelig høyt i magen ennå så jeg har ikke tro på at den skal komme før om 2 måneder, men kanskje er det lurt å skrive opp en liste snart....

31+0

32+0 :-)

Gjest Teletubbien
Skrevet

8 (9) uker igjen :hjerter2:

I dag fikk jeg bilder av lillenurket til venninna mi :babyjente: - Snakker om snuskelusk altså, enda godt jeg bor så langt unna at jeg ikke kan kose og dulle så mye, da hadde det nok holdt hardt ja :ler:

Egentlig hadde jeg planlagt en tur nordover til påske, for min andre venninne skal ha 18 februar, men jeg vet da søren om denne jobben passer inn med sånne planer :roll: Nå har det blitt prat om å opprette et engasjement til meg også, så da blir det jo litt mer fast og langvarig heldigvis.....

Forresten skulle du vært her hos meg akkurat nå... Min yngste lille snusk - som forøvrig blir 3 år den 31 januar- ligger i saccosekken ved siden av meg og later som han sover :ler::ler::ler::ler:

- Snorker og vrir seg, og har DEN gode latteren når jeg blunker litt til han :wink::hjerte: Lite gull :hjerter:

See you, Sirka :klem:

Skrevet

:hjerter2: Høres så koselig ut den lille sjarmøren din, Teletubbien. Gleder meg til jeg får barn i huset. Nå har vi "bare" katten til å underholde oss... (Men den er søt den også altså...)

I går kveld og i natt hadde jeg veldig vondt i hodet :evil: . Føler meg litt bedre av forkjølelsen i dag og håper det varer. Det tetter seg gjerne til igjen på kvelden.

Driver og rydder her i dag. Alle rester av julen skal ut, siden det er 20. dag jul i dag. Dessuten skal vi begynne å kle barnerommet i morgen og da må alt skrot ut.

Nå ringte akkurat mannen og lurte på om han skulle ta med litt take-away etter jobb slik at jeg slipper å lage middag. Passer meg yppelig i dag. Nå er det bare å bestemme seg for hva som frister.. :sikle:

31+1

32+1 :sminkedokke:

Skrevet

Hei du!!

Så koselig at du skal begynne på barnerommet. Jeg har ikke ekstra rom en gang jeg :-? men, men jeg overlever nok det og.

Blir spennende å se hvordan det blir da. Du lager det sikkert kjempe fint! Tenk nå er det jammen ikke lenge igjen! Den tanken har virkelig begynt å trenge inn hos meg og jeg både gjeder meg og gruer meg. Var hos jordmor i dag å fikk litt innføring, så jeg håper at jeg vet sånn ca hva som venter meg. Hun mente at nurket mitt lå mellom 4 og 5 :o kilo!! Ja, ja ut må det uansett størrelse :ler: Bare å bite det i seg!!

Håper du finner noe godt å spennende på menyen da!! Ha en super dag!!

Skrevet

Hei Sirka!

Kjedeleg med forkjøling som ikkje slepp taket... Ko spennande å laga til barnerommet! Me har funne ut at me ventar med det til sommaren - inntill vidare kjem knøttet til å bu på rommet vårt.

God betring til deg!

Skrevet

Stikker bare hodet innom for å takke for gratulasjonen. :)

Gjest Teletubbien
Skrevet

Si meg, Sirka, blir det noen UL snart :klø: Jeg er veldig spent på om jeg ikke skal debutere som spåkjerring snart :wink: Har hørt det er penger å tjene på sånt :ler:

I kveld har jeg vært flink, tok frem trimsykkelen min og syklet i 20 minutter :o Da var det såvidt jeg klarte å løfte bena i trappa :ler::ler: Jammen godt at jeg går ned i vekt, så Hulemannen kan bære meg opp etter trimmingen :ler:

:klem: - Tubbien :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...