Gå til innhold

Sirkas Sirkus

sirka

Anbefalte innlegg

Heisann vennen!

Forstår godt at du ble litt bekymret :trøste:

Ikke noe gøy å få vite at det kan være noe galt. Og ærlig talt synes jeg det er rart at de ikke automatisk ville følge deg bedre opp med UL.

Satser på at det bare er en lang, slank baby (rake motsetning av min med andre ord :ler: )

Hold deg ett par uker til du. Jeg ville ikke hatt store problemer om det ble keisersnitt etter uke 34, da er de rimelig godt utrustet til å komme ut. Jeg har jo litt erfaring da. Og Lillepia fikk vi hjem fra sykehuset allerede etter 5 uker (dvs uke 35 om hun ikke hadde blitt født for tidlig).

Dette skal gå bra! :klem:

Håper du får ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skjønner godt at du vil slappe av litt ja. er ikke noe morro med sånne nyheter, selvom det går helt bra om du må settes igang før tiden. men det er en ekstra bekymring. men det er bra de har oppdaget det, og derfor kan holde litt ekstra øye med det.

tenkt at snart har du en herlig liten en og kose og passe på hele tiden. det er mye kos selvom man blir litt sliten nå og da. gled deg masse. og vær glad hvis du slipper og gå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord! :klem:

Har et BT på rundt 130/90 her hjemme nå. Det er under den grensen legen har satt for meg, men det er på vei oppover (har vært en del lavere de siste månedene) så jeg tror jeg skal ta en tur til legen i morgen. Det kan godt hende jeg er litt ekstra nervøs om dagen, pga. ULen, og at det virker inn på målingene. Hvem vet?

Dessuten kom jeg hjem til en nesten blind katt. Den hadde antagelig spist på en giftig plante og fått en reaksjon på øynene. Heldigvis er det på vei tilbake og den har begynt å se igjen.

Mange bekymringer for tiden med andre ord... :-(

Er så redd for at barnet skal bli tynnere og tynnere, og ikke få i seg næring.. :( Jeg har gått opp 10 kilo til nå i svangerskapet og håper jo barnet har fått i seg det den trenger. (Æsj, føler meg som en dårlig mor som ikke får "feita opp" ungen skikkelig...).

http://www.helsenett.no/3/3_s46.html

For en uke siden fikk venninna mi ei jente, og jeg har nå fått sett bilde og hørt om hvor fantastisk det er..

Åååååå, gleder meg til det blir min tur. Håper bare det går bra....

32+4

33+4 :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til legen i morgen, og forhåpentligvis bli litt beroliget...

I går var jeg litt deppa.. :grine: . Er redd noe galt skal skje nå som jeg er så nærme målet....

(Har ei mor som mistet i 8 måned pga. svangerskapsforgiftning. Hun fikk ikke noen god oppfølging og det var vel grunnen til at hun mistet, men likevel.... Er redd historien skal gjenta seg... :cry: )

Er også spent på om det blir igangsetting av fødselen snart. Da håper jeg nesten på keisersnitt. Har hørt at vaginal fødsel som er igangsatt er mye mer smertefull enn naturlig fødsel... :hår:

Nå må jeg få i meg litt mat, slik at magen til :babysmokk: kan vokse seg stor.... :)

32+5

33+5 :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at det går bra hos lege i morgen. Bare mas mye slik at du får skikkelige svar!! Håper alt ordner seg!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sirka!

Jeg har ikke vært så mye inne hos deg før, men har lest litt i det siste og vil bare sende over noen varme tanker og trøsteklemmer :trøste:

Skjønner godt at du er litt redd og bekymret nå, men det går helt sikkert fint med både deg og barnet. Det er jo ikke så lenge igjen til termin, og det kan jo godt hende den lille bare er en slank type!

Det er godt at du får nøye oppfølging nå, og skulle barnet bli født før tida er det nok i de aller beste hender skal du se. De er veldig flinke med for tidlig fødte nå, i forhold til før i tida.

Tenker på deg og håper du slipper igangsetting :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg håper legene kan berolige deg snart :trøste:

BT blir garantert påvirket av at du er bekymret også.

Har ikke tid til å skrive så mye nå, men jeg tenker på deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

Nå skal du høre det lille venn, at du skal sette deg godt tilbake i sofaen og ta ting helt med ro. Ok?!? Ikke engang masse PC nå lenger. Lille trille er viktigere enn alt annet som skjer akkurat nå og når det gjelder svangerskapsforgiftning er det kun og only ro og fred og slapping off som gjelder. Ok :sove:

Jeg hadde svangerskapsforgiftning med begge mine, og se så fint det gikk! I Norge så er det veldig sjelden at legene lar noe som helst skje med hverken mor eller barn når de har oppdaget en svangerskapsforgiftning og du skal derfor ikke engste deg. Nå regner jeg med at du går oftere til jordmor/lege/sykehus og jeg går ut fra at du leverer inn urinprøve og tar BT hver gang?!? Hvis ikke, så ville jeg ha ringt til den du da blir fulgt opp av og fortalt at du er engstelig, har en venninne/kjenning som har mistet osv, og gjerne vil ha muligheten til å få levere urinprøve og tatt BT, om så var bare på labratoriet, la oss si hver 3-5 dag - ok?!? Dersom du ikke har flere symptomer og BT holder seg på 90 - når det gjelder svangerskapsforgiftning så er det som regel undertrykket som er syndere :wink: - så skal du bare slappe av og ta ting rolig. Om du får eggehvite i urinen og undertrykket blir 100 eller litt over, da tror jeg du kan forberede deg på å ligge litt på sykehuset. Og det går også helt fint, selv om det kan være litt kjedelig - jeg lå inne til og fra begge ganger og det er greit det også - vi gjør det tross alt for en god sak :Hehe:

Håper det går litt bedre og at du ikke engster deg for mye vennen, men husk at det er DU som kjenner deg og kroppen din best og det er bedre å ringe og sjekke en gang for mye enn for lite. Hodepine er en sånn ting man skal være obs på i denne sammenhengen. Men alt dette vet du vel, så jeg bare sier det "just in case" :wink:

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sirka

Vil berre gje deg ein klem og håpar at du klarar å slappa av litt og ikkje vert for oppkava og stressa. Og so er det jo som legen sa til deg eit godt tegn at det er masse liv i krabaten! Godt at du får nøye oppfølging heretter og at du passar på sjølv og!

Klem frå RoadQueen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser alle de oppmuntrende meldingene fra dere blir jeg i mye bedre humør. Tusen takk! :klem:

Føler at jeg overdramatiserer litt. Mange har større problemer i svangerskapet, men det er ikke så lett.. :roll:

Var hos legen i dag. BT hadde steget (140/100) og man så også en økning i proteinmengden, men siden jeg har dette "naturlige" høye blodtrykket fra før blir det ikke sett på som forgiftning ennå. Har ikke noe vann i kroppen og har perfekt vektøkning, så det var veldig bra.

Skal øke dosen på tablettene (har veldig liten dose nå), så får vi se om det hjelper.

Min snille fastlege :) beroliget meg veldig ang. babyens slanke mage. Det trengte ikke bety noe annet enn at den hadde en lang, slank kroppsfasong. Vi kunne ikke si noe sikkert før neste UL-undersøkelse. Dessuten synes legen at babyen virket veldig frisk og fin... :hoppe:

Siden jeg er så langt på vei trengte jeg ikke være bekymret sa legen min.

Hjalp på humøret mitt. :)

32+6

33+6 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det har skjedd litt siden jeg var her sist, ja.

Jeg skjønner at du har vært bekymret, men det virker som om du blir veldig godt fulgt opp!

Jeg så at du var bekymret for at en evt. igangsatt fødsel er vondere enn en som starter naturlig. Jeg har en venninne som har hatt en fødsel som startet av seg selv og en igangsatt, og hun var redd for det samme, men opplevde at det ikke var noen forskjell.

Det kommer sikkert til å gå bra! :enig_animasjon:

Flott at legen i dag sa at babyen virket frisk og fin!

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Innom for å ønske deg en flott uke. Det er nok en liten slank krabat inni magen din skal du se, og ikke noe galt. Sambo ble onkel til en liten gutt nå på onsdag, så da har jo jeg blitt "tante" (ikke gift enda). På lørdag fikk de babyen med seg hjem, så nå er det bare vi som gjenstår :) Kanskje til neste år...

Stor :klem: fra havfrua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at legen ikke var bekymret! :klem2:

Sikkert lurt å øke på tabelettene dine nå.

Da var det UL igjen 4. februar, hvis jeg husker rett?

Håper de følger deg tettere opp fremover, både med vanlige kontroller og UL!

Stor klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

So bra at legebesøket fekk opp humøret ditt - det er ikkje bra å gå rundt og bekymra seg for mykje, men neimen ikkje lett å ikkje bekymra seg heller...

Ha ein fin kveld Sirka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sirka!

Godt å høre at legen mente ting var i orden! Hurra for frisk og fin baby! :-)

Jeg vet ikke så mye om forskjellen på naturlig og igangsatt fødsel, men jeg vil tro at når man blir satt igang tar det kanskje litt lengre tid før man er ordentlig "i fødsel". Men når ting først begynner å skje vil jeg tro det er ganske likt?

Håper du får en fin uke!

Lykke til med neste UL :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker masse på deg og er sikker på at alt går bra vennen! Men skjønner jo at du blir bekymret da!Hadde det jo litt dramatisk selv da lille Martine kom 1 mnd før tiden! Men i dag er de så flinke på sykehuset og kan mye mere en tidligere!

Selv er jeg født 2,5 mnd før tiden og jeg er blitt stor og sterk :Hehe:

Sender deg en kjempe trøste :klem:

-Charmina

:babyjente: Martine 17.10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker masse på deg jeg også sirka! Håper at de kan få ned BT litt ved å øke dosen...

Godt at du ikke har noen flere symptomer da, så krysser vi fingre og tær for at du klarer deg fint de få ukene som er igjen!

Ta godt vare på deg selv nå, og ikke stress med noe unødvendig tull!

Stoooor :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener Cielo, @riel, Murmel, RoadQueen, La Traviata, Charmina og Madden. :klem2:

Har ikke gjort så mye i dag. Har tatt livet med ro. Legen vil at jeg skal være mye i aktivitet, gå turer hver dag og slikt, men det er jeg litt dårlig til, finner alltid på en unnskyldning for å bli i sofaen :oops: . Samtidig sier jordmor at jeg skal ta det med ro.... Ikke så lett.

Tror nok at jeg ikke har vondt av å gå turer (har gode erfaringer med det i forhold til blodtrykket), men det er så glatt utenfor her.... :-? , så det blir nok ikke noen tur i dag.

Babyen er aktiv i dag. Sparker meg i hoftebeinet så det suser.... :ler:

Det virker som den bytter litt på venstre og høyre leie. Får ikke helt bestemt seg... Ligger med hodet ned, da og det er jo bra.

33+0

34+0 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lese at du tar det med ro - det er viktig det!Men man blir jo litt forvirret når legen sier noe og jordmor noe helt annet!

Men gå iallefall ikke ut og fall på glatten da!

Ha en kjempefin torsdag Sirka

:klem: fra Charmina

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger spent med deg Sirka, håper BT roer seg.

Litt rart at legen og jm kommer med forskjellig informasjon, kan jo bli forvirret av mindre....

Selv har jeg fått beskjed om å ta det med ro pga blodtrykket.

Er jo uansett ikke lenge til su får hilse på den lille nå, ukene går fort :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...