Gå til innhold

For lite væskeinntak!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde tidligere i uken svært travle arbeidsdager. Gikk kveldsvakt, så dagvakt med lite søvn og lite tid ti l mat og drikke. På vei hjem etter dagvakten måtte jeg bokstavligtalt kjøre innom en busslomme for det var rett før jeg besvimte. Kom da på at på de 11 t jeg hadde vært våken og 8,5 timene med travel arbeidsdag med mye gåing og att og frem osv hadde jeg drukket 0,5 l vann og spist 2 brødskiver i farten.

Kan vanninntaket ha hatt noe å si rett og slett?

Hvor mye vann/væske bør man egentlig drikke ?

Anonymous poster hash: 78db5...ccf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør drikke 1,5-2 l. i døgnet. Jeg klarer det ikke :P

Pleie ikke det jeg heller. Men hadde gjerne hatt behov for mer den dagen da jeg nesten ikke satt i ro iløpet av arbeidsdagen! :)

Anonymous poster hash: 78db5...ccf

Skrevet

Det kan det, mer sansynlig at blodsukkeret var lavt iom. At du også hadde spist lite. Drikk hver gang du går forbi vannautomat/vasken der du jobber.

Anonymous poster hash: 5b2ad...29a

Skrevet

Største problemet ditt var nok for lavt blodsukker iom du nesten ikke hadde spist på dagen. Nå en skjennepreken; Du satte ditt eget og andres liv i fare ved å sette deg bak rattet uten å nesten spist på mange, mange timer! FY DEG

Anonymous poster hash: ad5c9...1c8
Skrevet

seriøst jeg overlevde på kun kaffe og øl i åresvis. ingenting vann. kanskje drakk noe rett fra springen innimellom. du klarer deg nok helt fin. men er dødens kjipt med feil væskeinntak.

Skrevet

Om du har drukket lite i løpet av noen dager så kan blodtrykket gå ned, og det kan man bli svimmel av. Lite mat kan gi lavt blodsukker som man også kan bli svimmel av.

Prøv å få bedre rutiner på mat og drikke. Er ikke altid så lett, vet det.

Anonymous poster hash: 4d1e6...ec3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...