AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #1 Del Skrevet 2. november 2014 Bor et sted der jeg er helt avhengig av piggdekk midtvinters pga bakker osv. Har prøvd med piggfritt, men kommer rett og slett ikke opp bakkene, og ikke ned helt trygt heller. Men jeg jobber rett utenfor Oslo, og reiseveien min er innom Oslo i bokstavelig 200-300 meter (avkjørsel fra motorvei). Må jeg betale avgift for dette, når det er eneste veien til jobben?? Anonymous poster hash: 71e96...ea9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #2 Del Skrevet 2. november 2014 Ja, passerer du Oslo-grensa så må du betale. Men 200-300 m er ikke noen stor risiko i forhold til kontroll.. Anonymous poster hash: 4d834...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #3 Del Skrevet 2. november 2014 Så lenge du passerer grensa for piggdekkavgift, så skal du betale ja. Står du på offentlig parkering, så kommer parkeringsvaktene rundt og ser etter oblater av og til også. Kjører piggfritt selv nå, men da jeg kjørte med pigger og parkerte i privat parkeringshus på natta, var jeg ikke superflink å betale for oblatene. Eneste kontrollpunktet jeg opplevde på vei inn til jobb var jo Taraldrud, og der står jo oblatmaskinen i tillegg på området. Så da var det bare å gå bort til den og fikse med en gang. Anonymous poster hash: d9651...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #4 Del Skrevet 2. november 2014 Så lenge du passerer grensa for piggdekkavgift, så skal du betale ja. Står du på offentlig parkering, så kommer parkeringsvaktene rundt og ser etter oblater av og til også. Kjører piggfritt selv nå, men da jeg kjørte med pigger og parkerte i privat parkeringshus på natta, var jeg ikke superflink å betale for oblatene. Eneste kontrollpunktet jeg opplevde på vei inn til jobb var jo Taraldrud, og der står jo oblatmaskinen i tillegg på området. Så da var det bare å gå bort til den og fikse med en gang. Anonymous poster hash: d9651...6ea Jeg parkerer i parkeringshus på jobb, utenfor Oslo-grensa, så det er ingen risiko for kontroll der. Kjører piggfritt så lenge det går, men legger om til pigg når det blir nødvendig. Selvfølgelig, skal jeg kjøre inn i Oslo så betaler jeg med sms, men føles ganske unødvendig for den korte turen til og fra jobb. Anonymous poster hash: 71e96...ea9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #5 Del Skrevet 2. november 2014 Jeg hadde aldri giddet å betale dersom jeg ikke skulle stå parkert innen for oslo-grensa, ingen som sjekker deg når du kjører gjennom byen Anonymous poster hash: 10663...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå