AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 I løpet av de to mnd jeg har vært deltids sykemeldt har jeg blitt spurt fire ganger om jeg vil begynne på antidepressiva. Noe jeg ikke vil. Men så blir jeg likevel litt usikker... Når jeg velger å ikke medisineres, så kan det også være at jeg er syk og sykemeldt i lengre tid. Har jeg et samfunnsansvar for å bli frisk fortest mulig, eller er det helt greit å bruke lengre tid og velge bort medisiner? Anonymous poster hash: 7be19...826
NovaFlare Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Jeg hadde prøvd medisiner, MEN i kombinasjon med kognitiv terapi. Antidepressiva kan være noe som kan være en kur i 6-9 mnd, og så blir du frisk. Det er ikke slik at alle må leve på dette. Så ja, jeg synes du burde prøve hvis leger anbefaler dette.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 All forskning viser at det bare er rundt 25% (egentlig færre om du tar med alle de som slutter i den behandlingsformen) som blir friske av kognitiv terapi. Det viktigste er at du kommer i kontakt med en behandler så raskt som mulig, så be om en henvisning til psykolog eller ditt lokale DPS. Det står forøvrig i de nasjonale retningslinjene at depresjon først og fremst skal behandles psykologisk. Noe behandling må du gå i om du skal være sykemeldt. Jeg hadde prøvd medisiner, MEN i kombinasjon med kognitiv terapi. Antidepressiva kan være noe som kan være en kur i 6-9 mnd, og så blir du frisk. Det er ikke slik at alle må leve på dette. Så ja, jeg synes du burde prøve hvis leger anbefaler dette. Anonymous poster hash: a3dc6...e12
NovaFlare Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Det er -kombinasjonen- som er vesentlig her...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå